Dizajneri, evo kako da se dopadnete potencijalnom klijentu

Pazite na ove greške tokom kreiranja portfolija, ako ih izbegnete možete lakše doći do klijenata

Čestitamo, konačno ste se odvažili da pređete u "slobodnjake" i da sami lovite svoje klijente, kreirate dizajn kakav se vama dopada i određujete svoje radno vreme i mesto gde ćete raditi. Sada postoji samo jedan uslov koji morate da ispunite – da pronađete klijente.

Kako se razvija projekat i zašto je ovo posao koji ćete želeti da radite: Evo zašto je menadžment projekta najizazovniji posao današnjice

Prvi i osnovni korak koji morate da napravite jeste kreiranje dobrog dizajnerskog portfolija, jer je upravo taj dokument ono što će privući vaše nove klijente.

Bilo da se opredelite za digitalnu verziju ili dokument koji ćete slati kao imejl, važno je da on bude prezentacija najboljeg od najboljeg. Kako bismo vam pomogli da dođete do kvalitetnog portfolija, skrećemo pažnju na nekoliko grešaka koje morate izbegavati.

Kontakt-forma nije na vidljivom mestu

Kada klijent otvara vaš portfolio, ima nekoliko sekundi da donese odluku da li će vas pozvati ili stupiti s vama u kontakt, pozicija vašeg broja telefona, odnosno imejla može biti od presudnog značaja.

Postoji veliki broj načina da istaknete kontakt-formu na zanimljiv način, tako da bude upadljiva, ali opet u liniji sa celim konceptom vašeg portfolija. Ukoliko je potebno da vaš potencijalni klijent napravi više od dva klika kako bi pronašao način da vas pozove, do poziva možda neće ni doći.

Preuzimate zasluge za nešto što niste uradili

Ova navika može da ima i ozbiljne posledice, a gubitak klijenta je jedna od najboljih. Ukoliko nešto niste radili, ni u kom slučaju nemojte pokušavati da to plasirate kao svoje. Čak i u situacijama kada ste bili deo tima koji je radio na rešenju koje ste priložili u svoj portfolio, istaknite koji deo posla je vaš i na čemu ste tačno radili. Ukoliko je u pitanju koncept, to i navedite. Tipografija, boje, priprema za štampu, sve su to delovi dizajnerskog posla koje možete navesti u objašnjenju pored samog vizuelnog rešenja, ali nipošto nemojte jednostavno postaviti konačno rešenje i proglasiti ga svojim.

Preopširni ste

Naravno, važno je da uz portfolio ide i opis vaših specijalnosti, referenci, kao i obrazovanja i sertifikata koje imate. Međutim, ukoliko previše uđete u detalje i počnete da pišete sastave na temu svog života, rada, promena agencija, studija ili praksi kroz koje ste prošli, rizikujete da budete dosadni. Zato budite kratki, jasni, koncizni, rešite tekst tipografski i učinite da taj opis, pored toga što zvuči upečatljivo, izgleda dopadljivo. Pokažite da ste dizajner.

Vaša onlajn prezentacija nije prilagođena za mobilne uređaje

Ovde gubite pregršt poena, jer danas većina korisnika, kako poslovnih, tako i privatnih, pretražuje internet i pregleda sadržaje upravo koristeći svoj mobilni telefon. Ako izuzmemo slučajeve kada je aplikacija rađena isključivo za web, gotovo svaki ozbiljan sajt danas je u potpunosti prilagođen i prenosivim uređajima.

Zato morate unapred razmišljati o navikama potencijalnih korisnika, jer je između ostalog i to vaša uža specijalnost – kako da kreirate dizajn koji će biti pregledan i čitljiv na svim platformama.

Usavršite svoje tehnike

Ako zaista želite da se bavite dizajnom, nemojte počinjati kao frilenser. Neophodno vam je iskustvo, kao i solidno i validno znanje kako biste se pripremili za surovi poslovni svet i otvorenu komunikaciju sa klijentima. Morate dobro da poznajete svaki detalj i svaki trik kako biste završili posao na vreme i onako kako je dogovoreno.

To nećete naučiti preko interneta ili na kratkim kursevima, već morate obrazovanju da posvetite barem jednu godinu i to na realnim projektima uz pomoć iskusnih mentora.

Upišite obuku za dizajnera i počnite da stičete preko potrebna znanja.

(Telegraf.rs)