Stiven Ženg za Telegraf.rs o viziji pametnog sveta, uređajima, ekologiji: "Srbija postaje veoma važna za TCL"

Generalni direktor za Evropu kompanije TCL gostovao je u našem studiju i tom prilikom je sa nama podelio svoju viziju pametne budućnosti

Stiven Ženg, generalni direktor kompanije TCL u Evropi, razgovarao je sa nama o mnogim važnim temama u tehnološkoj industriji koje će uticati na budućnost tehnološke industrije. Ženg je ukazao na značaj veštačke inteligencije, pametne tehnologije i povezanosti, i podelio sa nama svoju viziju pametnog sveta, u kojem, kako sam kaže, već živimo.

TCL kao jedan od najvećih TV brendova na svetu, planira da bude lider u segmentu mini LED tehnologije, što će omogućiti korisnicima još kvalitetniju sliku i bolje performanse.

Ženg je naglasio kako TCL posvećuje veliku pažnju ekološkoj održivosti i kako su za kompaniju značajne aktivnosti kojima se utiče na smanjenje negativnog uticaja na životnu sredinu.

Intervju sa Stivenom Žengom daje uvid u strateške planove kompanije TCL u Evropi i kako se oni prilagođavaju aktuelnim trendovima u tehnološkoj industriji. Njegovi uvidi u budućnost tehnologije, pametnog sveta i povezanosti, kao i mini LED tehnologije i ekološke održivosti, pokazuju da je TCL kompanija koja je spremna da se suoči sa izazovima i ne samo da prati trendove, već i da ih postavlja.

Pored toga, Stiven je naglasio da je kompaniji TCL Srbija jedna od najvažnijih zemalja u Evropi ove godine, i da planiraju da prošire svoje poslovanje za čak 70 odsto na ovim prostorima.

  • TCL je vodeća kompanija za potrošačku elektroniku i jedan od najvećih svetstkih TV brendova - ali koja 3 vaša proizvoda biste izdvojili za 2023. godinu?

- Na prvom mestu bi bio naš AI i IoT ekosistem. Zato što već danas živimo u pametnom svetu. Želimo da pravimo pametne proizvode, pa da ih zatim spojimo u jedan veliki ekosistem.

Na drugom mestu, rekao bih, se nalazi Mini LED tehnologija. Zato što je TCL izumeo ovu mini LED tehnologiju. Dakle tokom 2023. i 2024. godine i u budućnosti, fokusiraćemo naše poslovanje na mini LED, kako bismo unapredili naše televizore, kao i monitore.

Zatim, klimatizacija, naši klima uređaji. I ta tehnologija će postati još jedna važna, jedinstvena tačka našeg ukupnog poslovanja.

  • Posvećeni ste tome da postante globalni lider u pametnoj proizvodnji (AI, IoT, inovacije na ekranu), koja oblast je najizazovnija u današnje vreme kada su investicije usporene, kada inflacija raste, i kompanije su veoma selektivne o tome gde ulažu novac?

- Da, mislim da smo u proteklih nekoliko godina, zbog pandemije, kovida, pa i političke klime, znate i mi, smo takođe usporili u Evropi. Ali sve u svemu, mislim da i dalje držimo snažnu poziciju u Evropi i nastavićemo da ulažemo više u ovaj region.

Mislim da će 2023. godina biti godina potpunog oporavka za TCL. Imamo ambicije da porastemo za više od 70 odsto u čitavoj Evropi.

Foto: Nikola Tomić
  • Kako TCL balansira potrebe poslovanja sa potrebom da poslovanje bude ekološki održivo?

- Mislim da je ovo zaista dobro i važno pitanje. Ja zaista verujem da je ekološki održiv rast veoma, veoma važan za svet, ali i za nas i našu budućnost. Tako da za većinu materijala jasno pratimo standard Evropske unije.

Zapravo, većina materijala koje koristimo su reciklirani materijali, kako bismo, kao što sam rekao, pojačali ekološki održivi razvoj, u našem poslovanju.

Ali i za našu budućnost.

  • Poslednjih godina striming servisi su promenili pejzaž. Da li vi planirate nešto na polju kućne zabave?

- Zapravo, mi imamo ugovore sa većinom velikih striming provajdera, kao što su YouTube, Netflix ili HBO, ali takođe imamo i naš jedinstven TCL kanal, koji nudi mnogo strimova ili drugih videa.

  • Kako ste pomenuli ranije, uložili ste dosta u mini LED tehnologiju. Da li nam možete reći o nekim zanimljivim projektima ili inicijativama koje TCL sprema u bliskoj budućnosti na tom polju ili bilo kom drugom?

- Mislim da je mini LED tehnologija u smislu kvaliteta slike zaista dinamična. Mi smo demonstrirali naš novi mini LED proizvod na CES sajmu u Las Vegasu. Ipak, možda ćemo u budućnosti napraviti iskorak ka mikro LED tehnologiji. 

  • Bili ste na sajmu potrošačke elektronike IFA u Berlinu, zapravo nedaleko gde je bio i brend iz Srbije - Tesla. Koliko su ti sajmovi važni za kompanije i potrošače?

-  Imamo tri važna događaja - CES, IFA i MWC. Ovakvi događaji svakako mogu pomoći našim partnerima da upoznaju naše proizvode, ideje i tehnologiju. Ali takođe i potrošači mogu da dodirnu i osete naš brend.

Tako da mislim, da je nešto poput IFA sajma prilično dobar način da mi komuniciramo sa našim partnerima, kao i našim potrošačima. To nam može pomoći da unapredimo naš razvoj u tom regionu.

  • Kada je reč o Srbiji, kako posmatrate razvoj tehnologije ovde? Da li vam je nešto posebno interesantno? Kakve su naše kompanije? Inženjeri?

- Srbija je ove godine jedna od važnijih zemalja za nas u Evropi. Imamo i partnere ovde. Pored toga, ima dosta inženjera i talenta u ovoj zemlji. Tako da želimo da rastemo zajedno sa našim partnerima i želimo da rastemo zajedno sa talentom u ovom zemlji.

  • Možete li podeliti sa nama viziju za TCL, i vašu budućnost u industriji, odnosno vašu ulogu u oblikovanju budućnosti?

- Kao što sam rekao, TCL vidi budućnost kao pametan svet. Želimo da složimo sve kockice i spojimo sve delove. Možda ćete u budućnosti imati klima uređaje, televizore, usisivače, prečišćivače vazduha, to su sve stvari koje želimo da spojimo.

Naravno, gde je prioritet kvalitet umesto kvantiteta i sistem koji se lako koristi.

Video: Tesla debituje na IFA 2022 sa Qled televizorima: Predstavljena kolekcija proizvoda

(Telegraf.rs)