10 najtraženijih marketing veština koje možete obavljati kao frilenser

Rad za klijente širom sveta, od kuće ili sa bilo koje lokacije na planeti, nije rezervisan samo za IT-jevce

Foto: LINKgroup

Naime, kreativci i svi oni koji se bave marketingom izuzetno su cenjeni na najvećim frilens platformama. Najpoznatija od njih, Upwork, objavila je listu marketing veština koje su poslodavci najviše tražili u 2022. godini.

Za sve one koje privlače putovanja, fleksibilno radno vreme i neprocenjiva sloboda koju karijera frilensera nudi ova zanimanja predstavljaju prilično dobar izbor.

1) Social Media Marketing

Prosečan korisnik interneta provede skoro dva i po sata dnevno skrolujući po različitim društvenim mrežama. Kompanije su odavno shvatile da je to jedan od najboljih načina da stupe u vezu sa svojim potencijalnim korisnicima i ponude im svoje usluge i proizvode, za čije reklamiranje izdvajaju pozamašne svote novca.

To je i glavni razlog zbog čega je na Upworku potražnja za stručnjacima za marketing na društvenim mrežama porasla za čak 25% u odnosu na prethodnu godinu.

2) Lead generation

U marketinškom žargonu lid označava osobu koja izrazi interesovanje za određeni proizvod ili uslugu brenda zbog koje postaje potencijalna mušterija. Tako je generisanje lidova suptilan proces koji kompanije koriste kako bi zainteresovale ljude za svoje usluge i proizvode i postepeno ih pretvorile u verne mušterije.

Da bi to uspele, koriste brojna marketinška sredstva i alate poput sajtova, blogova i njuzletera.

Stručnjaci koji su specijalizovani da zainteresovane posmatrače pretvaraju u lojalne mušterije posebno su cenjeni i veoma dobro plaćeni. Oni su među najtraženijim na Upwork platformi u 2022. godini.

3) Facebook

Niko nije iznenađen što su stručnjaci za Facebook među najtraženijim frilenserima u 2022. godini. Za razliku od drugih društvenih mreža koje imaju jasno određenu publiku, Facebook je uspeo da privuče sve, broj korisnika na ovoj mreži iznosi čak oko 2.934 milijarde. Pogledajte samo listu svojih prijatelja: na njoj su vaši drugari, kolege, ali i roditelji, strine, tetke, ujaci, pa čak i bake i deke. Zato je reklamiranje na ovoj platformi izuzetno zahvalno za kompanije svih profila te ne čudi da su u 2022. poslodavci najviše tražili stručnjake specijalizovane za Facebook marketing.

4) SEO

Nema potrebe posebno isticati činjenicu da živimo u zlatno doba kontenta. Bilo da je u pitanju pisani, vizuelni ili auditivni sadržaj, količina informacija koju današnji korisnik interneta obradi u toku dana daleko prevazilazi onu od pre samo dvadeset godina.

Kompanije ovaj trend koriste kako bi privukle pažnju na svoje usluge i proizvode, a za to su im neophodni vešti stručnjaci koji umeju da kreiraju kvalitetan sadržaj, ali i SEO eksperti koji znaju da takav sadržaj optimizuju kako bi se on pojavljivao u samom vrhu pretraživača, a pre svega Googlea.

Otuda u 2022. godini poslodavci na Upworku povećano traže profesionalce koji poseduju pomenute veštine i spremni su da ih dobro plate.

Foto: LINKgroup

5) B2B marketing

U današnjem svetu biznisi su nužno upućeni jedni na druge kroz kupovinu, prodaju i saradnju. Business-to-business marketing upravo predstavlja promociju usluga koje nisu usmerene ka fizičkim korisnicima, već drugim kompanijama i biznisima. Drugim rečima, jedna kompanija prodaje drugoj svoje usluge i proizvode neophodne za njeno poslovanje.

Frilenseri koji se bave ovom vrstom marketinga, osim što moraju da poznaju materiju koju promovišu, odlikuju se i vladanjem profesionalnim načinom ophođenja, ali i biznis žargonom, zbog čega ih poslodavci na Upworku grozničavo traže.

6) Instagram

Velike kompanije koriste Instagram kako bi bili u što neposrednijem kontaktu sa svojim korisnicima, gradili brend i promovisali usluge i proizvode. Otuda su mali i veliki brendovi u Instagramu videli savršenu platformu za plasiranje svojih proizvoda. Zbog toga poslodavci posebno traže frilensere koji znaju kako da privuku pratioce, održavaju kontakt sa njima i predstave kompaniju u najboljem svetlu.

7) Marketing Strategy

Da bi bila uspešna u plasiranju svojih proizvoda i usluga, kompanija mora da ima dobro osmišljenu marketinšku strategiju koja uključuje istraživanje i planiranje. O njenom razvijanju i sprovođenju brinu profesionalci koji poseduju znanja iz širokog spektra digitalnog marketinga.

Upravo su oni u 2022. među najtraženijim frilenserima na Upworku. Jednostavno, njihove usluge osiguravaju kompanijama visoke profite, zbog čega su i zarade koje ostvaruju na zavidnom nivou.

8) Social Media Management

Već smo pomenuli koliko su društvene mreže popularne i kakvo moćno sredstvo predstavljaju za poslovanje. Stoga su frilenseri koji znaju da upravljaju kompanijskim nalogom na različitim mrežama veoma cenjeni i posebno traženi u 2022. godini. Oni učestvuju u kreiranju strategije, osmišljavanju kontenta i delegiranju taskova za različite platforme. Jednostavno, oni su odgovorni za nastup kompanije na svim društvenim mrežama i zato su veoma dobro plaćeni.

9) Email Marketing

Dobri stari imejl i dalje predstavlja pouzdano sredstvo komunikacije sa postojećim i budućim mušterijama. Njuzleteri, obaveštenja o promocijama, predstavljanje novih usluga i proizvoda – sve su to provereni načini kada je u pitanju prodaja. Stoga su frilenseri koji znaju da osmisle imejl-kampanje veoma cenjeni na Upworku.

10) Marketing Research

Da bi bilo koji marketinški potez ili kampanja bili uspešni, potrebno je dobro i temeljno istraživanje. Frilenseri koji se ovim bave vladaju širokim spektrom tradicionalnih i digitalnih marketinških veština. Oni znaju kako da ispitaju tržište i promovišu proizvod ili uslugu na pravi način. Zbog toga generišu velike prihode poslodavcima koji su shvatili da se neki od najboljih marketing research stručnjaka nalaze upravo na Upwork platformi.

Foto: LINKgroup

U svet frilens marketinga možete ući veoma brzo

Frilenser danas predstavlja jedno od najsigurnijih zanimanja, koje pruža bogate mogućnosti: priliku da radite za svetske klijente, bez obzira na mesto boravka, i veliku ponuda poslova. Ovo su samo neki od razloga zbog kojih veliki broj ljudi napušta tradicionalne „od 9 do 5” poslove i otiskuje se u uzbudljivi svet frilensinga.

Kreativci koji provode vreme na društvenim mrežama i internetu predstavljaju najbolje kandidate za karijeru frilens marketara. Znanja neophodna za obavljanje ovih poslova stiču se za svega nekoliko meseci ukoliko ih usvajate u školama u kojima predaju provereni stručnjaci sa rezultatima iz ove oblasti. Na takvim kursevima, koje možete pohađati u učionici ili od kuće, očekuju vas i međunarodno priznati sertifikati koje izdaju direktno Cambridge, Google, Facebook, Chartered Institute of Marketing (CIM), International Qualifications Network (IQN) ili The Institute of Commercial Management (ICM) i koji će značajno povećati vaše šanse da na Upwork platformi dobijete angažman kod klijenata iz regiona i inostranstva.

Stoga, ukoliko tražite posao koji vam neće uzeti slobodu, trebalo bi da ozbiljno razmislite o frilens karijeri.

(Telegraf.rs/PR)