Ova tri najnovija trenda u web dizajnu će zadiviti vaše korisnike
Od laganih i svetlih vidova dizajna do složenih vizuelizacija podataka i novih načina upotrebe mnogouglova, trendovi ovog meseca su sve, samo ne uobičajeni
Neki od njih su tako praktični da ih možete ili rasporediti na pojedinačne stranice ili ih koristiti za potpunu reviziju dizajna.
Evo kako da napravite dizajnerski portfolio koji će vam obezbediti posao iz snova
Svaki od ovih trendova pokazuje i evoluciju stilova koji se razvijaju već neko vreme: minimalizam, bele i svetle šeme boja, vizuelizacija podataka za web i sveži pogled na mnogougaone oblike. Evo šta je u web dizajnu ovog meseca u trendu.
Bela i svetle boje
Ako obratite pažnju na novije web sajtove, primetićete da se sve više upotrebljavaju bele i svetle boje. Ovom trendu bi se verovatno mogao posvetiti čitav tekst, jer ima toliko primera i načina za primenu ovog trenda.
Njegova glavna karakteristika u dizajnu jeste estetika dominantne bele ili svetlije šeme boja. Ovo uključuje pozadinu, slike, pa čak i elemente koji se nalaze u prvom planu.
Iako je bela popularna opcija, palete u boji sa mekim sivim tonovima, hladnim krem tonovima, pa čak i nekim teško primetnim pastelnim bojama podjednako su delotvorne. Trik u korišćenju ove dizajnerske tehnike jeste da inkorporirate druge elemente tako da ne završite samo sa „jednostavnom" belom pozadinom. Ako uključite slike koje takođe imaju svetle tonove ili elemente sa mnogo beloga, to može da stvori zanimljiv dizajn.
Dobar primer za ovu tehniku jeste web sajt umetnika Ivana Verhoa. Ali ugledanje na ovaj sajt ne treba da vas ograniči u upotrebi bele boje na slikama ili pozadinama, jer trend može da se primeni i na video-materijale i animacije.
Bilo da ga koristite za dizajn celokupne teme web sajta ili se odlučite za jedan odeljak ili stranicu, nećete pogrešiti. Samo ne zaboravite da koristite tamne opcije teksta tako da se slova lako čitaju. Možete dodatno da skrenete pažnju posetilaca na određeni deo upotrebljavajući dugmad ili elemente posebno svetlih boja. Razmislite o upotrebi akcentujućih boja u minimalizmu, pošto ovaj jednostavan trik može da izgleda dopadljivo i da uz to bude izuzetno funkcionalan.
Vizuelizacija podataka
Kako se sve više naglašava važnost prikupljanja podataka i informisanja u gotovo svakoj industriji, nije neko iznenađenje da sve češće i dizajn mora da obuhvata obimne vizuelizacije podataka.
Od mapa, grafikona do interaktivnih animacija, snažna vizuelizacija podataka može pomoći korisniku da bolje razume temu ili informacije i obezbedi zanimljiv (i nezaboravan) način da sazna nešto. Nedostatak ovakvog pristupa jeste to što može biti prilično veliki problem kada je u pitanju upravljanje svim tim podacima.
Potražite metod koji vam omogućava da predstavite informacije na najnoviji način bez stresa koji nosi stalno upravljanje tim podacima. Automatski alati mogu vam biti od pomoći. Google Charts je jednostavan i prilično moćan alat.
Postoji mnogo različitih načina za kreiranje, ugradnju i uključivanje vizuelizacije podataka u dizajn web stranice. Najinteresantnije web stranice koje koriste ovaj trend predstavljaju dinamične informacije u najboljim interaktivnim formatima. Na primer, web sajt „Tree Tree Tree“ koji nudi podatke o jačini vetra, na samom početku, to jest na naslovnoj web stranici zahteva od korisnika da unesu lokaciju koja ih interesuje. Rezultat pokazuje brzinu vetra pomoću drveta sa kutijama koje udaraju dok se brzina povećava. Korisnici se takođe mogu angažovati koristeći mapu na dnu ekrana.
Mnogouglovi 2.0
Mnogougaoni oblici u dizajnu web sajta bili su veoma često upotrebljavani krajem 2017. godine i početkom ove godine. Taj trend se nastavlja, ali sa drugačijim izgledom. Umesto gomile upakovanih mnogouglova koji se koriste za kreiranje pozadina ili drugih elemenata dizajna, dizajneri biraju nekoliko mnogouglova sa kojima se poigravaju i preuveličavaju ih. Ovi predimenzionirani oblici postaju zabavan dizajnerski element koji odgovara gotovo svakoj vrsti projekta.
Oni mogu biti deo ukupnog šablona dizajna, zanimljiv element koji se nalazi na početnoj stranici ili interesantan način oblikovanja slike ili teksta. Ono što je sjajno u vezi sa mnogouglovima jeste da su oni malo drugačiji od standardnih pravougaonih oblika i krugova, koji se češće sreću, i upravo zbog toga mogu odmah privući pažnju korisnika.
Ovi oblici takođe deluju modernije, jer su različiti. Mnogouglovi mogu da sadrže oblike koji imaju više različitih uglova i strana (kao što je oštri animirani mnogougao na desnoj strani web sajta Instituta Alan Turing), jednostavne linije koje se preklapaju kako bi se postigao nešto tradicionalniji osećaj (kao što je slučaj na web sajtu Evoluted), ili jednostavne oblike koji pomažu korisnicima u percepciji specifičnih sadržaja (kao na web sajtu Iqor).
Zbog toga što su mnogouglovi toliko različito dizajnirani elementi, dizajneri ih u većini projekata spajaju sa sjajnim bojama radi još većeg naglaska. Budite oprezni u pokušaju da uklopite elemente unutar tih nagnutih ili čudnih oblika, Ako, primera radi, pokušate da smestite tekst u okvire mnogougla, to može da oteža čitanje. Mnogouglovi su najbolji kao element pozadine ili element kojim će se nešto naglašavati, ali nisu pogodni za poruke ili ključne stavke sadržaja.
Ako želite da postanete stručnjak u web dizajnu, danas to možete da postignete i putem edukativnih programa. Ali obratite pažnju: da biste bili spremni za posao, obuka bazirana na realnim projektima mora da traje najmanje 12 meseci. Više o takvim obukama kod nas možete da saznate na ovom linku.
(Telegraf.rs)