Pogledajte kako PR menadžeri zaista provode svoje radne dane
Odnosi s javnošću su dinamičan i izazovan posao.
Kao osoba zadužena za odnose s javnošću vi ste u svakodnevnom kontaktu sa ljudima, klijentima ili krajnjim korisnicima proizvoda i brendova koje zastupate. Neprestano razmišljate o ključnim porukama i informacijama koje imate. Uvek ste spremni na to da pravovremeno reagujete kako nijedno pitanje ne bi ostalo bez odgovora. Posao PR menadžera traje ceo dan, iako veći deo njega ne provodite u kancelariji.
Ukoliko vam opis ovoga posla zvuči zanimljivo i kreativno, pročitajte kako izgleda jedan dan u životu osobe koja ga obavlja i preduzmite neophodne korake da se i sami nađete na toj radnoj poziciji.
Buđenje
Pomislili biste da je buđenje vrlo slično u svim profesijama. Međutim, mnogi zaposleni u odosima s javnošću reći će da svoju prvu jutarnju kafu ispijaju listajući dnevnu štampu i u njoj tražeći svoje klijente i sve što se o njima piše.
To je takođe idealno vreme da se na miru pročitaju mejlovi pre dnevne gužve i zvonjave telefona, kako bi se pronašle sve neophodne informacije za dan koji je pred njima i za sve projekte na kojima rade. Iako veliki broj tih mejlova mogu da budu samo promocije, dok se svaki mejl detaljno ne pregleda u ovom poslu dan ne može da počne.
Prvi sat na poslu
Nakon ispijanja prve kafe kod kuće, uglavnom sledi i druga kafa na poslu, koja se pijucka dok se sastanči sa kolegama i saradnicima. Ovo su uglavnom neformalna okupljanja na kojima se prolazi kroz sve detalje prethodno urađenoga i onoga što je neophodno uraditi tog dana.
Liste obaveza su važne, ne samo zbog organizacije, već i zbog revizije i rezultata kako bi se pratio svaki segment aktuelnih poslova na kojima radite i na kojima su raspoređeni članovi vašeg tima. Zato je ovaj deo dana ključan za kvalitetno planiranje.
Operativni deo dana
Nakon organizacionog dela, veliki deo dana profesionalaca zaduženih za odnose s javnošću prolazi se u komunikaciji putem mejla ili telefona, bilo s medijima ili s klijentima.
U zavisnosti od aktuelnog projekta, neka od njihovih zaduženja bila bi pisanje saopštenja za javnost i formiranje liste novinara kojima će ga poslati, organizacija konferencije za štampu i istraživanje lokacija i idealnih prostora za ovaj događaj, kao i sastanci sa klijentima kako bi se usaglasili u vezi sa procesima i kampanjama na kojima se trenutno radi.
Ono što je posebno zanimljivo jeste i činjenica da se često deo ovih obaveza završava van kancelarije, pa PR menadžeri nisu vezani za svoje radno mesto.
Događaji
Nakon radnog dana, u velikom broju slučajeva zaposleni u odnosima s javnošću će jednostavno otići kući i odmoriti se za naredni dan. Međutim, nekada se dešava da moraju prisustvovati nekom od događaja u vezi sa klijentima ili konferencijama za štampu koje su sami organizovali.
Ovaj deo posla, iako jedan od najnapornijih, svakako je sjajan, jer je to trenutak kada možete videti kako se ostvaruje sve ono što ste planirali čitavog meseca pre toga.
Nakon događaja uglavnom sledi interno slavlje, a često i kasniji dolazak na posao.
Odnosi s javnošću su pre svega kreativan posao, a potom i dinamičan i izuzetno izazovan. Činjenica je da ne može svako uspešno da ga obavlja, jer je potrebno mnogo energije, spremnosti na žrtvovanje i posvećenost rezultatima.
Međutim, osećaj koji ćete imati nakon što uspešno završite projekat na kom ste radili ne može se meriti ni sa čim. Naravno, da biste mogli to da učinite, neophodno vam je znanje i veštine, pa zato upišite obuku za odnose s javnošću kako biste napravili dobar i stabilan prvi korak ka svojoj novoj karijeri.
(Telegraf.rs)