Živeti od umetnosti? Da, moguće je! Evo zašto bi trebalo da postanete grafički dizajner
U poslu – kao i u umetnosti – slika vredi hiljadu reči.
Činjenica je: atraktivno upakovan proizvod ili lepo prezentovana usluga brže će naći put do potrošača. Ali ne radi se samo o komunikaciji sa klijentima. I među poslovnim ljudima mnogo je lakše informaciju predstaviti putem grafikona i dijagrama nego složenim poslovnim dokumentima i prikazima statističkkih podataka.
Upotreba grafičkog dizajna uz živu reč zapravo je savršen način da se prenese suština onoga što želite da kažete, kako sa potencijalnim klijentima, tako i sa poslovnim partnerima.
Zato mnoge firme angažuju grafičke dizajnere sa zadatkom da u što kraćem roku prenesu njihovu poruku širokom krugu ljudi.
I umetnost i zarada
Najveća prednost rada u grafičkom dizajnu jeste u tome što možete svakodnevno da budete kreativni i živite od svog talenta. Grafički dizajneri svoju umetnost pretvaraju u zaradu.
S druge strane, ovaj posao može biti dobar način da ne odustanete od svoje strasti zato što ste primorani da se zaposlite i počnete da zarađujete. Recimo da imate talenta za slikanje. Ne morate postati pravnik ili prodavac koji štafelaj i boje uzima samo praznikom i vikendom. Udružite talenat sa grafičkim dizajnom i počnite da živite svoj san!
Radite od kuće
Karijera u polju grafičkog dizajna pruža vam mogućnost da radite kao slobodno angažovan umetnik (frilenser).
Danas mnogo firmi traži upravo dizajnere koji će, prateći njihova uputstva, želje, ciljeve i viziju, elektronskim putem dostavljati pripremljena grafička rešenja.
Bez dugih sastanaka, putovanja i besciljnih razgovora... Dakle, nije važno gde živite i radite – vaše tržište je planeta Zemlja.
Jezičke barijere u svetu dizajna ne postoje. Ako poznajete stručnu terminologiju, biće vam dovoljno osnovno znanje engleskog jezika da radite za klijenta iz bilo koje zemlje na svetu.
Osim toga, radeći kao grafički dizajner, možete sebi da priuštite i to da budete stalno zaposleni u nekoj firmi a da od kuće obavljate honorarne poslove koji će vam doneti dodatni novac. Sve je na vama i na tome koliko ste ambiciozni, vredni i spremni da se potrudite.
Dostupno svima, ali kako početi?
Ovo je posao koji vrlo lako možete samostalno da pokrenute, jer je pristupačan gotovo svakome. U poređenju sa osnivanjem drugog tipa biznisa, rad u polju grafičkog dizajna ne zahteva troškove održavanja. Imate početna ulaganja, ali nadalje su vam potrebni samo talenat i volja.
Spremnost da radite na sebi, kreativnost, praksa i tehničko znanje više su nego dovoljni da biste bili uspešan grafički dizajner. Ovo jeste lep posao, ali nije lak.
Svet grafičkog dizajna je veoma dinamičan i potrebna vam je sva pomoć koju možete da dobijete kako biste se izborili za mesto koje vam pripada. Ipak, ako ste sigurni u svoj talenat i volju, najbolje bi bilo da najpre potražite školu u kojoj ćete steći sva znanja potrebna da započnete karijeru grafičkog dizajnera. Iskusni profesionalci će vas uputiti u tajne zanata i objasniti vam ne samo kako nastaje dobar i efektan dizajn, već i kako se pliva u poslovnim vodama.
Pri izboru škole, vodite se time da se do pravog uspeha ne može doći preko noći. Biće onih koji će vam nuditi znanje i iskustvo u roku od svega nekoliko nedelja. Znajte da je jednogodišnja obuka optimalni period koji je potrebno posvetiti stručnom usavršavanju i da će vam se vreme uloženo u sopstvenu edukaciju višestruko vratiti kada počnete samostalno da radite sa klijentima. Zato verujte u one koji imaju i znanje i provereno iskustvo, a baš takva je ITAcademy.
Različiti klijenti uvodiće vas u različite svetove – od prehrambene industrije, preko mode ili nauke, do bankarstva... Iskoristite to i ne ulazite u poslove kao posmatrač sa strane.
Istražujte, saznajte što više o firmi i proizvodu ili usluzi kojom se bavite. Svako znanje i iskustvo su zlata vredni i mogu vam pomoći u raznim (ne samo poslovnim) situacijama. Velika je verovatnoća da od svojih klijenata možete da naučite dosta i o vođenju biznisa. Ovakvo iskustvo možda će vam jednog dana biti dragoceno i za započinjanje samostalnog posla. Osnivanjem sopstvene dizajnerske firme možete s vremenom doći do toga da radite i za neke od velikih brendova.
Poslovni svet je odavno svestan značaja grafičkog dizajna. U ogromnoj konkurenciji i surovom okruženju, cilj je doći do što većeg broja klijenata, a atraktivan i efektan grafički dizajn privlači svačiju pažnju. Zato klijenti zahtevaju efikasna rešenja za promociju svojih usluga.
Ovde ne važi pravilo da mala firma ima male zahteve. Upravo su njima potrebne efikasne marketinške strategije kojima će svoje proizvode i usluge predstaviti širokoj publici. Prema tome, u poslovnom svetu ne postoji niko kome grafički dizajn nije potreban.
Na kraju, kada ste grafički dizajner, vrlo lako ćete se predstaviti celom svetu. Postoji mnogo web stranica na kojima dizajneri promovišu svoj rad. Zajednica grafičkih dizajnera je izuzetno aktivna. Svet interneta je pun blogova, članaka, tutorijala, umetničkih galerija... Zato dizajneri mogu objavljivati primere svog rada bilo kada i bilo gde.
Za šta god da se odlučite, budite sigurni da ste odabrali posao koji ima brojne prednosti i mnogo prostora za uspeh.
(Telegraf.rs)