Networking u karantinu: kako do novih klijenata?
Svi znamo šta bi trebalo da radimo, ali nikako da to načinimo svojim najvišim prioritetom
Reč koja se izuzetno teško prevodi na srpski, a od ključne je važnosti za uspeh svakog biznisa: networking. Najjednostavnije objašnjeno, reč je o sklapanju poznanstava sa ljudima iz industrije zarad obostrane koristi.
Herminija Ibara, profesorka organizacionih nauka u Londonskoj školi biznisa, jednom prilikom je izjavila da je networking kao zdrav život: svi znamo šta bi trebalo da radimo, ali nikako da to načinimo svojim najvišim prioritetom.
Ljudi koji to znaju su prodavci, odnosno menadžeri čiji je posao da privuku veliki broj ljudi i predstave im svoj proizvod. Zato su sada oni u najvećem problemu, jer je u karantinu izuzetno teško sklapati poznanstva.
Ali ne brinite, i za vas imamo nekoliko saveta koji vam mogu koristiti.
Ponudite vrednost kroz sadržaj
Daleko je jednostavnije nekoga uživo ubediti u kvalitet vašeg proizvoda, nego kroz tekst. Postoji samo jedan razlog za to: harizma. Prirodno oružje svakog menadžera prodaje, koje rešava svaki izazov u sklapanju ugovora.
Međutim, kada ne možete da se vodite time, morate ponuditi nešto drugo. Kreirajte sadržaje kroz koje ćete predstaviti proizvod koji zastupate, i kroz njih ponudite vrednost krajnjem korisniku.
Razgovarajte sa saradnicima iz marketinškog tima, oni će sigurno imati savete kako da to izvedete na najbolji način.
Budite aktivni u komunikaciji
Svaka industrija, bilo automobilska, farmaceutska, IT ili neka potpuno druga, ima svoja centralizovana mesta okupljanja, odnosno formirane zajednice profesionalaca koji tu komuniciraju, razmenjuju savete, ideje i vode neformalne razgovore.
Ovo su forumi, društvene mreže, profili na Twitteru, grupe na LinkedInu ili nešto relevantno i specifično za oblast kojom se vi bavite.
Vaš posao je da tokom trajanja karantina svaki član vaše zajednice zapamti vaše ime. To ćete postići tako što ćete biti aktivni, pružati odgovore, pomoć i ostavljati korisne komentare.
Opustite se u komunikaciji
Ukoliko generišete jednu poruku koju šaljete svim svojim potencijalnim klijentima, ona će sigurno zvučati robotski. I sami znate da ni vi ne volite da odgovarate na takve poruke, jer kao i svi ostali, želite da vidite da se neko potrudio oko vas lično.
Zato se opustite u komunikaciji, istražite svog sagovornika i započnite temu relevantnu konkretno za njega. Ponudite mu vrednost i pokažite svoje interesovanje. Nećete ništa postići ako vaša poruka bude protumačena kao automatski generisana.
Gradite odnose sa medijima
U ovom segmentu vam takođe može pomoći sektor koji se u vašoj kompaniji bavi očuvanjem reputacije brenda. Važno je da izgradite određeni imidž u industriji i da ljudi počnu da povezuju vaše ime sa proizvodom koji zastupate.
Ovo ćete postići samo kroz „izloženost”, a to se najpre postiže kroz medije. Zato je važno da izgradite kvalitetne odnose sa medijima, odnosno sa novinarima koji posećuju relevantne događaje u vašoj industriji i koje zanimaju dešavanja u ovom svetu.
Karantin će proći, ali vaši novi kontakti će ostati tu. Takođe, ukoliko niste uspeli da se snađete u tom procesu, možda je to znak da vam je potrebno dodatno usavršavanje i sticanje znanja koja do sada niste imali.
Upišite menadžment u prodaji i napravite ključni korak koji vam može pomoći da, nakon oporavka privrede, dođete do posla kakav ste oduvek želeli da imate.
(Telegraf.rs/PR)