Kako da inspirišete svoj marketinški tim u stvaranju dobrih sadržaja?
Marketing sadržaja (content marketing) je postao jedna od ključnih aktivnosti za skoro svaku modernu kompaniju.
Od blogova i tvitova do video-zapisa i info-grafika za Jutjub, najveći izazov za mnoge marketinške timove predstavlja kontinuirano osmišljavanje svežih ideja i tema koje će odgovarati interesovanjima njihove publike.
Evo kako neki od članova Saveta mladih preduzetnika odgovaraju na pitanje: Kako ohrabrujete svoj marketinški tim da pronađe inspiraciju?
Pronađite načine za povezivanje zimskih sadržaja sa trendovskim temama
Povežite evergrin, „zimzeleni“ sadržaj (sadržaj koji je aktuelan i koristan duže vreme) sa nekom od tekućih tema i problema.
Izaberite predstojeću prazničnu ili aktuelnu temu koja nije povezana sa vašim poslom i napišite prvih 10 stvari koje imate na umu o toj temi.
Uradite isto sa svojim „zimzelenim“ temama. Zatim pogledajte dve liste i pronađite način da ih povežete. Ovo je odličan način za kreiranje novog sadržaja i povezivanje sa publikom sa kojom se obično ne biste povezivali. – Nik Frajdman, „College Hunks Hauling Junk & Moving“
Čitajte knjige
Ako uvek tražimo inspiraciju na drugim blogovima i društvenim medijima, verovatno ćemo pisati o istim temama i deliti iste informacije kao i desetine drugih kompanija. Podstičem naše zasposlene da inspiraciju traže van interneta, u knjigama i drugim obrazovnim resursima. To im pomaže da donesu dublje i originalnije ideje. – Vik Patel, „Future hosting“
Radite „brejnstorming“ kroz odeljenja
Mi organizujemo „brejnstorming“ sesije u koje su uključeni svi iz našeg tima koji se bave sadržajem, kao i menadžeri. Na ovaj način, dobra ideja ne može da se izgubi i možemo da nadograđujemo ideje jedni drugima.
Menadžeri mogu da vide kako se potrebe klijenata ispunjavaju kroz sadržaje, a marketinški tim koji se njime bavi može da dobije jasniji uvid u tačku gledišta menadžera. – Veronika Romnei, „LoSoMo Inc“
Saznajte šta ljudi traže
Pogledajte popularne forume u industriji za koju kreirate sadržaj i vidite koju vrstu pitanja ljudi postavljaju. Zatim, izdvojte nekoliko povezanih pitanja i potrudite se da od njih kreirate teme.
Koristite funkciju pretraživanja foruma da biste videli da li je tema već prethodno postavljena i obrađena, a kada nađete onu koja nije – pronašli ste pobednika. Nastavite sa ovom praksom i vaš marketinški tim će imati uvek sveže teme koje ljudi stvarno traže. – Ruben Džonatan, „GetVoIP“
Pravite beleške o svemu
Nikada ne znate kada i gde ćete dobiti ideju. Uvek je dobro da imate papir ili aplikaciju za beleške, kao što je Evernote, na telefonu, tako da možete da pravovremeno zapišete ideje.
Ideje mogu da vam padnu na pamet bilo gde, u bilo kom trenutku. Na kraju dana pogledajte neke od stvari koje ste napisali i koristite ih kako biste inspirisali vas i vaš tim da razmišljate o novim idejama za sadržaje. – Solomon Timoti, „OneIMS“
Koristite alate
Počnite da koristite besplatne alate, koji vam omogućuju da identifikujete ključna pitanja koja se postavljaju o određenoj temi na Google. Pomoću podataka koje sakuplja Google možete doći do njih.
Počnite tako što ćete potražiti svoju temu, a zatim ćete da pregledate zbirku povezanih pitanja, pretraga i poređenja. Odgovori koje vam pruže ovi alati će vam pomoći da odredite na koji način možete da koristite sadržaj kako biste odgovorili na pitanja koja vaši korisnici često postavljaju. – Bler Tomas, „eMerchantBroker“
Prvo osmislite dobre naslove
Kada niste sigurni šta da pišete, počnite od pisanja zanimljivog naslova koji će privlačiti ljude da kliknu na njega.
Kada osmislite nekoliko, videćete da će neki od njih početi da vas inspirišu. Ta inspiracija će rasti i cvetati u ideju, koja će se na kraju pretvoriti u celoviti tekst.
Odvojte pet minuta sa svojim timom svakog dana kako biste smislili naslove i videćete rezultate. – Šingo Lavine, „Ethos“
Razmislite o emocijama a ne samo o taktikama
Čini mi se da se skoro svi u svojim marketinškim planovima za sadržaj danas više koncentrišu na taktiku nego na emocije. Internet je prepun „Kako da...“ sadržaja.
Podstičem moj tim da manje razmišlja o taktikama i više o emocijama koje dovode do nečije odluke da žele da istraže teme koje pokrivamo. Uz emocije se gradi poverenje, kreirate nešto korisno i važno za svoje čitaoce i razlikovaćete se od svakog drugog biznisa koji pokušava da prodaje isto što i vi. – Šon Ogl, „Location Rebel“
Onlajn marketing je postao jedna od najvažnijih oblasti u marketingu, pa su i stručnjaci iz ove oblasti sve traženiji. Ako želite da postanete stručnjak za onlajn marketing, više o obukama za ovo zanimanje možete da saznate na ovoj obrazovnoj instituciji.
(Telegraf.rs)