Ovi naslovi mejlova će vam osigurati da će ih klijent pročitati

Evo kako da započnete mejl klijentu, a da ga pritom i nasmejete

Mejlovi se mogu podvesti pod nužno zlo, jer u poslu danas predstavljaju osnovni način komunikacije, a retko ko im se raduje kada stignu. Međutim, kada uspete da od njih napravite zanimljiv projekat i da ih pretvorite u izazov, posao može postati daleko interesantniji.

OTKRIVEN KATASTROFALAN PROPUST: Mejl više nije bezbedno sredstvo komunikacije

U određenim sferama poslovanja, a posebno u prodaji, elektronske poruke su vaš siguran put do novog klijenta. Od strukture vašeg prvog kontakta zavisi i kakav ćete utisak ostaviti i da li će potencijalni klijent uopšte pročitati tekst u celosti. Evo nekoliko saveta kako da započnete vaš prvi mejl klijentu koji može probiti led na pravi način.

„Spremni za plažu?”

Desiće se da vam klijenti kažu da sačekate malo pre nego što ih pozovete jer trenutno rade na velikom projektu i imaju previše posla da bi se dodatno bavili novim zadacima i izazovima. Kada dođe vreme da im se javite, budite kreativni i pokažite razumevanje za njihov problem.

Primera radi, otvaranje poruke uz „Bilo bi mi zadovoljstvo da Vas pošaljem na plažu, gde ćete piti koktele i uživati u talasima, ali dok ne dođe do toga, mogu Vam ponuditi moj proizvod/uslugu…”

Možda zvuči pretenciozno, ali sigurno je da vaš potencijalni klijent sigurno do sada nije dobio takav mejl, a vaš naslov će ga sigurno navesti na to da otvori mejl i pročita ga do kraja.

„Nažalost, ne možemo svi da dobijemo na lotou”

Ton razumevanja i prepoznavanja problema često može da vas približi klijentu sa kojim želite da ostvarite kontakt.

Ovakvim uvodom pokazaćete da ste iskreni i otvoreni, humor može da zasmeje osobu kojoj mejl bude stigao i samim tim ste probili led. Ukoliko nastavite u ozbiljnijem tonu, poput: „Ne mogu vam obećati da ćete se obogatiti preko noći, ali korišćenjem mojih usluga/proizvoda sigurno ćete postati efikasniji i samim tim raditi manje za više novca” možete konkretizovati svoj predlog i pokazati da ipak niste neozbiljni u tome što radite.

„Tri bizarna poteza koji će vas unaprediti u poslu”

Sam izbor reči u ovakvom otvaranju može da izazove znatiželju kod primaoca poruke.

Možete nastaviti sa nabrajanjem koje može zvučati kao: „1. Počnite da donosite krofne ponedeljkom i postaćete omiljeni kolega; 2. Proglasite sredu danom za pileća krilca; 3. Počnite da koristite naš proizvod kako biste unapredili poslovanje cele firme.”

Naravno, treći korak prilagodite svojim potrebama i klijentovim afinitetima, kako biste osigurali odgovor i logičan sled. Zvučaćete zanimljivo, a daljim objašnjavanjem načina na koji možete pomoći i unaprediti poslovanje vašeg klijenta možete i da otvorite potencijalnu saradnju.

„Novi pravilnik o nošenju bermuda”

Bilo da je vaš potencijalni klijent poštovalac strogih pravila o odevanju na radnom mestu ili je previše okrenut nonšalantnom stilu oblačenja, ovakav naslov može da mu privuče pažnju.

Mejl možete slobodno odmah da nastavite rečima „U redu, jasno mi je da ovo nije najozbiljniji uvod, ali priznajte da ste se zapitali kakav bi bio sastanak sa mnom nakon ovakvog otvaranja.” Ukoliko vaš sagovornik ima imalo smisla za humor, dobićete poziv.

Naravno, pre slanja bilo kog od ovih imejlova morate dobro da upoznate svog sagovornika, odnosno potencijalnog klijenta, kako biste znali da li ima smisla da koristite humor i duhoviti ton obraćanja.

Neko će to znati da ceni, a neko će to smatrati znakom neozbiljnosti. Raspitajte se i uradite svoj domaći. Kakav god da vam je nastup, da biste imali pokriće za to što pričate, morate dobro da poznajete posao i imate odgovor na svako pitanje koje vam sagovornik može postaviti.

Zato upišite obuku u domenu prodaje i savladajte sve tehnike koje će vam biti neophodne za sklapanje novih poslova sa novim klijentima.