Da li bi prosečna osoba mogla da definiše metaverzum? Tim Kuk ne misli tako
Uprkos upornim izveštajima o Apple-ovom interesovanju za izgradnju svih vrsta AR i VR hardvera, Kuk ne tvrdi da Apple radi na bilo kom takozvanom "metaverzumu"
Dok Meta usmerava milijarde u ideju njihovog generalnog direktora Marka Zakerberga za metaverzum, izvršni direktor Apple-a Tim Kuk misli da većina ljudi ne može ni da definiše metaverzum, a kamoli da provede duge periode vremena živeći svoje živote u njemu.
"Uvek mislim da je važno da ljudi razumeju šta je nešto", rekao je Kuk za holandsku publikaciju Bright. "I zaista nisam siguran da vam prosečna osoba može reći šta je metaverzum."
Drugim rečima, uprkos upornim izveštajima o Apple-ovom interesovanju za izgradnju svih vrsta AR i VR hardvera, Kuk ne tvrdi da Apple radi na bilo kom takozvanom "metaverzumu".
Mark Zakerberg ima drugačije mišljenje. Ranije ove godine, izvršni direktor kompanije Meta rekao je svojim zaposlenima da je kompanija u "veoma dubokom, filozofskom nadmetanju" sa Apple-om oko izgradnje metaverzuma.
"Ovde vidimo sukob filozofija i ideja, i oni veruju da mogu da proizvedu bolje korisničko iskustvo dubokom integracijom u svoj ekosistem, a mi verujemo da se mnogo može uraditi specijalizacijom u okviru većeg broja kompanija – što će stvoriti mnogo veći ekosistem", rekao je Zakerberg.
Otkako je preimenovao Facebook u Meta, Zakerberg je agresivno gurao koncept unutrašnje funkcionalnosti metaverzuma, ili barem ono što on vidi kao sledeće poglavlje računarstva — posle mobilnih telefona.
Kuk je takođe izrazio skepticizam da će ljudi u budućnosti želeti da provode duži vremenski period u virtuelnoj realnosti. "VR je nešto u šta zaista možete da uronite. I to se može iskoristiti na dobar način. Ali mislim da ljudi neće želeti da žive ceo svoj život na taj način", rekao je Kuk.
"VR je za određene vremenske periode, ali nije način da se dobro komunicira."
Kukovi komentari ga čine najnovijim izvršnim direktorom visokog profila koji je izrazio skepticizam prema metaverzumu. Izvršni direktor Snap-a Evan Špigel rekao je za Gardijan da kompanija izbegava da koristi termin jer je "prilično dvosmislen i hipotetičan" i da ako biste zamolili ljude da ga definišu, sve njihove definicije bi bile "potpuno drugačije".
U međuvremenu, šef Amazonovih uređaja Dejvid Limp nedavno je rekao da ako bi pitao "nekoliko stotina ljudi šta misle da je metaverzum, dobili bismo 205 različitih odgovora" i da ne postoji "zajednička definicija" tog termina.
Ali dok su Kuk, Špigel i Limp bili javno skeptični prema terminu "metaverzum", Apple, Snap i Amazon navodno ulažu – u različitom stepenu – u tehnologiju sličnu onoj za koju Meta misli da će jednog dana pokretati njenu budućnost metaverzuma.
(Telegraf.rs)