FBI upozorava: Pazite šta radite sa svojim pametnim televizorom!
Neki od najpopularnijih proizvođača televizora sakupljaju tone informacija o tome šta korisnici gledaju
Osnovna razlika između pametnih i običnih televizora je u tome što su pametni povezani na internet, pa se lako može pretpostaviti da su izloženi sličnim bezbednosnim rizicima kao računari i pametni telefoni.
Proizvođačima tih uređaja, međutim, bezbednost često nije na prvom mestu, na šta je nedavno upozorila i američka savezna policija FBI.
Osim što sami proizvođači i developeri mogu da, pomoću ugrađnih mikrofona i kamera, slušaju i prate šta korisnici rade, pametni televizor hakerima može da omogući pristup ruteru korisnika, upozorava FBI.
Iako napadi i preuzimanje kontrole nad pametnim televizorima do sada nisu bili tako česti, oni ipak postoje. Hakeri su nedavno demonstirali kako je moguće "upasti" u Google Chromecast, uređaj za video striming, i putem njega prikazivati različite nasumične snimke hiljadama ljudi.
Najviše potencijalnih načina za preuzimanje kontrole i hakovanje pametnih televizora razvijeno je od strane Centralne obaveštajne agencije - CIA, ali su podaci o tome bili ukradeni, da bi potom osvanuli na stranicama WikiLeaksa.
Upozorenje FBI-ja se, međutim, uglavnom odnosi na način na koji se podaci o korisnicima prikupljaju putem pametnih televizora.
Kako je Washington Post pisao ranije ove godine, neki od najpopularnijih proizvođača televizora sakupljaju tone informacija o tome šta korisnici gledaju, kako bi pomogli oglašivačima da bolje "targetiraju" reklame gledaocima i da im predlažu šta sledeće da gledaju.
Veličina tog problema postala je vidljiva kada je proizvođač televizora Vizio, nakon što je uhvaćen u tajnom prikupljanju podataka, morao da plati kaznu u iznosu od 2,2 miliona dolara.
Kao trenutno rešenje problema sa praćenjem FBI preporučuje da se kamera koja se ne koristi prelepi crnom trakom. Takođe, preporučuje se i redovno ažuriranje softvera najnovijim "zakrpama", ali i detaljno čitanje pravila o zaštiti privatnosti kako bi korisnici bili svesni o tome šta sve može da im se dogodi ako su nepažljivi.
(Telegraf.rs/TechCrunch.com)