Kako će veštačka inteligencija i robotika transformisati ugostiteljstvo?

N. M.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Da li će ljudska radna snaga u ugostiteljstvu postati suvišna?

Foto: Shutterstock, Privatna arhiva

Integracija veštačke inteligencije i robotike u hotelsku industriju je trend koji se brzo razvija, sa potencijalom da revolucioniše način na koji se pružaju ugostiteljske usluge.

Neka predviđanja govore o tome da će do 2025. robotika, podstaknuta napretkom u veštačkoj inteligenciji, značajno preoblikovati različite aspekte hotelskih operacija.

Kompanije kao što je SoftBank Robotics su na čelu ove tehnološke revolucije, pokazujući kako roboti mogu poboljšati i korisničku uslugu i operativnu efikasnost.

Jedna od najvidljivijih promena do 2025. očekuje se na recepciji. Roboti, opremljeni veštačkom inteligencijom, verovatno će obavljati rutinske zadatke kao što su prijave i odjave, pružajući gostima besprekorno iskustvo.

Prema SoftBank Robotics-u, njihovi humanoidni roboti poput Pepera već su korišćeni u nekim hotelima za doček gostiju i pružanje informacija. Veštačka inteligencija omogućava ovim robotima da razumeju i odgovaraju na različite jezike i upite kupaca, što ih čini neprocenjivim u globalnoj industriji kao što je ugostiteljstvo.

Robotika će transformisati i održavanje u hotelima. Roboti za čišćenje mogu efikasnije i sa manje ljudske intervencije obavljati različite zadatke. Ovi roboti se mogu programirati da čiste sobe, hodnike i zajedničke prostore, obezbeđujući konstantno visok standard čistoće.

Pored toga, sa veštačkom inteligencijom, ovi roboti mogu da uče i prilagođavaju se različitim rasporedima prostorija i zahtevima za čišćenje, povećavajući svoju efikasnost tokom vremena.

U sektoru hrane i pića, od robota se očekuje da preuzmu uloge kao što su priprema hrane, posluživanje, pa čak i poslovi barmena. Do 2025. godine, sa napretkom u veštačkoj inteligenciji, ovi roboti će biti veštiji u rukovanju složenim zadacima i prilagođavanju usluga na osnovu preferencija gostiju, ograničenja u ishrani i povratnih informacija.

Roboti sa veštačkom inteligencijom mogu da deluju kao konsijerži, pružajući gostima informacije o lokalnim atrakcijama, događajima i restoranima. Ovi roboti mogu da koriste veštačku inteligenciju da saznaju o preferencijama gostiju i daju personalizovane preporuke, poboljšavajući celokupno iskustvo gostiju.

SoftBank Robotics eksperimentiše sa robotima koji mogu da se nose sa takvim zadacima, a do 2025. godine to bi moglo da bude uobičajen prizor u hotelima širom sveta.

Roboti opremljeni naprednim tehnologijama za nadzor igraće ključnu ulogu u poboljšanju bezbednosti hotela. Ovi roboti mogu patrolirati hotelskim prostorijama, nadgledati bilo kakve neobične aktivnosti, pa čak i pomoći u hitnim situacijama.

AI omogućava ovim robotima da analiziraju podatke u realnom vremenu, prepoznaju potencijalne bezbednosne pretnje i efikasno upozoravaju članove ljudskog tima.

Do 2025. godine, robotika, osnažena veštačkom inteligencijom, treba da transformiše hotelsku industriju u različitim aspektima, od operativne efikasnosti do poboljšanja iskustva gostiju. Budućnost robotike u hotelima nije samo zamena ljudskog napora, već i njegovo unapređenje, kako bi se stvorilo efikasnije, bezbednije i više personalizovano okruženje gostoprimstva za sve.

Da li će ove ideje zaživeti saznaćemo u bliskoj budućnosti.

(Telegraf.rs/Goran Kunjadić)