Istraživanje tržišta: Zašto je neophodno i odakle početi

Istraživanja pokazuju da su današnji korisnici mnogo više okrenuti modernim medjima i internetu za svoja privatna istraživanja određenih proizvoda.

Instagramovi izveštaji pokazuju da čak 80% korisnika prati poslovne naloge na kojima se oglašavaju brendovi. Google tvrdi da se čak 75% korisnika pametnih telefona okreće pretraživačima poput ovog da dobiju instant odgovore na sva pitanja koja ih u datom momentu zanimaju.

Ukoliko želite da prodate svoj proizvod, morate se usmeriti na lokacije na kojima se nalaze vaši potencijalni kupci. To zvuči logično, ali zastoj nastaje onog trenutka kada shvatite da ne znate gde se oni zapravo nalaze. Zato je neophodno da sprovodite redovna i kvalitetna istraživanja tržišta za potrebe unapređenja svog brenda. Evo odakle da počnete.

Razlika između primarnog i sekundarnog istraživanja

Foto: PIxabay.com

Pre svega, važno je da ustanovite ovu razliku, kako biste znali gde je vaša startna osnova i kako da nastavite svoje istraživanje.

Primarni tip se odnosi na pretragu tržišta, vaših aktivnih i potencijalnih klijenata i mušterija, kao i njihovog ponašanja.

Kako biste odredili ciljnu grupu sa kojom komunicirate, ovde možete koristiti ankete, fokus-grupe, telefonska istraživanja i slično.

Sekundardni tip odnosi se na detaljniju pretragu industrije, aktuelnih trendova i statističkih podataka koji su javno dostupni za korišćenje i tumačenje. U zavisnosti od toga šta vam je u datom trenutku potrebno, moraćete da se opredelite za jedan od ova dva tipa.

Definišite svoju ciljanu osobu

Pre nego što se upustite u detaljno istraživanje tržišta i ponašanja svoje ciljne grupe, neophodno je da utvrdite ko je osoba kojoj želite da se obratite.

Mnogi marketinški stručnjaci savetuju da zamislite jednu osobu kojoj ćete dodeliti sve osobine koje smatrate poželjnim i da na taj način formirate svoju idealnu mušteriju.

Zato je neophodno da znate koliko ona ima godina, kog je pola, gde se nalazi, čime se bavi, u kolikoj porodici živi i kakva su joj primanja. Naravno, sve su to proizvoljne vrednosti koje morate sami dodeliti, pa neka vam to bude prvi korak.

Odredite sa kim pričate

Foto: Pixabay.com

Kada imate konkretne osobine ljudi koje želite da targetirate, vreme je da pronađete konkretne persone koje ćete uključiti u svoje istraživanje.

To možete učiniti putem ankete na internetu, telefonskog poziva, ili organizovanjem fokus-grupe.

Bilo da ćete tražiti one sa kojima ste nedavno ostvarili određenu interakciju ili nasumične ljude, važno je da imate plan kako ćete im pristupiti, kao i ideju o odgovorima koje želite da dobijete.

Tek tada ćete moći da formulišete pitanja koja ćete proslediti na neki od izabranih načina.

Osmislite pitanja

Kada ste definisali sve tehničke detalje, odnosno kada imate ciljnu grupu koju ćete koristiti za istraživanje javnog mnjenja, neophodno je da formirate pitanja na koja želite da dobijete odgovor.

Pre svega, morate da utvrdite pozadinske informacije: sa kim razgovarate, iz koje firme dolaze, sa kojim izazovima se suočavaju; zatim vam je važno da vidite koliku svest imaju o temi koju razmatrate; nakon toga, ispitajte da li su zainteresovani da saznaju više o vama i vašim proizvodima; i konačno, saznajte na koji način donose odluku o kupovini i šta je to što im je presudno prilikom razmišljanja na ovu temu.

Istraživanje tržišta je prvo što morate da učinite pre bilo kakve velike promene koju planirate za svoj brend. Čak i ukoliko tek razvijate svoje ime i kompaniju, neophodno je da prikupite informacije o tržištu na kom nastupate, o ljudima kojima se obraćate, kao i o konkurenciji.

Ukoliko ne znate odakle da počnete i ako vam sve to nije previše blisko, onda posvetite vreme usavršavanju i upišite obuku za vođenje marketinga. Tako ćete naučiti odakle da počnete i kako da formirate strategiju koja će lansirati vaš brend..

(Telegraf.rs)