Ovo je glavni razlog zašto pametni televizori postaju sve jeftiniji - iako kompanije zbog toga na njima gotovo ništa ne zarađuju
Uz nisku ceni stiže i nevidljivi trošak
Jedan od možda najvažnijih razloga zašto je danas moguće kupiti pametni 65-inčni 4K televizor za oko 500 evra je možda krajnje neočekivan, ali opet, potpuno očekivan - proizvođači tih jeftinih televizora skupljaju podatke o vama.
A jedna od tih kompanija je Vizio.
Šef za tehnologiju ove kompanije, Bil Bakster, otkrio je strategiju koja omogućava kompaniji da prodaje, i ljudima da kupuju, jeftine pametne televizore.
- Ovo je nemilosrdna industrija, a margine idu i ispod 6 odsto. Zapravo, strategija se svodi na to da ne moramo da zarađujemo na podaji televizora, dovoljno je samo da pokrijemo našte troškove, izjavio je.
Tačnije, proizvođači televizora kao Vizio otkrili su da mogu da prodaju pametni televizor po ceni njegove proizvodnje i potom se fokusiraju na sakupljanje podataka o njihovim korisnicima i zaradi tek nakon kupovine uređaja.
Sudeći po Baksterovim rečima, postoji nekoliko načina na koji je moguće zaraditi od prodaje televizora.
- Prodajete filmove, televizijske serije i oglase, tvrdi on.
Bez ovoga, on tvrdi da bi ljudi svoje televizore plaćali mnogo skuplje.
Svi Vizio televizori imaju mogućnost da prate sve što je na ekranu, a te podatke potom kompanija koristi kako bi trećim licima prodavala targetirane oglase.
Ako se pitate koliko u proseku televizor može da sakupi podataka o vama, odgovor na to je dao Nilaj Patel, urednim magazina The Verge.
On je koristio Vizio P seriju i otkrio da televizor kontaktira server gotovo svake sekunde (500.000 puta nedeljno).
Ali ako ste spremni da se odreknete određenog dela svoje privatnosti, za vas će tehnologija postajati sve jeftinija i jeftinija.
(Telegraf.rs)