Ovo su poslovne veštine koje nova generacija biznismena mora imati

Kakvu god karijeru da planirate i koja god industrija da vam je atraktivna, kada je u pitanju vaš budući posao, postoje univerzalne veštine koje se očekuju od nove generacije mladih ljudi u biznisu

Foto: Shutterstock

Ove veštine su nešto što će vam biti potrebno kako za posao, tako i za život. One pomažu da pre svega izgradite svoju reputaciju i da se izborite za svoje mesto. Svejedno je da li ćete to umeće sačuvati za sebe ili ćete ga koristiti za napredovanje u poslu.

Neke od njih možete naučiti na radnom mestu, neke u školi, a neke ćete steći vežbom i prilagođavanjem na nove situacije. Kao što je pomenuto, one su univerzalne i svako ih može savladati uz malo vežbe i dobro mentorstvo.

Evo šta je to što morate znati pre nego što počnete neki novi posao.

Pregovaračke veštine

Ova sposobnost će vam biti potrebna i pre prvog posla. Jer ona pomaže da ubedite svog budućeg poslodavca da ste upravo vi ključ njegovog uspeha i da vas mora imati u svom timu kako bi ostvario veći profit i postigao bolje rezultate.

Kada se zaposlite, pregovaraćete sa potencijalnim klijentima svakodnevno, kako biste ih ubedili da poveruju u ono što im govorite i što im nudite. Takođe, pregovaraćete i sa svojim menadžerima kako bi vas unapredili i sa direktorima kako bi vam dali veću platu.

Biznis je pregovaranje i ukoliko nemate ono što je potrebno da se bavite tim poslom, onda ćete dugo ostati na početnoj poziciji.

Upravljanje vremenom

U biznisu, vreme je novac. Verovatno ste već tokom školovanja naučili da je svaki sat vredan i koliko možete naučiti ili uraditi tokom tog vremena.

Na poslu, ušteda vremena je ključna kako biste mogli da završite više posla i da budete produktivniji. Kvalitetno organizovano vreme na poslu pre svega znači više vremena za privatne obaveze i zadovoljstva van posla.

Zato naučite da organizujete projekte prema njihovom prioritetu, da određujete koliko bi vam sati ili minuta bilo potrebno za koji zadatak, da pristupate strateški svojim obavezama i pre svega da postavljate kvalitetne rokove, koje možete da poštujete.

Javni nastup

U nekim trenucima moraćete da ustanete u sali za sastanke i izborite se za svoje mišljenje. Nekada ćete morati da održite prezentaciju ili možda čak da zapravo nastupate na nekoj konferenciji ili seminaru bitnom za vašu kompaniju.

Šta god da je u pitanju, iste veštine će vam biti potrebne: sposobnost da ustanete i izgovoriteono što vam je na umu bez podrhtavanja glasa, treme i nesigurnosti. Vežbajte pred ogledalom, pred prijateljima i testirate svoje veštine na internim sastancima kako biste ih usavršili i doveli do tačke da verujete u to što govorite.

Istraživačke veštine

Istraživanje je mnogo više od kucanja ključnih reči na Googlu. Potrebno je da se dobro upoznate sa tržištem, da dođete do pravih dokumenata, do konkretnih uputstava i informacija, koje vam mnogo znače ne samo u poslu, već i za lični rast i razvoj u karijeri.

Učlanite se u grupe na društvenim mrežama, pratite lidere iz vaše industrije, podesite obaveštenja na Guglu kako biste na vreme dolazili do svih potrebnih informacija, slušajte potkaste, prijavite se za biltene, kataloge, periodične brošure, njuzletere koji će vam stizati redovno i najvažnije, koristite sve podatke koji dođu do vas da otkrijete novosti.

Ovo su 4 osnovne sposobnosti koje će vam biti neophodne da dođete do posla, a potom i da ga zadržite i u njemu napredujete. Ne brinite, jer u tom procesu niste sami. Svaka ozbiljnija firma na raspolaganje vam stavlja menadžera ljudskih resursa (HR), koji će vam pomoći da definišete svoje slabosti, a potom i da radite na njima kako biste postali najbolja verzija sebe.

Ukoliko još niste napravili taj ključni korak ka novoj karijeri i potrebne su vam sve ove veštine, onda se opredelite za posao koji će vas svemu tome naučiti. Upišite menadžment u ljudskim resursima i donesite dobru odluku za svoju budućnost.

(Telegraf.rs/PR)