Kako povećati broj pratilaca – na milion!

Jedan od najvažnijih ciljeva u onlajn poslovanju jeste privlačenje prvih milion pratilaca. Danas oni vrede više od milion dolara

Foto: Shutterstock

Kada imate mnogo pratilaca, vaše mišljenje je – bar određenoj ciljnoj grupi – vrlo važno. Kako postajete uticajni, postavljate trendove, vi počinjete da vodite igru. I na vas će svi obratiti pažnju. U poslovanju je taj milion još važniji.

Milion – na kojoj platformi?

Instagram je danas ključna platforma za stvaranje i održavanje odnosa sa publikom, bez obzira na to da li ljudi vole vaš proizvod, vaše poslovanje ili vas lično. U vrhu su i dalje i Jutjub i Fejsbuk, a Tviter, Linkedin i Tiktok su obavezni za specifičn(ij)e ciljne grupe.

Vaš prvi cilj je da broj pratilaca na svim ovim platformama zajedno dođe do milion. A to je dugotrajan proces. Srećom, postoje strategije koje pomažu – i mnogo neprekidnog rada. Šta treba da uradite?

1. Pravi haštag

Haštag (hashtag) zaista jeste prvi korak. I jedan od najvažnijih. Koju god platformu da koristite, haštag je ono što će privući nove pratioce, jer se njime ubacujete na mapu i tako se pronalazi sadržaj koji postavljate i plasirate.

Ali koji je haštag pravi?

Za haštag postoje dva zahteva. Prvo, mora da bude u skladu sa vašim sadržajem; drugo, mora da pripada popularnoj kategoriji (trending). Ovo postižete redovnim postavljanjem sadržaja koji je prilagođen ideji željenog haštaga – analitikom ćete lako proveriti šta su danas ključne teme za vašu ciljnu grupu.

Sa druge strane, ako haštag i vaš sadržaj nisu u savršenoj harmoniji, samo ćete zbuniti ili čak razočarati potencijalne nove korisnike – i oni se više neće vraćati na vaš profil.

2. Povezivanje

Graditi svoju bazu pratilaca nije dovoljno. Morate da se povezujete i sa drugima čija su interesovanja slična, jer vam je i ciljna grupa ista. Morate da budete deo zajednice, jer će vas tako novi pratioci lakše pronaći.

Ukratko, budite onlajn prijatelji s direktnom konkurencijom.

Uključite se u razgovor, komentarišite, javno pohvalite ono što je dobro. Ljudi žele da sebe (proizvod, brend, kompaniju) učinite dostupnim, makar i u virtuelnom svetu. Tada će vam se i oni pridružiti.

3. Redovan i kvalitetan sadržaj

Dokle god ne gomilate nov sadržaj i ne preterujete u komentarima, svaka aktivnost je dobra. Da biste potencijalne pratioce uverili da imate mnogo kvalitetnog sadržaja, sve mora da bude u očekivanim vremenskim razmacima i jednako zanimljivo.

Naravno da ćete na početku praviti i greške dok ne pronađete odgovarajući ton za svoj sadržaj, ali kada u tome uspete, ne odustajte od pobedničkog formata.

4. Pravo vreme

Pronaći ćete mnogo saveta o tome u koje vreme je najbolje postaviti sadržaj na određenu mrežu i toga možete da se pridržavate kada počinjete.

Nakon prvih meseci, bolje je da se oslonite na sopstveno iskustvo. Svako istraživanje se zasniva na prosečnom pripadniku određene ciljne grupe ili prosečnom korisniku neke platforme. Vi treba da se vodite onim što vam „govore“ vaši pratioci.

Proverite analitiku za svaku od vaših stranica. Ako je najviše interakcije utorkom po podne – onda je to vaše obavezno vreme za novi post!

5. Konkurencija

Recimo da se bavite urbanom fotografijom. Počnite da pratite već razvijene stranice na istu temu i pregledajte liste njihovih pratilaca. Od njih izaberite one koji takođe imaju mnogo pratilaca i – pratite i njih.

Time ste napravili prvi kontakt i vrlo je verovatno da će i oni uzvratiti na isti način.

6. Druge platforme

Kada želite mnogo pratilaca, ne možete da se fokusirate samo na jednu platformu.

Ako vam je primarni Instagram, neka link ka vašoj stranici bude na svim drugim društvenim mrežama, uz adresu vašeg web sajta. Tako ćete barem neke od pratilaca na drugim mrežama „povući“ na onu koja vam je najvažnija.

7. Lični haštag

Kada ste napravili dobru osnovu i povezali se sa relevantnom publikom, stvorite svoj haštag.

On treba da sadrži ono što je srž vašeg proizvoda ili usluge. Neka to postane deo svake vaše objave, ali neka se nađe i na svim ostalim promotivnim materijalima: posterima, brošurama, kesama, vizitkartama.

8. Koristite sve dostupne alate

Kada ste na početku svog onlajn poslovanja, mnogo je nepredviđenih stvari i često radite „naslepo“ i nadate se najboljem. Trebalo bi da date sve od sebe da toga bude što manje. Postoji mnogo aplikacija koje mogu da vam pomognu, tu su i analitički alati koje danas ima svaka društvena mreža.

Ipak, najbolje je da – bar na neko vreme – angažujete stručnjaka.

Osoba koja će voditi vaše društvene mreže pre svega mora da ima iskustvo. Menadžer društvenih mreža zna sve tajne onlajn platformi i kroz školovanje i prethodne poslove ume da pronađe preciznu poruku koja će vaš sadržaj učiniti relevantnim vašoj ciljnoj grupi. Samim tim, i broj vaših pratilaca će svakodnevno rasti.

Kako se postaje menadžer društvenih mreža?

Najvažnije je izabrati školu koja je proverena i kroz svoje programe stvara stručnjake. Vrlo je važno da predavači imaju stvarno iskustvo u praksi i umeju da prepoznaju poteškoće na koje možete da naiđete. Naravno, idealno je i kada se pohađanje prilagođava vašim potrebama, bilo u tradicionalnom tipu nastave ili u učenju na daljinu. Kada tražite školu, neka mentorski rad na realnim projektima i fleksibilan raspored budu ključni.

Društvene mreže danas imaju stvaran uticaj na živote i odlučivanje svih ciljnih grupa. Ne propustite da korisnike očarate svojim pristupom i kreativnim idejama. Uz malu pomoć stručnjaka.

(Telegraf.rs/PR)