Gde besplatno pronaći kvalitetne ključne reči za SEO

Za uspeh bilo kog sajta neophodna je povratna reakcija posetilaca, koju ćete najpre analizirati pregledom analitike koju ste povezali sa svojim sajtom

Foto: Shutterstock

Međutim, ukoliko nemate dovoljno poseta, nećete nikada biti u prilici da saznate da li su vam rezultati dobri ili ste potpuno promašili.

Da biste uopšte došli do posetilaca, od ključne je važnosti da kvalitetno optimizujete svoj sajt kako bi ga pretraživači prepoznali i predstavili. Zato je važno da poznajete barem osnove promocije kroz optimizaciju za pretraživače.

Za početak se upoznajte sa principima istraživanja ključnih reči, odnosno pronalaženja fraza koje ljudi kucaju u pretraživaču kako bi uopšte došli do vas. Kako ne biste odmah na početku plaćali skupe alate, izdvojili smo nekoliko saveta koji će vam sigurno biti od pomoći.

Posetite Wikipediju

Poznato je da se Wikipedija nikada ne priznaje kao relevantan izvor informacija, budući da veliki broj ljudi ima pristup uređivanju njenih sadržaja i može ih korigovati, bez obezbeđivanja konkretnih referenci.

Međutim, baš zato što veliki broj ljudi koristi ovaj servis, on je izuzetno dobro optimizovan. I sami znate da vam uvek među prvim rezultatima za gotovo svaku pretragu na Guglovom (Google) pretraživaču, izađe upravo Wikipedija.

Iskoristite njene prednosti tako što ćete iz podnaslova koji se koriste u tekstu uspeti da izvučete ključne reči. Sve ove naslove, doslovno onako kako su tamo formulisani, iskoristite kasnije za pisanje svojih sadržaja.

Povezane pretrage

Pravilo ključnih reči u optimizaciji kaže da što ih više imate – to je bolje, budući da ćete tek nakon što napravite istraživanje, preći na analizu kako biste videli koliko te reči „koštaju”, odnosno, koliko konkurenata ih koristi.

Zato pretražujte svoje pojmove, odnosno reči koje se često vezuju za vaš brend putem Google pretraživača. Zatim se se spustite na dno stranice, gde će vam biti izlistane povezane pretrage, odnosno slične ključne reči koje su ljudi koristili da bi došli do sličnih rezultata.

Budući da je ovaj sadržaj automatski generisan u Guglovom algoritmu, bezbedno je reći da te informacije možete koristiti sa sigurnošću.

Pretražite forume

Glavni generatori sadržaja na forumima su upravo korisnici koji bi verovatno posetili i vaš sajt. Zato je važno da naučite da pričate njihovim jezikom kako biste došli do kvalitetnih fraza koje možete koristiti.

Istražite pre svega koji su forumi relevantni za vašu branšu, a potom pratite teme sa najviše komentara i pregleda.

Čitajte šta su ljudi pisali, njihove naslove i podnaslove i počnite da pravite listu tema kojima se možete baviti, i izraza koje možete koristiti prilikom pisanja ili optimizacije vaših sadržaja.

Ne ignorišite sugestije

Prilikom kucanja pojma za pretragu u vaš pretraživač, automatski vam se ispod polja u koje kucate svoj sadržaj pojavljuje i lista predloga koje možete, a i ne morate iskoristiti.

Važno je da ih pratite i da ustanovite kada je to što vam se pojavljuje relevantno, a kada nije.

Naime, algoritam vam daje ove predloge na osnovu pretraga korisnika koje su imale veze sa pojmom koji i vi pretražujete.

Takođe, ne gubite iz vida da će pretraživači često optimizovati i prema vašim dosadašnjim pretragama, pa se potrudite da izbrišete keš memoriju pre ovakve vrste istraživanja.

Naučite kako

Ovo je tek prvi korak u optimizaciji vašeg sajta. Gotovo svaki tekst koji napišete, svaka fotografija i svaki delić sadržaja koji postavite na sajt mora na neki način biti optimizovan i obeležen ključnim rečima.

Ovo je proces koji traje i koji se neprestano unapređuje, tako da nikada ne možete reći da ste završili optimizaciju.

Naravno, neke od segmenata optimizacije možete naučiti i na kraćim kursevima, ali zasebno vam nijedan od njih neće pomoći da napravite kvalitetan i vidljiv sajt. Zato posvetite barem jednu godinu kako biste stekli celokupnu sliku i kako biste ovladali svim veštinama i tehnikama neophodnim za dobru optimizaciju i na svom projektu učili trikove za optimizaciju.

Upišite obuku za SEO i počnite odmah da tražite klijente, jer je tržište željno eksperata u ovoj oblasti.

(Telegraf.rs/PR)