Da li će uskoro početi dominacija Alibabe u globalnoj internet prodaji?

Kako se bliži vreme Božićnih praznika, internet prodaja obično raste

Foto: Freepik

Iako je Amazon i dalje lider, sve se veći broj ljudi okreće AliExpressu, njegovom kineskom ekvivalentu u vlasništvu giganta Alibabe. Kompanija je drugi najveći internet trgovac na svetu, a očekuje se da će do 2025. činiti 45% globalne e-trgovine.

KapitalRS, za sve koji su zainteresovani da nauče kako da trguju cenom akcija Alibabe na online berzi (takozvani finansijski ugovor za razliku, engl. CFD) ili jednostavno žele da prošire svoje znanje, pripremio je besplatni vodič "Kako trgovati cenom akcija". Vodič je prilagođen svim nivoima znanja i možete ga preuzeti preko linka ispod.

Besplatni vodič "Kako trgovati cenom akcija" preuzmite ovde.

Međutim, kao što je bio slučaj s većinom kompanija, bila je ovo teška godina i za Alibabu. Iako je kineska politika nulte tolerancije prema korona virusu ublažena, to je negativno uticalo na prihode od prodaje. Cena akcija je pala za 29% u odnosu na prošlu godinu, ali je u poslednjih mesec dana skočila za 17% jer kompanija očekuje povećanje prodaje i nada se daljem ublažavanju kineske politike nulte tolerancije prema korona virusu.

11. novembra kompanija je održala svoj godišnji Dan samaca (Singles Day), dan prodaje na kojem učestvuje 290.000 svetskih brendova. Prošle je godine na tom događaju zaradila 84,5 milijardi dolara, nadmašivši zaradu koja je ostvarena za Crni petak (Black Friday).

Finansijski izveštaj Alibabe od 17. novembra pokazao je da je kompanija premašila očekivanja i da su izgledi pozitivniji nego što se pre mislilo. I većina investicionih banaka takođe ostaje optimistična. Iako se akcije trguju za oko 80 dolara, Credit Suisse očekuje da cena može porasti na 152 dolara.

Besplatni vodič "Kako trgovati cenom akcija" preuzmite ovde.

Iako je većina analitičara uverena da će Alibaba i dalje rasti, ostaje nedoumica kod trgovaca da li može njihova trgovačka platforma da privuče najnovije proizvode velikih svetskih brendova, kao što je to slučaj sa Amazonom.

Izvori: Forbes, Fortrade Odeljenje za istraživanje (specijalni izveštaj o Alibabi), Bloomberg

Ovaj tekst je pripremljen i odobren od strane investicionog savetnika, Svetislava Milutinovića, zaposlenog u Kapital RS Inc. a.d. Beograd, Severni bulevar 6, investicionog društva pod nadzorom Komisije za hartije od vrednosti Republike Srbije, broj dozvole: 5/0-02-672/18-16.

(Telegraf.rs/PR)