Meta i Apple su u "dubokom nadmetanju" oko metaverzuma. Što to znači za nas?

Mark Zakerberg veruje da je njegova kompanija u "veoma dubokom filozofskom nadmetanju" sa Apple-om u izgradnji metaverzuma, što sugeriše da dva tehnološka giganta ulaze u borbu za prodaju hardvera proširene i virtuelne realnosti

Generalni direktor kompanije Meta, Mark Zakerberg, je početkom meseca rekao zaposlenima da se takmiče sa Apple-om u određivanju "smera u kojem će se kretati internet".

Zakerberg je napomenuo da bi Meta trebalo da se pozicionira kao otvorenija i jeftinija verzija Apple-a, koji će, podsećanja radi, uskoro predstaviti svoj prvi hedset za proširenu stvarnost (šuška se da će to biti do kraja godine).

"Ovde vidimo sukob filozofija i ideja, i oni veruju da mogu da proizvedu bolje korisničko iskustvo dubokom integracijom u svoj ekosistem, a mi verujemo da se mnogo može uraditi specijalizacijom u okviru većeg broja kompanija – što će stvoriti mnogo veći ekosistem", rekao je on.

Otkako je preimenovao Facebook u Meta, Zakerberg je agresivno gurao koncept unutrašnje funkcionalnosti metaverzuma, ili barem ono što on vidi kao sledeće poglavlje računarstva — posle mobilnih telefona.

Meta je nedavno radila na uspostavljanju otvorenih standarda metaverzuma sa Microsoft-om, Epic Games-om i nekoliko drugih kompanija, a njihova ideja je da podstaknu kreiranje otvorenih protokola koji će pomoći ljudima da se lako kreću unutar metaverzuma budućnosti, odnosno imerzivnih 3D svetova ispunjenih, pogađate, virtuelnom robom.

Naravno, Apple nije u toj grupi, zbog čega ne iznenađuje Zakerbergovo prozivanje. Objasnio je da Apple-ov pristup izgradnji hardvera i softvera funkcioniše na stvarima kao što je iPhone, ali ne i u metaverzumu.

"Ne verujem da će zatvoreni ekosistem bolje funkcionisati", zaključio je Zakerberg.

Dok je izvršni direktor Apple-a Tim Kuk više puta pomenuo da je kompanija zainteresovana za proširenu stvarnost, Apple je karakteristično bio tih o planovima za lansiranje ovakvog hardvera.

Svi znaci ukazuju na skoro puštanje u prodaju kvalitetnog sistema proširene stvarnosti kompanije Apple kodnog imena Cambria. Biće to, kažu, prvi par pravih naočara za proširenu stvarnost.

Ako proširena i virtuelna stvarnost zaista uzmu maha, kao što Zakerberg predviđa, jasno je da Facebook pokušava da pozicionira sebe i reformisanu marketinšku firmu kao neku vrstu Androida za Apple-ov iOS.

Quest VR hedset kompanije Meta, na primer, već dozvoljava sideloading verifikovanih aplikacija, slično kao što Google dozvoljava na Androidu. Čak i sa povećanom cenom Quest-a, Metin hardver i dalje radi na nuli ili u minusu.

Nepotrebno je reći da Apple i Facebook nikada nisu bili u dobrim odnosima. Strogi sistem protiv praćenja koji Apple ugrađuje u svoje uređaje ometa Zakerbergovu mašineriju za praćenje i već je gigantu izazao ogromne gubitke.

Dok Zakerberg nastavlja da smišlja lukave načine da izbegne pritisak Apple-ovog zalaganja za privatnost korisnika, vrlo je izvesno da će dve tehnološke kompanije nastaviti da se sukobljavaju u godinama koje dolaze.

(Telegraf.rs)