Poboljšajte svoj web dizajn odmah, uz ove savete stručnjaka

Podignite svoju igru n apotpuno novi nivo

Mnogi dizajneri, a pogotovo početnici smatraju da je u dizajnu web sajtova estetika najvažnija i da njoj treba da posvete najviše vremena. Ipak, u realnosti, estetika bez funkcionalnosti ne znači mnogo. To ne znači da estetiku danas treba zanemariti, naprotiv ove dve stvari idu ruku pod ruku i u dobrom web dizajnu ih je nemoguće odvojiti.

Šta možete da uradite kako biste svoje web sajtove učinili i lepim i funkcionalnim, a svoje klijente zadovoljnim? Predstavljamo vam nekoliko saveta stručnjaka iz Atlanta Web Design Teama.

Uključite dugmad za deljenje na društvenim mrežama

Da li imate blog na vašem web sajtu? Da li imate dugmad za deljenje na društvenim medijima na blogu? Ako je odgovor odričan, sledeći saveti za web dizajn su za vas!

Svaki blog-post na vašoj web stranici treba da sadrži tastere u uglu koji omogućavaju čitaocima da, bez potrebe da napuste vašu web stranicu, jednostavno podele sadržaj na društvenim medijima.

Ova praksa povećava svest o brendu, a smanjuje stopu napuštanja vašeg web sajta. Na kraju krajeva, sigurno ne želite da čitalac impresioniran vašim blogom mora da napusti vaš sajt da bi ga podelio na svojim mrežama i da zapravo zbog toga ne dođe do konverzije (kupovine ili nekog drugog cilja koji korisnik ostvaruje na sajtu).

Kada imate dugmad za deljenje na društvenim medijima, takođe imate dodatnu prednost, jer podsećate korisnike da mogu deliti vaše blogove, a tako možete doći i do novih potencijalnih korisnika. Što se više linkova podeli na društvenim mrežama – to su veće šanse da će ljudi doći na vaš web sajt, a i da će vaši klijenti i nadređeni biti zadovoljni.

Koristite boje efikasno

Ljudi ne mogu da čitaju ono što ne mogu da vide. I neće čitati ono što jedva mogu da vide.

Uvek proverite da li je tekst na vašoj web stranici u boji koja se razlikuje od pozadine. Postoji dobar razlog zašto 99% knjiga ima crni tekst na belom papiru. Lako ga je čitati.

Poigravanje sa bojama je u redu i preporučuje se, ali se uvek uverite da boje koje koristite imaju smisla. Niko ne želi da čita svetloplavi font na zelenoj pozadini, jer ova kombinacija ne daje dovoljno kontrasta i takav tekst će se teško čitati. Isto tako, zelena pozadina ne bi dobro prošla sa ružičastim fontom; ova kombinacija jednostavno daje previše kontrasta i može da šteti očima korisnika.

Držite se boja koje se dobro kombinuju i kontrasta koji omogućuje laku čitljivost.

Držite se sans serifa

Serifni fontovi su fontovi koji imaju male kvačice ili stope na krajevima slova. Verovatno najpoznatiji primer je Times New Roman.

Beserifni (sans serif) fontovi, kao na primer Helvetica i Arial, nemaju ove stope. Kada je u pitanju dizajn web sajta, obično je najbolje da koristite beserifne fontove, budući da ih je lakše čitati.

Serifni fontovi mogu da budu zabavni i ukrasni, ali oni se u praksi mogu efikasno koristiti samo za naslove ili brendiranje. Tekst treba uvek da bude bez serifa da bi se poboljšala čitljivost vašeg web sajta.

Ako je vaš sadržaj lakši za čitanje, ljudi će ostati na vašoj web stranici duže, što će poboljšati vreme u metričkim pokazateljiama sajta.

Još jedan od saveta koji daju ovi stručnjaci za web dizajn jeste da ograničite čitav web sajt na samo dva ili tri različita fonta. Previše različitih fontova može da deluje zbunjujuće, nepovezano ili neuredno.

Uključite FAQ

FAQ je skraćenica za često postavljena pitanja i ta stranica je, kako samo ime kaže, posvećena odgovaranju na najčešće postavljana pitanja korisnika.

FAQ stranica može dati veliku vrednost vašim posetiocima. Ako imaju neko važno pitanje ili dilemu, ovo je verovatno prvo mesto na vašem web sajtu koje će posetiti. Ako nemate stranicu sa često postavljenim pitanjima ili ako korisnici ne mogu da pronađu pitanje koje traže, rizikujete da će postati nervozni i izaći sa vaše stranice.

Dobra praksa je da ovu stranicu redovno ažurirate, pošto se pojavljuju nova pitanja o vašem brendu. Pored toga što obezbeđuje vrednost posetiocima vašeg web sajta, stranice za često postavljana pitanja takođe mogu da poboljšaju rangiranje na pretraživačima, što je cilj svake kompanije i vlasnika sajta.

Koristite beli prostor

Beli prostor, poznat i kao negativan prostor, odnosi se na prazna područja na web stranici između teksta i slika.

Iako se možda ne čini takvim, beli prostor je zapravo neverovatno važna karakteristika dizajna. Efikasno korišćenje belog prostora može da napravi ogromnu razliku u čitljivosti vaše web stranice. Ako je vaša web stranica pretrpana multimedijalnim sadržajima, takav dizajn može da odvrati pažnju posetilaca od glavnih tačaka konverzije tako da oni ne obave željeni poziv na akciju. Pametno korišćenje belog prostora može da učini čuda za vaš sajt i po pitanju estetike, ali i  funkcionalnosti.

Koristite jedinstvene, privlačne slike

Dok je beli prostor od vitalnog značaja, previše slika na web sajtu može posetioce da odvrati ili im da im deluje previše napadno.

Zato bi trebalo da uložite određeno vreme u nadogradnju kvaliteta slika koje imate na vašoj web stranici. Dugoročno će biti vredno da investirate u kvalitetnu fotografiju proizvoda. Zamućene ili fotografije niske rezolucije mogu delovati neprofesionalno i mogu vam uništiti šanse da steknete dragocenog kupca. Dekorisanje vašeg sajta sa nekoliko slika visokog kvaliteta je mnogo bolja praksa od pretrpavanja sajta slikama niske rezolucije.

Ako želite da postanete stručnjak u web dizajnu, danas to možete da postignete i putem profesionalnih edukativnih programa. Ali obratite pažnju, da biste bili spremni za pravi posao dizajnera, obuka pod vođstvom mentora mora da traje najmanje 12 meseci. Više o obukama baziranim na realnim projektima kod nas možete da saznate na ovom linku.

(Telegraf.rs)