Sve što treba da znate o plaćenom digitalnom oglašavanju u 2018. godini
Četrdeset četiri procenta. Tolika je bila stopa klikova prvog reklamnog banera, koju je kompanija AT & T kupila na HotWired.com 1994. godine. Danas bi se ovaj oglas smatrao najgorim oblikom mamca (ClickBait), koji bi verovatno svako zaobišao
Srećom, digitalno oglašavanje se brzo razvilo od devedesetih godina, tako da više ne morate da se oslanjate na banere koji pokušavaju svojim bleštavilom da privuku pažnju. Danas zanimljive oglase možete da kreirate u više formata i da ciljate ljude kojima je stvarno potreban vaš proizvod ili usluga.
4 primera odlično brendiranog sadržaja
Predstavljamo vam nekoliko najboljih načina za plaćeno digitalno oglašavanje u 2018. godini, prema stručnjacima iz Hab spota (HubSpot).
Paid Search Advertising
Sa više od tri i po milijarde upita koje Gugl (Google) dobija svakodnevno, plaćeno pretraživanje – kod koga plaćate Google ili druge pretraživače za oglašavanje vašeg sadržaja na rezultatima pretrage (SERP) za relevantne ključne reči – jedna je od najpopularnijih i najučestalijih vrsta digitalnog oglašavanja.
Postoji ogromna tražnja za najvišim pozicijama na rang-listama. Zbog toga svaki put kada najmanje dva oglašivača licitiraju za ključne reči koje su povezane sa upitima za pretragu, Google pokreće aukciju. Oglašivači potom kategorizuju ključne reči i odgovarajući tekst oglasa i web stranicu u grupi, biraju grupu za koju žele da licitiraju i daju svoju maksimalnu ponudu. Google će izabrati ključnu reč iz oglasne grupe oglašivača koju smatra najrelevantnijom za upite za pretragu i uneće je na aukciju.
Ipak, ova aukcija nije kao tipična aukcija za antikvitete. Za Google je važna veličina dometa, tako da umesto ponuđača koji je dao najviše i na klasičnim aukcima uvek pobeđuje, ovde je to ponuđač sa najvišim rangom oglasa (AdRank).
AdRank se izračunava množenjem maksimalne ponude za cenu po kliku sa kvalitetom rezultata vašeg oglasa. Kvalitet se izračunava merenjem relevantnosti vaše stranice za ključnu reč, korisničkim iskustvom i brzinom klikova.
To znači da organizacije ne mogu da se nađu na najvišoj poziciji na rang-listi za bilo koju ključnu reč samo zato što imaju najveće budžete za oglase. Njihov sadržaj mora da bude zanimljiv. Servis za ove oglase Google AdWords želi da podstakne najbolje oglašivače da reklamiraju najbolji sadržaj na svojim SERP-ima. Zato oni nagrađuju oglase koji imaju visoke ocene kvaliteta sa većim rangiranjem i nižim troškovima po kliku. Isto tako, oni žele da kazne loše oglašivače jer reklamiraju loš sadržaj, tako da oglašivači sa niskom ocenom kvaliteta obično steknu visoku poziciju oglasa samo ako plaćaju ogromnu cenu za klik. Ako žele da plate nižu cenu po kliku, oni moraju da se zadovolje rangiranjem na dnu liste u pretraživanju.
Plaćeno oglašavanje na društvenim medijima
Ogroman broj ljudi danas koristi društvene medije, jer je oglašavanje na ovim medijima najisplativije. Ali pošto društvene mreže pokušavaju da unovče svoju publiku što je više moguće, organski domet je sve manji.
Ipak, najbrži i najefikasniji način da upoznate svoju publiku i saznate gde provode najveći deo vremena jeste putem oglašavanja na društvenim medijima. Sa plaćenim oglasima na društvenim medijima, oglašivači imaju mnogo mogućnosti da optimizuju svoje kampanje. Oni mogu da odaberu cilj svojih reklamnih kampanja, vrstu oglasa koju promovišu i ciljanje svojih oglasa i slično.
Evo kako funkcioniše plaćeno oglašavanje na nekim od najvećih društvenih mreža.
Sa skoro milijardu i po dnevno aktivnih korisnika, koji svakodnevno provode prosečno 41 minut na platformi, Fejsbuk (Facebook) se ponosi najvećom i najangažovanijom bazom korisnika od svih društvenih medija. Da bi efikasno monetizovali svoju publiku, napravili su najbolje alate za ciljanje i najisplativije oglase za oglašivače.
Kada kreirate oglasnu kampanju, vaš prvi korak jeste da izaberete cilj kampanje. Možete izabrati povećanje svesti o vašem brendu, konverzije, saobraćaja na web sajtu... Nakon što odaberete cilj vaše oglasne kampanje, birajte vrstu oglasa koju želite da promovišete. To može da bude oglas sa linkom, oglas sa slikama, video-oglas, oglas sa slajdovima, dinamički oglas, oglas o kolekciji i tako dalje.
Zatim pristupate biranju alata za targetiranje (prema demografskim odlikama, interesovanjima, ponašanju...). Ali da bi bilo šta od ovoga imalo efekta morate precizno i jasno da znate ko je vaša publika, odnosno ko je vaš idealni potrošač.
Sa 500 miliona aktivnih korisnika dnevno i 64% korisnika koji imaju između 18 i 29 godina, Instagram je najbolja platforma za privlačenje pažnje milenijalaca i generacije Z (podaci koje je objavila kompanija krajem 2017. godine).
Facebook je vlasnik Instagrama, tako da su se Instagramovi ciljevi za reklamne kampanje usklađivali sa Facebookom: svest (awarness), razmatranje (consideration) i konverzije (conversion).
U pogledu ciljanja, Instagramove mogućnosti su olakšana verzija Facebooka. Možete ciljati ljude na osnovu njihove lokacije, demografskih podataka, interesovanja i ponašanja.
Slično Facebooku, Instagram takođe nudi prilagođenu publiku, sličnu („lookalike“) publiku i automatsko ciljanje. Tako analiza lokacije vaše trenutne publike, demografskih podataka i interesovanja generiše publiku koja bi mogla biti zainteresovana za vaše poslovanje.
Tviter (Twitter) je izgubio ogromnih milion aktivnih korisnika u prošlom kvartalu, ali još ima 335 miliona mesečno aktivnih korisnika – 80% njih živi van Sjedinjenih Američkih Država.
Ako je vaše tržište u Aziji, Evropi i Južnoj Americi, oglašavanje na Twitteru je dobar izbor puta ka uspehu. Kada reklamirate na Twitteru, postoji pet marketinških ciljeva koje možete da izaberete: svest i dostignuća, tvit angažman, pratioci, klikovi na internetu, instalacija aplikacije.
Kada postavite svoj cilj, možete da promovišete svoje tvitove pomoću dva alata: Twitter Promote i Twitter Ad Campaigns. Twitter Promote oglašava vaših prvih 10 dnevnih organskih tvitova koji prođu test kvaliteta kod vaše ciljne publike. Sve što treba da uradite jeste da navedete pet vrsta interesovanja vaših potencijalnih pratilaca, a Twitter će raditi za vas. Ako koristite Twitter Ad Campaigns, onda ćete sami postavljati reklamne kampanje u kojima možete da koristite sledeće opcije ciljanja: jezik, pol, interesovanja, relevantni profili, pratioci, ponašanje, uređaj sa kog se pristupa, ključne reči...
Nadamo se da vam je ovaj tekst malo približio načine efikasnog onlajn oglašavanja u 2018. godini. Ako želite da se profesionalno bavite digitalnim marketingom, sve potrebne veštine danas možete da steknete putem digitalnih obuka, koje su dostupne i kod nas. Više o obukama možete da saznate ovde.
(Telegraf.rs)