Konkurencija se nada da će Apple sa Vision Pro "oživeti" tržište VR naočara

Vreme čitanja: oko 2 min.

Zaposleni u Meta vide Quest i njegov softverski ekosistem kao glavnu alternativu Apple-ovom proizvodu, slično ulozi koju Android igra u svetu pametnih telefona

Foto: Andre Weening / Shutterstock.com

Meta izražava optimizam u vezi sa nadolazećim lansiranjem Apple Vision Pro hedseta, nadajući se da će ovaj događaj revitalizovati tržište VR hedseta i privući više pažnje ka njihovim Quest uređajima. Prema izveštaju Wall Street Journala, Meta je promenila svoje ime 2021. godine kako bi naglasila svoju posvećenost viziji budućnosti metaverzuma, u kojoj ljudi koriste VR hedsete za interakciju u potpuno virtuelnoj stvarnosti.

Uprkos ogromnim investicijama od 50 milijardi dolara u razvoj Quest hedseta, oni i dalje čine manje od 1% ukupnih prihoda kompanije, dok koncept metaverzuma ostaje neuhvatljiv i nije u potpunosti prihvaćen od strane potrošača. Međutim, sa lansiranjem Apple Vision Pro hedseta zakazanim za 2. februar, Meta vidi priliku da Apple-ovo prisustvo na tržištu potvrdi vrednost njihovih ulaganja u AR/VR tehnologiju i privuče veći broj korisnika.

Izvori Wall Street Journala navode da zaposleni u Meta vide Quest i njegov softverski ekosistem kao glavnu alternativu Apple-ovom proizvodu, slično ulozi koju Android igra u svetu pametnih telefona. Očekuje se da će pojava novih aplikacija učiniti VR tehnologiju privlačnijom široj publici, a Meta nudi svoje Quest hedsete po znatno nižoj ceni od 500 dolara, čime postaju pristupačnija alternativa skupljem Apple-ovom uređaju koji košta 3.499 dolara.

Izvršni direktori u Meta su takođe inspirisani Apple-ovim konceptom "prostornog računarstva", koji stavlja akcenat na mešovitu realnost kombinovanjem virtuelnih slika sa stvarnim okruženjem.

Nakon predstavljanja Vision Pro hedseta u junu 2023, Meta je počela da se sve više fokusira na razvoj mešovite realnosti. Pored toga, neki programeri rade na pojednostavljenju svojih aplikacija, prilagođavajući ih Apple-ovom dizajnu koji korisnicima omogućava da upravljaju sadržajem pomoću pokreta očiju i prstiju. Za razliku od toga, Quest hedseti se primarno oslanjaju na upotrebu kontrolera za igre i aplikacije, iako su kompatibilni i sa nekim gestikulacijama.

Zanimljivo je da Apple konsekventno izbegava viziju digitalne stvarnosti kompanije Meta. Na primer, Greg Jozvijak, potpredsednik globalnog marketinga u Apple-u, izjavio je da nikada neće koristiti reč "metaverzum", dok je Tim Kuk 2022. godine rekao da nije siguran da prosečna osoba može da objasni šta metaverzum zapravo jeste.

(Telegraf.rs)