Šta je kalendar sadržaja za objave i zašto je važno imati ga
Ako nas je nešto naučila situacija sa pandemijom u kojoj smo se našli, to je da neki planovi jednostavno nikada ne budu ostvareni. To nikako ne bi smelo da nas obeshrabri i spreči da ih i dalje pravimo. Naprotiv, potrebno je da ih imamo još više, kako bismo uvek mogli da aktiviramo plan B
Zato, između ostalog, svaki ozbiljan marketinški menadžer mora imati kalendar editorijala, odnosno kalendar sadržaja koje će objavljivati.
Ovo će vam pomoći ne samo da organizujete svoje vreme, već i da u svakom trenutku možete da vidite na kom ste koraku plana i koliko još slobodnih dana bez objava imate do kreiranja sledećeg plana. A evo i zašto je to važno.
Izaberite alat
Mnogi početnici za ovaj proces koriste Excel, ali ako želite da se ipak malo usavršite, možete isprobati neki od kalendara kao što je HubSpot. Važno je da izaberete najbolji način da grupišete svoje ideje i organizujete posao.
Ako istražite, uvidećete da postoji mnogo drugih opcija, pa izaberite onu koja vam najviše odgovara. Pokušajte da zaobiđete previše kompleksne alate, jer vam je za sam kalendar potrebno nekoliko osnovnih opcija, poput organizacije, zakazivanja objava, grupisanja i prikaza toga kako bi objava izgledala kada bude završena.
Ne komplikujte sebi rad suvišnim funkcionalnostima, ukoliko to nije neophodno.
Razmišljajte strateški
Kada birate teme, trudite se da razmišljate dugoročno. Prelistajte sve mesece tokom godine i napravite listu tema koje bi trebalo da pokrijete: praznici, proleće, period cvetanja, letnja sezona, polazak u školu, Noć veštica, slavska sezona, zimska sezona.
Naravno, ove teme će vam biti vodilje, a tokom godine ćete popunjavati detalje i dodatno ih raščlanjivati. Kada počnete da radite na sadržajima, shvatićete koliko ste unapred pomogli sebi, jer ćete uvek imati šta da istražujete i ni u jednoj situaciji nećete ostati bez objava.
Vodite kalendar u skladu sa marketinškim planom
Vaš kalendar sadržaja mora pratiti strategiju koju ste već razvili na nivou celog brenda. Ukoliko niste to uradili, krajnje je vreme da razvijete marketinški plan koga ćete se držati.
Kako da to uradite? Razmislite pre svega o svojim ciljevima, potom o ciljnoj grupi, kanalima komunikacije, strukturi sadržaja, planu koraka i pakovanju svega toga u jedan detaljan i razložan plan.
Ovo zahteva poznavanje marketinga i strateško razmišljanje, pa je vreme ili da se obučite ili da se povežete sa ljudima koji su u tome eksperti kako bi vam pomogli. Kada imate marketinški plan, kalendar objava će se samo prirodno nadovezati na njega.
Pratite metričke pokazatelje
Važno je da zapamtite da nijedan kalendar objava nije uklesan u kamen i da se u svakom trenutku može revidirati i srediti. Zato je neophodno da kontinuirano pratite šta se dešava i kako ljudi reaguju na vaše objave.
Ustanovite relevantne metričke pokazatelje: stopa interakcije na društvenim mrežama, broj poseta sajtu, ukoliko je oglas plasiran sa tim ciljem, broj instalacija aplikacije, broj naručenih proizvoda. Sve ovo su pokazatelji toga koliko vam je strategija dobra i u kom pravcu bi trebalo da je razvijate.
Naučite kako
Pored marketinškog znanja, neophodna vam je i edukacija za korišćenje alata za oglašavanje, pisanje objava, komunikacija sa ciljnom grupom i još mnogo toga. Ne gubite vreme na kratkim kursevima od po nekoliko meseci. Shvatite ozbiljno svoju odluku da se bavite ovim poslom i posvetite barem godinu učenju kako biste ovladali svim veštinama koje su vam neophodne. U tome će vam najpre pomoći kompetentni mentori, sa znanjem iz struke.
Upišite obuku za internet marketing i napravite prvi korak ka svojoj novoj karijeri.
(Telegraf.rs/PR)