Četiri koraka do kvalitetnog slogana
Svaki veliki brend i većina manjih imaju vrlo jasno definisan i osmišljen slogan koji ih predstavlja u javnosti
Najjednostavnije objašnjeno, slogan je kratka izjavna rečenica koja prenosi poruku koju kompanija želi da prenese ciljnoj grupi.Ta rečenica mora lako da se pamti i intuitivno treba da se povezuje sa brendom.
Primera radi, sigurno su vam poznati slogani poput „Jer ti to zaslužuješ” ili „Možda je rođena s tim, a možda je to Mejbelin”. Za prvi verovatno i ne moramo da vam kažemo da je slogan rađen za L’Oreal, jer vam je dovoljno poznat i zvučan tako da i sami znate nastavak.
Izuzetno je važno da i vaš brend ili brend koji zastupate ima svoj slogan koji će ga predstavljati u javnosti, pa smo zato pripremili nekoliko saveta kako da ih napišete.
KISS
Ova skraćenica će vas sigurno pratiti kroz karijeru, na kakvim god projektima radili, pa je važno da je zapamtite i koristite što više. Posebno kada je u pitanju pisanje slogana.
Engleska deviza Keep It Short and Simple, koja daje verzalnu skraćenicu KISS, govori o tome da su najupečatljiviji slogani oni koji su kratki i jednostavni. Brend Najki (Nike) ima samo tri reči u svom sloganu, a svi ga vrlo dobro znaju: „Just Do It”. Lepota je u jednostavnosti, zato se potrudite da izvučete frazu koja najbolje opisuje vaš brend i da joj date emotivnu vrednost kako biste došli do toga da se ljudi povežu sa vama.
Budite dosledni
Identitet brenda se odnosi kako na vaš vizuelni identitet (logo, fontovi, boje), tako i na segment koji se tiče tona komunikacije, ključnih poruka i vrednosti vašeg brenda.
Slogan je, kao i logo, jedan od ključnih elemenata identiteta, koji će biti vodilja za sve ostale.
Zato je neophodno da se on naslanja na vrednosti brenda. Važno je da svaki segment komunikacije koji kasnije proizađe iz njega bude dosledan i na istoj liniji sa sloganom. To znači da će ton kojim komunicirate biti isti, ključna poruka takođe, kao i emocija koju emitujete.
Potencirajte različitost
U moru konkurencije, ključno je istaći se nekom specifičnošću.
Bilo da je reč o samom proizvodu koji samo vi imate ili o određenoj vrednosti koju nudite a drugi ne nude, potrudite se da taj element jasno istaknete u komunikaciji.
Slogan mora da oslika upravo to što samo vi nudite. Neće uvek biti moguće ispuniti ovaj zadatak. Ali ukoliko pokušavate da istaknete tu jedinstvenost, uradite to na jednostavan način, koji će biti relevantan za vašu ciljnu grupu.
Ne zaboravite da je upravo to ono što može načiniti ključnu razliku u odnosu na konkurente.
Imajte na umu ciljnu grupu
Izuzetno je važno da sâm slogan na prvo slušanje i vama bude dopadljiv.
Ukoliko vi, kao predstavnik brenda, ne možete da se povežete sa njim, to je loš znak.
Međutim, čak ni taj test nije od presudne važnosti, jer je zapravo vaša ciljna grupa ta koja mora doneti odluku da li je slogan dobar ili nije.
Ali kako da dođete do te informacije pre nego što lansirate slogan?
Ukoliko ste u mogućnosti, napravite fokus grupu i testirajte slogan koji ste osmislili, kako biste čuli reakcije. Fokus grupa treba da ima nekoliko različitih ljudi selektovanih iz vaše pretpostavljene ciljne publike.
Ne dajte im informaciju o tome koji brend je u pitanju, već pokušajte da saznate sa čime ga oni povezuju. Najvažnije je da ciljna grupa prihvati slogan.
Osmisliti slogan i plasirati ga u javnost vrlo je složen proces. Podrazumeva dobro poznavanje brenda, koji već ima jasno izgrađen identitet, elemente i vrednosti na koje ćete se stalno pozivati. Takođe, važan element je strategija, odnosno način na koji će slogan doći do svoje ciljne grupe.
Sve je ovo proizvod učenja i usavršavanja, koje zahteva i vreme i aktivan rad i posvećenost. Zato upišite obuku za marketinški menadžment i postanite strateg koji će imati sva znanja neophodna za podizanje kvalitetnog i prepoznatljivog brenda.
(Telegraf.rs/PR)