Da li će virtuelni influenseri zameniti ljude?
U čemu je prednost virtuelni hinfluensra?
Zanimanje koje donedavno nije postojalo a koje je jedno od mnogih zanimanja u nastajanju je influenser. Influenser je neko u određenoj oblasti društvenih ili ekonomskih zbivanja utiče na ciljnu grupu populacije.
Influenseri imaju specijalizovano znanje, autoritet ili uvid u određenu temu. Njihovo postojeće prisustvo čini ih korisnim lansirnom rampom za brendove u potrazi za kredibilitetom.
85% marketinških influensera se bavilo uticajnim marketingom u proteklom periodu, a preko 90% je reklo da su njihove kampanje bile efikasne. Influenser pomaže kompanijama u marketingu uticajnih ljudi u obliku reklamiranja koji gradi autoritet brenda na pozadini reputacije druge osobe.
Influenseri društvenih medija su prihvatili veštačku inteligenciju kako bi unapredili svoj sadržaj, ali se takođe suočavaju sa sve većom konkurencijom Instagramera, TikTokera i Jutjubera generisanih veštačkom inteligencijom.
Postavlja se pitanje kako prepoznati AI influensera i ko ima veći uticaj na populaciju. Kompanija The Clueless, iz Barselone je kreirala virtuelni lik influeserke Atane Lopez, korišćenjem veštačke inteligencije a koja do sada ima više od 300.000 pratilaca na Instagramu gde je opisana kao „igračica u srcu“ i „ljubitelj fitnesa“.
Jedina činjenica koja sve to dovodi u pitanje je ta što to nije stvarna osoba. Pored nje tu je i virtualna Barbi kao i Lil Mikela, „19-godišnji robota koji živi u LA-u“ koji je kreirala kalifornijska agencija 2016. Sa 2,6 miliona pratilaca na Instagramu i 3,5 miliona na TikTok-u, Lil Mikela je promovisala brendove velike kao što je BMW-a.
Kao prednost AI influensera navodi se činjenica da oni predstavljaju ekonomičniju alternativu. Prednosti leže i u kreativnoj kontroli, omogućavajući besprekorno donošenje odluka o slici, modi i estetici bez potrebe za fizičkim fotografisanjem.
U vezi sa AI influenserima, uspon veštačke inteligencije podstakao je zabrinutost zbog širenja deepfake video zapisa koji bi se mogli zlonamerno koristiti.
Meta, vlasnik Fejsbuka i Instagrama, rekao je da će početi da stavlja oznaku „Napravljeno sa AI oznakama“ na sadržaje generisane veštačkom inteligencijom u maju ove godine, kako bi se sadržaji generisani veštačkom inteligencijom razlikovali od sadržaja koje su generisali ljudi. AI predstavlja ogromnu poslovnu priliku za kreatore sadržaja.
Očekuje se da će tržište uticajnih ljudi brzo rasti, sa 16,5 milijardi dolara u 2022. na skoro 200 milijardi dolara do 2032. godine, što predstavlja izazov kako za sadašnje tako i za buduće influensere.
Jednostavnost upotrebe AI tehnologije je ono što je čini svima dostupnom. Svako ko ima telefon može da bude influenser, ali na kraju će to biti veštačka inteligencija, dostupna 24 sata dnevno i mnogo jeftinija za razvoj.
Predviđanja ne idu u smeru da će pravi modeli postati zastareli ili zamenjeni modelima generisanim veštačkom inteligencijom. Novi modeli mogu koegzistirati kao još jedna konkurencija industrije. Ipak, da bismo saznali odgovore, moraćemo da sačekamo, i to ne zadugo.
(Telegraf.rs/Goran Kunjadić)