Na ovih 5 načina najbrže ćete uvećati broj interakcija na Instagramu

Ukoliko želite da se bavite digitalnim oglašavanjem, jedna od prvih lekcija koje morate da prođete jesu osnovne metričke analize uz pomoć kojih ćete pratiti uspešnost svojih kampanja

Pixabay.com

Pre svih metričkih parametara, postoji takozvani reach, odnosno doseg. Ovaj statistički podatak pokazuje koliko ljudi je videlo vaše objave. S druge strane, verovatno najbitniji metrički podatak jeste takozvani engagement, odnosno angažman. U pitanju je broj ljudi koji je ostvario određenu interakciju sa objavama koje ste delili.

Iako postoji veliki broj dodatnih informacija, poput broja komentara, reakcija, deljenja i mnogih drugih pokazatelja uspešnosti određenog sadržaja, za početak je važno zadržati se na angažmanu. Razlog je jednostavan. Većinu klijenata će uglavnom pre svega zanimati ovaj broj. 

O angažmanu se posebno govori kada je reč o Instagramu. Kako je ova društvena mreža sa više od milijardu korisnika ubojito marketinško sredstvo, pripremili smo nekoliko saveta koje možete primeniti kako biste unapredili angažman vašeg poslovnog (ili privatnog) profila.

Podelite proces

Alfri Davilja, dizajner logotipa i identiteta brendova, ima skoro 80.000 pratilaca na Instagramu. On smatra da je od neprocenjivog značaja svima koji vas prate pokazati proces koji stoji iza vašeg rada. 

Bilo da je to deljenje skica, snimak koji beleži ekran u toku rada ili video-klip na kome sami sa sobom imate raspravu ili brejnstorming dok šetate, on smatra da bi sve koji žele da se bave dizajnom poput njegovog sigurno zanimalo da otkriju njegov proces.

Ova činjenica se podjednako odnosi i na ostale poslove i nije ograničena na dizajn i kreativne profesije.

Koristite priče (storije) na Instagramu

Na Instagramu priče, odnosno „storiji”, beleže rast pregleda iz dana u dan. Sada broj njihovih dnevnih korisnika iznosi 500 miliona, a čak milijardu korisnika ih koristi na mesečnom nivou.

Stoga je velika verovatnoća da ćete upravo ovde postići najveći broj interakcija sa ljudima koji vas prate. Zato, ne zaboravite da koristite i ovaj format u svojoj komunikaciji.

Pružite ljudima uvid u vaš radni dan putem ove opcije. Napravite kratke snimke pomoću kojih ćete im pokazati kako izgleda prostor „iza scene”. A onda ih pozovite da se uključe u komunikaciju sa vama: da daju komentare i učestvuju u razgovoru. Na ovaj način najpre ćete doći do povratne reakcije svojih pratilaca, u kojoj možete saznati šta tačno misle o vama ili o vašem proizvodu.

Započnite razgovor

Ogroman broj korisnika veliki deo svog slobodnog vremena u toku dana provede na Instagramu. Statistika pokazuje da svaki korisnik u proseku provede 53 minuta na ovoj platformi.

Instagram se danas koristi kao dodatno mesto za razmenu informacija, kao što su do sada bili Vajber ili Mesindžer.

Zato je ovo sjajna platforma da započnete komunikaciju sa svojim pratiocima. Odakle da počnete?

Evo nekoliko predloga: postavite im pitanje na storiju i dozvolite im da kažu svoje mišljenje. Onda pozovite konkretnog pratioca i zamolite ga da vam asistira u određenoj priči ili objavi. Ili organizujte sat otvorenog razgovora u kome će oni vama postavljati pitanja. 

Postoji veliki broj različitih načina. Na vama je da izaberete najprikladniji modus.

Koristite isečke iz konverzacija

Ali ne zaboravite da, pre svega, tražite od svojih pratilaca dozvolu. Ukoliko je dobijete, koristite komentare i poruke koje su vam poslali kako biste kreirali nove objave. 

Ove informacije takođe možete koristiti da prilagodite svoju kompletnu strategiju korisnicima.

Iza njih se krije mnoštvo korisnih povratnih reakcija na sve to što radite. Ljudi su obično raspoloženi da podele svoje mišljenje kada ih pitate i zamolite da vam kažu šta misle o tome što ste do sada učinili.

Zato reciklirajte ove sadržaje i plasirajte nove objave koje ćete posvetiti upravo njima. A iz reakcija možete razumeti kako vas vaša publika percipira.

Naučite kako da iskoristite maksimum iz svake društvene mreže

Onlajn oglašavanje je segment marketinga koji se neprestano razvija iz dana u dan. Različiti alati – poput platforme za oglašivače na Fejsbuku (Facebook), planera za ključne reči na Guglu (Google) i mnogi drugi, na raspolaganju su svima. Međutim, bez solidnog znanja, koje ne možete steći na kratkim kursevima, od ovih alata nema mnogo koristi. Zato posvetite barem godinu usavršavanju znanja.

Upišite obuku za marketing na internetu i napravite prvi korak ka karijeri menadžera Instagrama i drugih društvenih medija.

(Telegraf.rs/PR)