Brus Vilis ipak demantovao tvrdnje da je prodao svoj lik deepfake tehnologiji: Šta se tu zapravo dešava?

Konfuzija oko cele ove priče naglašava koliko je ova tehnologija nova - i koliko nedostaju jasna pravila kada je ona u pitanju

Foto: Profimedia/Backgrid USA

Prošle nedelje je naširoko objavljeno da je Brus Vilis prodao prava na svoje lice deepfake kompaniji koja se zove Deepcake, čime je postao prva slavna ličnost koja je tako nešto uradila.

Međutim, portparol glumca rekao je za BBC da on nije imao "nikakva partnerstva ili dogovore" sa kompanijom.

A predstavnik Deepcake-a je rekao da samo Villis ima prava na svoje lice.

Deepfake tehnologija koristi veštačku inteligenciju (AI) i tehnologiju mašinskog učenja za kreiranje realističnih video snimaka - često poznatih ličnosti ili političara. Za glumce koji više ne mogu da glume, ova tehnologija ima ogroman potencijal.

Prošle nedelje su mnogi mediji, među kojima i Collider i Daily Mail objavili vest da je postignut dogovor između kompanije Deepcake i Brusa Vilisa.

"Dvostruki dobitnik Emija Brus Vilis i dalje može da se pojavljuje u filmovima nakon što je prodao prava na svoje lice Deepcake-u", pisalo je u brojnim medijima.

Ali izgleda da to nije slučaj.

Ono što je istina je da je deepfake Brus Vilis korišćen za kreiranje reklame za Megafon, rusku telekomunikacionu kompaniju, prošle godine.