Izbegnite ovih 5 uobičajenih grešaka u web dizajnu
Kažu da slika vredi hiljadu reči, ali kvalitetan web dizajn može sigurno vredeti na hiljade evra. Ne postoji posao, veliki ili mali, kome danas nije potreban dobar web sajt. Kada su u pitanju sajtovi za manja preduzeća, često se ponavljaju greške koje web dizajneri prave
Ako ste dizajner i pravite web stranu za malo ili manje preduzeće, pokušajte da izbegnete uobičajene zamke iz nastavka ovog teksta. Sa druge strane, i preduzetnicima će biti korisno da nauče šta bi eventualno moglo da krene po zlu i da na to skrenu pažnju dizajnerima koje angažuju.
1. Ne otežavajte prvi kontakt sa web stranicom nepotrebnom animacijom
Animacija svakako ima veoma važno mesto u dizajnu sajtova. Međutim, vodite računa o tome da ona ne bi trebalo da se nalazi na početnoj stranici web prezentacije jednog malog preduzeća.
Postojeći i potencijalni klijenti stižu na vaš sajt očekujući da će pronaći korisne informacije o proizvodima i uslugama koje ih zanimaju – a ne da bi proveli minute dok se prikaz digitalne animacije ne razvije u potpunosti.
Koristite Fleš i slične alate mudro i umereno i imaćete efikasniji pristup potrebnim informacijama, a samim tim i zadovoljnije klijente. Kada ih jednom privučete i navedete da otvore neku od stranica sajta, možete se upustiti u rad sa fleš animacijama – to je pozicija na kojoj one mogu zabaviti i dodatno animirati već zainteresovanog posetioca sajta.
2. Ne zamarajte oči publike
Ako web stranicu dizajnirate jednostavno, poštedećete ne samo sebe, već i klijente i ostale posetioce mnogih muka. Koristite čitljive fontove, izbegavajte crnu pozadinu, ne preterujte sa šarama.
Razmišljajte o tome da budete što čitljiviji, jasniji i pregledniji, posebno, kao što je već pomenuto, kada se radi o prvoj stranici sajta.
Vaš cilj treba da bude da osoba koja se prvi put nađe na sajtu odmah vidi kako i koji putem može doći do informacije koju traži, a ne da zamara oči čitajući nerazgovetne rečenice i gledajući u mnoštvo boja i fontova.
Ne komplikujte stvari
Upotreba navigacije u profesionalnom web dizajnu slična je upotrebi GPS-a na putu. Iskoristite je mudro i posetioci će stići na željenu destinaciju – a pri tome će čak i uživati.
Zato se oduprite nagonu da budete previše kreativni kada se radi o ovom aspektu dizajna, posebno kada su u pitanju mali biznisi. Zapamtite – čista navigaciona ploča je najbolji korisnikov resurs.
Ako poželite da budete originalni i neobični i sakrijete navigaciju za sajt u sklopu neke animacije (koliko god vam se ona činila fantastično, inventivno i neponovljivo), možete biti sigurni da će se posetioci sajta najčešće izgubiti i napustiti vašu lokaciju u potrazi za nečim preglednijim.
3. Ne trošite tuđe vreme
Kada je dizajn vašeg sajta pun grafike i slika, potrebna mu je veća propusnost.
Imajte u vidu da propusna moć pravi razliku između dobrog i lošeg web sajta. To zapravo znači da što je dizajn komplikovaniji, više je vremena potrebno da korisnik preuzme sadržaj koji nudite.
Dok čeka na učitavanje dizajna, potencijalni klijent će možda odlučiti da to predstavlja gubljenje vremena i da poseta vašem sajtu nije toga vredna. Pokušajte da ne zaboravite ljude koji koriste mobilni internet. Upotrebite grafiku i slike koji su apsolutno potrebni za web dizajn malog preduzeća, a ostatak ukrasa i lepih slika bolje sačuvajte za svoj portfolio.
4. Ne preterujte
Svi smo nekada naišli na sajt na kome se predstavlja bezbroj usluga ili proizvoda koje jedna mala firma nudi – toliko da je naprosto nemoguće poverovati u istinitost datih podataka.
Zgusnut dizajn zamara vaše posetioce. Koliko god dizajner ili preduzetnik želeli da predstave firmu u najboljem svetlu, veće su šanse da će ona zapravo delovati amaterski i neprofesionalno.
Dezorganizovani dizajn sajta uglavnom se loše odražava na posao koji treba da promoviše, dok profesionalni i svedeniji dizajn upućuje na postojanje reda i sistema u poslovanju i na to da se firma bavi detaljima – što svakako šalje dobru poruku klijentima.
Prijatan prvi utisak je ono što je često najvažnije. Sajt je virtuelni profil kompanije i treba ga posmatrati kao lice svakog poslovanja. On predstavlja moćan alat za prodaju, uspostavljanje autoriteta u branši i povećanje izloženosti svakog posla. Zato je izuzetno važno da onaj ko želi da uspe u preduzetništvu posveti pažnju ovom segmentu prezentacije svog poslovanja.
Jedini način za to jeste angažovanje profesionalnog web dizajnera koji ne samo da će umeti da privuče kupce na sajt, već i da ih na njemu zadrži i učini da se ponovo vrate.
Ako ste zainteresovani za to da se bavite izradom sajtova za mala i srednja preduzeća ili se već bavite ovim poslom, potrudite se da se uvek pridržavate ovih jednostavnih smernica i videćete kako će vaša saradnja sa klijentima biti uspešna i pozitivna.
Dizajniranje sajtova za mala i srednja preduzeća je odličan posao i ako imate ambiciju da budete ispred drugih koji se time bave, važno je da naučite kako da upotrebljavate najmodernije tehnike i alate za rad, kako da primenjujete pravila web dizajna, ali i kako da optimizujete sajt, pripremate i obrađujete fotografije... Mnogo je toga što morate znati da biste zaista uspeli u ovom poslu. Osim toga, u pitanju je polje rada koje se neprestano menja i unapređuje, tako da čak i ako ste već dobri u poslu, trebalo bi da razmotrite sve mogućnosti za dalje profesionalno usavršavanje koje vam se nude.
Ne dozvolite da vas sa puta uspeha skrenu reklame u kojima vam obećavaju sticanje kompletnog znanja u roku od nekoliko dana ili nedelja. Da biste postali uspešni u svom poslu, morate dobro izučiti sve segmente u kojima stvarate. Počnite od profesionalne obuke za web dizajnera.
(Telegraf.rs/PR)