Ove PR taktike će vam omogućiti da vas svi mediji primete i postanete viralni
Sve što vam treba da postanete viralni
Čak i ako vaš marketing na društvenim medijima funkcioniše, publika deli vaš sadržaj, a vaša stranica privlači nove interesente, pitanje je da li je to dovoljno da se izdvojite iz konkurencije.
Tu dolazimo do PR-a, koji je druga strana novčića. PR može umnogome da osnaži i dopuni marketinške napore i pomogne u pozicioniranju i percepciji brenda.
4 trenda u digitalnom marketingu koja će promeniti sve
Postoji mnoštvo taktika koje možete upotrebiti kako biste skrenuli pažnju na svoj brend i mnogo alata koji će vam u tome pomoći. Ovo je nekoliko osnovnih:
Prvo: definišite svoje ciljeve
Pre nego što krenete na svoje PR putovanje, važno je da definišete svoje ciljeve. Uspešan plan, koji je ujedno i jednostavan za implementaciju, možete da napravite korišćenjem odgovora koje dobijete na sledeća pitanja:
Do koga pokušavate da dosegnete i na koga želite da utičete?
Koju poruku želite da prenesete?
Koje priče će privući ljude i navesti ih da ih podele?
Šta možete da pružite vašoj industriji u smislu tema i ideja koje su nove ili zanimljive?
Koji tržišni problem pokušavate da rešite?
Da li možete da nastupite kao stručnjak za određenu temu?
Da li postoje nacionalni ili industrijski trendovi koje možete iskoristiti?
Koji je za vas željeni ishod?
Kada jasno navedete šta se nadate da ćete postići kroz svoje PR kampanje, vreme je da odredite ugao iz koga ćete plasirati sadržaje.
Odlučite koji je vaš ugao
Da bi mediji mogli da „kupe“ vašu poruku, moraćete da im date razlog da se upute u informacije koje im dajete – to je vaš ugao posmatranja. U pitanju je vodeći princip koji obuhvata sve medijske platforme i sve generacije vesti.
Ugao posmatranja je ono što vam omogućuje da zainteresujete ljude za vašu priču. Bez ugla iz kog ćete plasirati vašu vest, biće teško da novinarima, urednicima i publici pokažete koji je njen značaj.
Kako da odlučite koji je vaš ugao posmatranja? Tako što ćete imati u vidu pet zajedničkih tačaka koje mediji koriste da biste utvrdili koje priče su zapravo vredne.
Poznavanje ovih pet tačaka će vam pomoći da odredite kada da pošaljete e-mail ili pozovete osobu iz medija i kada vaša priča jednostavno nije vest.
Uticaj
Ponekad je najbolji ugao posmatranja onaj da sama priča dotiče mnoge ljude.
Mediji su industrija čiji je osnovni cilj da imaju što više čitalaca ili gledalaca, pa ako vaša priča može da se dopadne širokoj publici, mogli biste prilično lako da privučete interesovanje medija.
Pitajte se: „Da li su ove vesti važne ili zanimljive za veliki broj ljudi u mojoj zajednici, državi ili zemlji?" Što više publike može da zainteresuje vaša priča, to je ona vrednija za medije.
Blizina
Lokalni mediji žude za lokalnim pričama.
Organizacija događaja koji okuplja članove lokalne zajednice ili prikupljanje sredstava u korist zajednice predstavljaju odlične primere lokalnih priča.
Ponekad nije neophodna ni direktna interakcija sa zajednicom da bi se prikupila pažnja medija. Jednostavna činjenica da ste vi jedini (ili jedan od nekolicine) koji radi to što radi u vašoj zajednici biće sasvim dovoljna da ih privuče da objave nešto o vama.
Razmislite šta je to sa čim biste vi ili vaša kompanija mogli da se povežete. Mogućnosti ima mnogo – od ekoloških akcija, uređenja grada, pomaganja određenoj grupi ljudi....
Pravovremenost
Vrednost neke vesti obično se povećava kada su događaji nedavni i sveži. Ako se nešto važno dogodilo juče, nemojte da čekate nedelju dana da tu vest podelite.
Ne mora baš svaka medijska objava da se poklopi sa nacionalnim vestima, ali trudite se da stalno „opipavate puls“ okoline i tržišta. Na taj način ćete biti u toku sa relevantnim temama koje bi mogle da se usklade sa vašom kompanijom i brendom.
Prominencija
Ponekad pronalaženje pravog ugla može zaista zavisiti of toga koga znate, ili još bolje, od toga ko vas poznaje.
Ako ste uspostavili reputaciju, dobili neke nagrade ili održavate događaje kojima prisustvuju važne ličnosti, možete to da iskoristite kao ugao posmatranja prilikom plasmana vesti u medije.
Događaji koji uključuju poznate ličnosti ili organizacije mogu vam doneti dosta medijske pažnje.
Bizarno
Zabeležite ova tri „N": neočekivano, neobično, nekonvencionalno.
Koktel organizovan radi prikupljanja sredstava za neku dobrotvornu svrhu može da bude vest – ako zadovoljava jedan od navedenih elemenata. Recimo da ste domaćin godišnjeg događaja za prikupljanje odeće za neprofitne organizacije, na kome se svi pojave u donjem vešu kako bi pokazali svoju podršku.
Možda vam deluje ekstremno, ali ovaj primer je realan i postoji humanitarna organizacija koja dobija mnogo pažnje lokalnih i nacionalnih medija upravo zbog takvih postupaka.
Biti bizaran i čudan nije ugao koji svima uvek odgovara, ali i mediji i publika cene nešto za šta nisu čuli pre.
Ako vas privlače nove tehnologije i novi načini komunikacije, mediji i njihova funkcija u savremenom društvu, karijera u PR-u je stvorena za vas. Ukoliko želite da steknete veštine i znanja za bavljenje ovim poslom, više o tome možete da saznate na ovoj obuci za odnose s javnošću.
(Telegraf.rs)