Četiri saveta projektnih menadžera za uspešan život
U gotovo svakoj većoj firmi ili kompaniji, analizom hijerarhije i načina rada, doći ćete do toga da su za uspeh, efektivnost i dobre rezultate tima u najvećem broju slučajeva odgovorni projektni menadžeri
To su osobe koje imaju organizaciju u malom prstu, koje znaju tačno kako da rasporede vreme, kako da motivišu svoje saradnike da daju sve od sebe, kako da postave prioritete i kako uspešno da prate da li su svi uradili sve što je potrebno da bi ispunili dugoročni, zajednički cilj.
Ovaj posao, sa manje ili više uspeha, svi obavljamo svakoga dana kako bismo organizovali svoje vreme, isplanirali obaveze i osmislili kada ćemo šta završiti.
Zato smo, inspirisani postulatima projektnog menadžmenta, izdvojili nekoliko saveta kako biste uspevali bolje da upravljate svojim vremenom.
Na početku mislite o kraju
Pre nego što počnete da radite, imajte na umu krajnji cilj koji želite da postignete. Ovo je prvo i osnovno pravilo organizacije projekta.
Ako razmišljate o cilju, onda ćete znati kako da razložite posao na nekoliko faza da biste postigli to što vam je potrebno.
Čak i tokom rada, uvek se osvrćite na to što želite da postignete, kako biste znali da ne gubite vreme na nepotrebne aktivnosti, već da se krećete u pravom smeru i idete ka svom cilju. Ovaj savet će vam biti od pomoći u svakodnevnom funkcionisanju.
Razumite svoj cilj
Veliki broj projektnih menadžera kaže da najčešći neuspesi u vođenju projekata nastaju u trenucima kada tim ne razume šta je potrebno da se uradi. Zato se provode sati u analizi cilja kako bi svi članovi znali zašto rade to što rade.
Ovo se može primeniti i na dnevne obaveze, kao što je, na primer, priprema ispita. Ukoliko znate da morate učiti kako biste položili ispit, to vam možda neće biti dovoljna motivacija. Ali ako razumete zašto vam je dugoročno to znanje neophodno i koje ćete izazove u budućoj karijeri uz njegovu pomoć rešavati, bićete mnogo više motivisani.
Upravljajte rizikom
Biti proračunat u projektnom menadžmentu jedna je od najvažnijih osobina.
Važno je da u svakom trenutku znate kako da uspete da kontrolišete sve predviđene i nepredviđene situacije. Zato je važno uraditi procenu rizika na samom početku tako što ćete zamisliti sve ishode zadatka na kome radite i osmisliti način kako da svaki od njih prevaziđete.
Ovako ćete biti spremni za svaku situaciju. Pa čak i ako je taj ispit u pitanju, morate znati šta će se desiti ukoliko ne položite i kolko vam vremena preostaje da još jednom ponovite gradivo pre sledećeg termina za polaganje.
Izbegavajte perfekcionizam
Svaki projektni menadžer će vam reći da nikada u životu nije radio na projektu koji je bio savršeno izveden od početka do kraja. To je potpuno normalno i nije realno očekivati da će svaki korak procesa biti sjajan.
Zato morate znati da, šta god da radite u životu – perfekcionizam vam nije prijatelj. Ukoliko morate da birate između ispunjavanja traženog roka i savršenstva, uvek izaberite prvo, jer će vam drugo sigurno oduzeti vreme i sprečiti vas da isporučite svoje zadatke u vremenskom okviru koji je isplaniran na početku.
Projektni menadžment je ozbiljan posao, a ukoliko svoje talente i veštine razvijete van poslovnih poduhvata, biće vam samo jednostavnije da kasnije zablistate i u poslovnom okruženju.
To je posao za ljude koji su posvećeni organizaciji i koji nemaju problem sa tim da drugima govore šta i kada treba da se završi. Pored ovih osnovnih veština, za to će vam biti potrebna i konkretna znanja i tehnike upravljanja projektima, a time ćete ovladati ako upišete menadžment projekata i već danas donesete odluku o svojoj budućoj karijeri.
(Telegraf.rs/PR)