7 stvari koje treba da znate ako želite uspeh u digitalnom marketingu

Od kada je digitalni marketing postao pristupačniji, sa rezultatima koje je mnogo lakše pratiti nego što je slučaj u tradicionalnom marketingu, mnoge kompanije prelaze na ovaj vid rada.

Korišćenje pristupa kao što su video-marketing, marketing sadržaja, marketing na društvenim medijima i mobilno oglašavanje može vam pomoći da unapredite celokupno poslovanje, izgradite prepoznatljiv brend (i sebe kao brend) i da omogućite kompaniji da se bolje rangira u pretrazi na Guglu, a sve to uz minimalne troškove i vreme.

Ali kad je toliko mogućnosti, ponekad je teško da odlučite na šta treba da koncentrišete svoje napore, a da ne postanete preopterećeni.

U nastavku, nekoliko članova veća agencije Forbs deli savete o digitalnom marketingu koje možete da iskoristite za izgradnju brenda.

Fokusirajte se na svaki element vaše strategije

Dostupnost digitalnog marketinga za startap kompanije s jedne strane predstavlja prednost, ali je s druge strane to prepreka.

Tržište je mnogo popunjenije i nije lako da se probijete kroz svu tu gomilu reklamnih poruka koje potrošači dobijaju svakog trenutka. Za brendove koji nemaju mnogo resursa važno je da budu izuzetno temeljno usredsređeni kako na svoju poruku, tako i na publiku kojoj tu poruku prenose, a  i na kanale koje koriste da im prenesu tu poruku. – Erik Dan, „Open Influence“

Upoznajte svoju publiku

Osim ako nemate nekog darežljivog finansijera ili ne radite za bogatog vlasnika startap kompanije, ne možete odmah da idete na „velike zalogaje“.

Umesto toga, budite pametni u komunikaciji sa svojom publikom. Saznajte šta im je potrebno, šta žele i koliko cene ono što im nudite. Na taj način ćete ubrzo postati veliki brend za malu publiku, što će biti odlična početna pozicija za jačanje i stvaranje sve većeg uticaja.

Mnogo je bolje da vas istinski voli mali broj ljudi, jer će oni širiti pozitivne vesti o vama, nego da veliki broj ljudi ima prosečno ili loše mišljenje o vama.  – Dan Golden, „Be Found Online“

Upamtite da je dizajn važan

Poboljšani pristup medijskim platformama olakšao je startapovima da se takmiče sa mnogo većim kompanijama i to na istom terenu. Kako biste tu prednost mogli da iskoristite na odgovarajući način, morate pažljivo da odaberete način na koji radite digitalni plasman i da i sve ostalo radite u skladu sa tim.

Dizajn je veoma važan: Iz perspektive potrošača i vi i vaši konkurenti se nalazite na njihovim ekranima i nešto im nudite. – Ahmad Ker, „Marketing Twistlab“

Kreirajte marketinški program preporuka (referal)

Jedna od taktika digitalnog marketinga, u koju svaki startap treba da investira, jeste takozvani program marketinških preporuka (referal).

Šta je program preporuka i kako funkcioniše? Važno je da kupcima što je moguće više olakšate da svojim prijateljima pričaju o vama, bilo to na društvenim medijima ili preko recenzija. Nakon toga bi trebalo da nastavite da identifikujete postojeće korisnike koji imaju uticaj (primera radi, dovoljno veliki broj pratilaca na društvenim medijima) i da ih aktivirate kako bi oni brže podstakli svest o brendu.

Možete da ih aktivirate tako što ćete im ponuditi procenat od zarade ili poklanjajući im besplatne usluge i proizvode – Lili Stivens, „Mavrck“

 Budite dosledni

Izgradnja novog brenda zahteva da kroz sve kanale prenosite konzistentnu poruku i da imate određeni raspored kreiranja sadržaja.

Zato nemojte da zbunjujete nove klijente ili posetioce porukama ili ponudama koje nisu jasne. Takođe, pošto korisnici postaju navijači i sledbenici koji stupaju u interakciju sa vašim brendom i sadržajem, obavezno stvarajte novi brendirani sadržaj na doslednom nivou, tako da vaši pratioci ne zaborave na vas.

Ukoliko ne možete da postignete da postavljate sadržaje na više kanala, odaberite onaj kanal na kome se nalazi najviše vaše publike i tu budite ažurni, kreativni i, naravno, dosledni. – Timoti Nikols, „ExactDrive, Inc“

Postavite cilj, ispitajte, ponovite

Čak iako je kompanija tek pokrenuta morali biste da imate zaista jasnu sliku o tome ko je vaša publika. S obzirom na to da na društvenim medijima možete da dobijete mnogo za relativno malo novca, sledeći korak bi bio da tu publiku ciljate preko plasmana sadržaja na Fejsbuku i ostalim kanalima.

Ova praksa vam omogućuje da polako testirate vode u kojima treba da plivate i da tako uvidite šta daje rezultate, a šta nije efikasno. Kada jednom saznate šta daje najbolje rezultate, možete da počnete da ulažete veće količine novca u proverene vrste kampanja i oglasa. – Dženi Smit, „EGR International“

Budite veoma precizni u ciljanju

Digitalni marketing može da deluje zastrašujuće za nove kompanije, zato što uporedo treba da se vodi borba za publiku i da se radi na uspostavljanju brenda.

Da biste održavali troškove u realnim okvirima, morate da budete veoma precizni u ciljanju. Ako prodajete preko interneta i želite da se oglašavate na pretraživačima, ciljajte specifične ključne reči, a ne široke pojmove. Široki pojmovi i ključne reči su skuplji jer se većina većih brendova takmiči za njih. – Majkl Vejnhaus, „Logical Position“

Ako želite da se priključite savremenim tokovima i upoznate sve aspekte digitalnog marketinga, više o edukaciji u ovoj oblasti možete da saznate na ovom linku.

(Telegraf.rs)