I vi možete da postanete uspešan lider – u 5 koraka

Bez obzira na to da li je rukovodilac ili običan zaposleni, svako ko ambiciozno i posvećeno pristupa svom poslu želeće da bude efikasan, poštovan i uspešan na radnom mestu

Foto: Shutterstock

Biti lider ne znači samo upravljati timom. Lider je osoba koja ima inicijativu, slobodno izražava svoje mišljenje, kvalitetno komunicira sa saradnicima i ličnim primerom pokazuje kako izgleda pravilan odnos prema poslu. Vođe poštuju sebe i druge, ovakvi pojedinci se ne boje tuđeg znanja, jer neprestano usavršavaju sopstvena.

Naravno, sve ovo je lakše reći nego učiniti. Ali svako ko ima poslovne ambicije trebalo bi da se potrudi kako bi usavršio svoje liderske veštine. Čak i ako niste rukovodilac, zašto ne biste dali sve od sebe da to postanete?

Oni koji umeju da predvode svoj tim na pravi način zlata vrede svakoj kompaniji. Dobro vođstvo može transformisati svaki brend. Ako naučite kako da budete lider, vi i vaša kompanija možete se bolje pozicionirati u svojoj industriji, otvoriće vam se vrata za nove mogućnosti i izgradićete trajno poverenje klijenata.

Naravno, niko ne može da postane uspešan menadžer preko noći. Ako vodite tim, nije dovoljno da budete samo stručnjak u svom poslu. Ne samo što ćete morati da svoje poslovne zadatke izvršavate besprekorno, već će se od vas očekivati da preuzmete i deo odgovornosti za svoje saradnike.

Mnogo je poslovnih veština koje morate poznavati da biste stekli dobru reputaciju u profesiji kojom se bavite.

Zato vam za početak, ako želite da se izgradite kao uspešan lider, nudimo nekoliko osnovnih koraka.

Otkrijte u čemu ste stručni

Budite iskreni prema sebi: Ma koliko pametni bili, ne znate sve. Ne morate znati sve o svemu kako biste bili dobar menadžer, ali morate znati šta znate.

Dobre vođe razumeju svoju oblast poslovanja. Oni znaju gde im stručnost najviše pomaže i šta njihovi klijenti najviše cene i umeju da povežu te dve stvari. Postavite sebi nekoliko pitanja. Zapitajte se: šta je to što zaista volite u svom poslu? Na čemu želite da gradite svoju karijeru? Šta vas ispunjava? U čemu ste strastveniji od svojih kolega?

Unesite svoju ličnost u ono što radite

Zapamtite, vaša stručnost je polovina onoga što vas čini sjajnim vođom. Druga polovina ste vi.

Kada se obraćate svom timu ili klijentima, koristite svoje znanje, ali izrazite i svoje lično mišljenje i stav. Ljudi će odmah primetiti ako ne mislite ono što govorite. Ne treba da budete sjajan govornik ili pisac, ali morate znati kako da budete uverljivi, a to ćete postići ako ste iskreni i lični. Ono što razlikuje uspešne vođe od prosečnih menadžera jeste jak karakter i sposobnost da daju upadljiv pečat svemu što rade.

Odustanite od samopromocije

Upotreba ličnih stavova ne znači da bi trebalo da vreme provodite pričajući o sebi.

Čak 79 odsto urednika internet publikacija kaže da je prevelika samopromocija menadžera najčešća prepreka za plasiranje sadržaja koje dobijaju od pres-službi kompanija. Ličnost dobrog menadžera može da pomogne izgradnji brenda i pozitivno utiče na poslovanje kompanije, ali to ne znači da bi trebalo stalno da pričate o sebi i svojim poslovnim sposobnostima.

Privlačite pažnju tako što ćete promovisati vrednosti svoje firme i edukovati one koji su zainteresovani za vaš rad.

Okružite se dobrim timom

Nemojte misliti da uspeh možete postići sasvim sami. To je daleko od istine. Ako želite da budete efikasni, ključno je da imate podršku u okviru svog tima.

Vodite računa o tome da svi članovi vašeg tima učestvuju u procesu rada i da razumeju ciljeve koje zajedno imate pred sobom. Ako vaši saradnici mogu da uskoče tamo gde vi ne možete, život će vam biti lakši. Zato je neophodno da imate efikasnu komunikaciju sa njima.

Omogućite im pristup svemu što se događa u organizaciji i činite to svakodnevno i dosledno. Tako ćete uspostaviti iskren odnos i postaviti temelje za uspešan rad. Kao lider, morate biti u stanju da razumete svoj tim i da se povežete sa problemima sa kojima se vaši zaposleni suočavaju.

Potrebno je da budete dobar slušalac, pažljiv sagovornik i osoba koja ume da se uživi u potrebe drugih ljudi.

Kvalitet koji je veoma bitan za dobrog vođu jeste sposobnost da podrži i podstakne druge. Vođa koji radi uporedo sa članovima svog tima nadahnjuje i njih da daju sve od sebe.

Budite dosledni

Dobar lider uvek uradi ono što je rekao da će uraditi. Bez doslednosti ne možete imati ni poverenje saradnika.

Da biste stekli poverenje kao lider, morate kolegama pokazati da imate integritet. To se odnosi na sve situacije, velike događaje i poslove, kao i na najobičnije sitnice na radnom mestu – od toga da ispunjavate obećanje o bonusu i povećanju plate, do toga da dolazite na sastanke na vreme.

Imajte na umu to da svaki vaš postupak govori o vama. Ne možete od drugih tražiti da budu vredni i odgovorni, ako sami to niste. Ličnim primerom vodite i inspirišite ljude oko sebe, pokažite strast prema poslu i poštovanje ideja i ciljeva firme u kojoj radite.

Da biste postali uspešan lider, može vam trebati dosta vremena, ali rezultat je svakako vredan truda. Sledite ove korake da biste počeli svoje putovanje do vrha i videćete da ćete ostvariti ne samo lični uspeh, već i uspeh svoje firme.

Najvažnije od svega jeste da znate da nisu svi rođeni lideri, ali da svi to mogu da postanu ako se dovoljno potrude. Neke od karakteristika potrebnih za dobro rukovođenje mogu vam biti urođene, dok druge morate da savladate i uvežbate.

Ne oklevajte, ako imate ambiciju da napredujete i postanete najbolji od najboljih, počnite odmah da radite na sebi i svojim liderskim sposobnostima. Što više razvijate ove kvalitete i učinite sopstveni set poslovnih veština bogatijim, to ćete biti uspešniji.

(Telegraf.rs/PR)