Kreativne kampanje koje će vas inspirisati za vašu prazničnu kampanju
Korak po korak i stigli smo i do decembra, a ono po čemu nam je on svima poznat jesu praznici i praznične promotivne kampanje.
Neki brendovi su već ušli u trku za najbolju reklamu, a neki se još pripremaju za to da lansiraju svoje novogodišnje želje i ideje. Marketinški timovi širom zemlje i sveta osmišljavaju kreativne strategije kako bi ugrejali srca svoje ciljne grupe.
Dok ste u tom zanosu i dok tragate za inspiracijom za svoju prazničnu kampanju, uvek možete da pogledate i kako su drugi prišli ovom problemu. Možda je ove godine dominantna ideja da se krajnji korisnici ne uguše razničnim porukama, već da se pronađe najbolji način da se oni obraduju i vide nešto drugačije. U svemu tome važno je da zapamte promotivne ponude koje ćete im izneti.
Evo kako to rade neki od najvećih svetskih brendova.
Koka-Kola miri ljude
Tokom praznika uvek je vidljiva podela na ljude koji uživaju u praznicima, prazničnoj dekoraciji, rasveti i muzici i na one kojima sva ta pompa ne prija i koji žele da se udalje od toga.
Uvek je vidljivje i rat u tržnim centrima tokom jurenja za poklonima i kupovine na sniženjima.
Zato je Koka-Kola na kanadskom tržištu lansirala kampanju koja prikazuje kupce koji se svađaju oko jakne na ofingeru. Zatim jedna ruka pruža ovaj čuveni napitak, koji druga ruka rado prihvata. Na ovaj način, ovaj brend još jednom je pokazao da je duh praznika u zajedništvu i slozi.
REI – Crni petak
Black friday, odnosno Crni petak, donedavno je bio „praznik” samo u američkim zemljama. I to nakon Dana zahvalnosti, kada su svi brendovi davali neverovatno velike popuste na svoje proizvode.
Brend REI se pridružio akciji prethodne godine sa haštagom #OptOutside i pozvao kompanije da ne daju popuste, nego da svojim zaposlenima daju slobodne dane, koje će provesti napolju, radeći ono što najviše vole.
Ove godine ponovo su se vratili sa istom kampanjom, s tim što sada imaju i snažnu podršku velikih kompanija širom sveta.
HotelTonight – Dođite u posetu
Praznici su vreme za porodicu i za uživanje sa najbližima.
Kada se odselite ili odete u neki drugi grad da radite, kao što je to često slučaj na američkom tržištu, za praznike često morate da putujete kod svojih roditelja. Ovo iskustvo može da bude i prijatno i toplo, a sa druge strane istovremeno i stresno imajući u vidu okupljanje rodbine i hiljadu pitanja koja imaju za vas.
Zato je servis za rezervaciju smeštaja HotelTonight prošle godine napravio sjajnu kampanju kojom poručuje to da je važno provesti praznike sa porodicom, ali bez posledica – budući da u svakom trenutku možete rezervisati sobu u hotelu u komšiluku, tako da budete pošteđeni od večernjih razgovora o tome kada ćete se oženiti ili udati.
Dollar Shave Club – ostali pokloni neće preživeti
Ovaj čuveni brend poznat je po svojim kreativnim kampanjama koje lansira i koje ljudi rado dele na društvenim mrežama.
Zato i ne iznenađuje to da njihov praznični digitalni promotivni post predstavlja sadržaj kojim su se pratioci oduševili.
Poznato je da se oko Nove godine često nose staromodni izlizani džemperi sa izvezenim pahuljicama ili Deda Mrazom, što su zapravo i česti pokloni. Ovaj brend je želeo da istakne kako njihov praznični set poklona ni jedan drugi poklon ne bi mogao da preživi. Tako je u promotivni video-spot smestio džemper sa snežnim motivima, koji drži fen i topi samog sebe.
Praznici su vreme kreativnih kampanja i smeha. Važno je da šta god da radite – pri tome razmišljate o tome kako su ljudi pod stresom i neophodno im je da se malo nasmeju, razveju svakodnevne brige i vide nešto novo, zanimljivo i duhovito.
Da biste znali kako i kome da plasirate ovakve reklame i da ih prilagodite za sve kanale komunikacije koje koristite, morate imati neophodna znanja iz oblasti oglašavanja. Zato upišite obuku za menadžment u marketingu i počnite da radite na kampanji koja će možda već sledeće godine ugledati svetlost dana.
(Telegraf.rs)