Tražite posao? Evo kako da pokažete svetu da ste stručni

U glavi vam vri od korisnih informacija, ali ne umete da ih upakujete u jasnu i ubedljivu poruku kojom ćete privući klijente i poslovne partnere. Stručni ste u određenoj oblasti i svesni toga da svojim znanjem možete pomoći mnogima, ali ne vidite način na koji je najbolje da kažete svetu više o tome šta sve umete i znate

Kada gledate svoje kolege ili konkurenciju kako u medijima pričaju o poslu, nije vam jasno kako oni dobijaju medijsku pažnju iako znaju mnogo manje od vas. Nekada vam se čini da je pristup medijima neka vrsta ulaska u „tajni klub” za koji vi jednostavno ne znate lozinku.

Iako ste sigurni u svoje znanje i efikasnost u poslu, nikako vam ne uspeva da nadređene ubedite da ste baš vi pravi čovek za unapređenje. Ljudi oko vas su cenjeniji i priznatiji u firmi, a upravo vi ste ta osoba koja im gotovo svakodnevno daje savete o poslu i ukazuje im na greške.

Ako se pronalazite u bilo kom od ovih problema, znajte da niste sami. Neshvaćenost i nedovoljno priznanja su ono sa čime se mnogi poslovni ljudi sreću, bilo da su samostalni preduzetnici ili da rade u nekoj kompaniji. Šta da uradite?

Verujte u sebe

Foto: Shutterstock

Preduslov za to da bilo ko veruje u vas jeste da sami verujete u svoje mogućnosti. Nije poenta u tome da mislite da nešto znate iako to zapravo nije istina. Da biste postali cenjeni u svom poslu, potrebno je da zaista budete stručni i sposobni. Kada budete sigurni u svoje znanje, biće vam lakše da sve oko sebe uverite da ste pravi čovek za posao.

Vaš privatni biznis će procvetati jer će klijenti osetiti da ste osoba kojoj treba da pruže poverenje, vaši šefovi će uvideti da imaju posla sa osobom koja zna šta radi i šta govori. Zato  neprestano učite. Znanje je osnovni alat za sticanje sigurnosti i samopouzdanja.

Odlučite šta želite

Kada počnete da verujete u sebe, sledeći korak je da naučite da kanališete svoje misli i ideje tako da u svakom trenutku tačno znate šta radite.

Prvo se morate zapitati zašto uopšte želite da vas prepoznaju kao eksperta u svom poslu. Želite li unapređenje, veću zaradu, slavu i popularnost? Ako je vaš cilj isključivo samopromocija, budite svesni da ćete imati poteškoće sa prihvatanjem okoline.

Pitanje je trenutka kada će vaša bleštava priča pasti u blato i otkriti da zapravo niste stručni onoliko koliko biste želeli da to drugi misle. Budite iskreni prema sebi, iza velikog uspeha stoji ozbiljan rad, a niko nije dosegao prave visine u poslu ako nije posedovao prave kvalitete.

Pripremite se za akciju

Foto: Pixabay.com

Nakon što odredite šta zaista želite da postignete, sledeća faza je definisanje vašeg ličnog brenda. Radi se o tome kako vas ljudi doživljavaju. Cilj vam je da postanete prvi i najbolji u svom polju, da vaše ime bude asocijacija za konkretan sektor, bilo da se radi o korporativnom ili preduzetničkog poslovanju.

Sada je važno da sastavite dobru prezentaciju svog posla ili firme, takozvani „elevator pitch”. To je izjava ili govor kojim se brzo i jednostavno predstavlja proizvod, usluga ili organizacija. Naziv potiče od zamisli da bi ideju trebalo izreći za veoma kratko vreme (onoliko koliko traje vožnja liftom).

Cilj ovakve prezentacije je da privučete pažnju i ona predstavlja ključ za ostavljanje dobrog prvog utiska. Naučite kako da iskoristite svaku šansu koja vam se pruži i budite spremni da za najkraće vreme ubedite klijenta, šefove ili poslovne partnere u to da ste vrhunski umetnik svog zanata.

Nikada ne znate kada će se ukazati prilika da zasijate – zato je dočekajte spremni.

Koristite medije

Foto: Pixabay.com

Sada će vaša uloga stručnjaka početi da se oblikuje; počećete da koristite medije da biste podelili svoju stručnost i doprli do ljudi koji će uticati na vaš uspeh.

Približavanje novinarima može biti težak zadatak i zato je najbolji način da dobijete svoju priču taj da je sami oblikujete na društvenim mrežama.

Neka vam cilj bude da stupite u središte pažnje društvenih medija i da oni postanu osnovni alat kojim ćete direktno da komunicirate sa publikom zainteresovanom za vašu oblast rada. Postanite uticajni na društvenim mrežama, neka u svesti vaših klijenata bude jasna misao da uvek mogu upravo vama da se obrate za stručno mišljenje ili savet.

Posvetite dovoljno vremena svojim profilima i često postavljajte tekstove, kratke misli ili interesantne fotografije.

Bilo da se bavite privatnim poslom ili radite u velikoj kompaniji, ubrzo će se desiti da će vaš uticaj primetiti i oni koji su vam bitni. Vaši šefovi će shvatiti da nikako niste običan radnik i poželeće da vas bolje upoznaju i daju vam šansu za napredak. Ako imate sopstvenu firmu, počeće da vam se javljaju ljudi koji do sada nisu bili vaši klijenti. Vaše znanje i stručnost će doći do izražaja, a samim tim ćete se proslaviti u okviru svoje ciljne grupe i rezultat sigurno neće izostati.

Od nepoznatog radnika napredovali ste do uspešnog menadžera ili preduzetnika a možda čak i do slavnog stručnjaka. Čestitamo! Međutim, to nije kraj. Da biste se održali u vrhu, neprestano morate da se usavršavate, budete u toku sa svim promenama u svojoj oblasti, morate da radite, budete primer drugima, bavite se medijima.... Vaš posao se nikada ne završava, jer je uspeh neprekidan ciklus i morate ga svakoga dana iznova osvajati.

(Telegraf.rs)