Pišete oglas za posao? Evo šta ne smete izostaviti!

Evo kako izgleda savršen oglas za posao za savršenog kandidata

Trendovi u ljudskim resursima, kao i u većini drugih grana privrede i biznisa, menjaju se iz dana u dan. Ove promene uglavnom zavise od industrije u kojoj se radi, pa će tako dva HR menadžera, od kojih jedan radi u marketingu, a drugi u proizvodnji, imati potpuno drugačija zaduženja i njihov dan će izgledati drugačije.

Ljudski resursi: Kako znati da ste izabrali pravu osobu za posao?

Međutim, neka pravila uvek ostaju ista, šta god se menjalo u procesu rada. Uglavnom se odnose na sistem regrutacije zaposlenih.

Oglasi za posao se prave svakodnevno i svi imaju određenu formu, koja se uvek mora poštovati i zadovoljiti kako bi ljudi koji naiđu na oglas znali o čemu se radi, šta mogu da očekuju i da li zadovoljavaju kriterijume kako bi se prijavili za posao.

Ako je vaš zadatak da pišete ove oglase, evo šta oni uvek moraju da imaju.

Naziv pozicije

Prvo što ćete uraditi jeste da definišete tačan naziv pozicije za koju raspisujete konkurs.

U svakoj struci postoji određena hijerarhija, koja je ljudima poznata, pa samim tim i definisanje pozicije ne treba prepuštati slučaju.

Potrudite se da naziv posla  bude opšteprihvaćen, kako bi se na prvi pogled znalo o čemu se radi i kakvog kandidata zapravo tražite. Nakon obavljenog intervjua i selekcije, možete napraviti izmene u nazivu, ali i oglas za konkurs mora biti jasan kako biste došli do svoje ciljne grupe.

Siže opisa posla

Nakon definisanja pozicije, napišite nekoliko rečenica kojima ćete opisati šta je tačno ono što se od kandidata očekuje na novom radnom mestu.

Ovo bi trebalo da bude kratak tekst iz koga će čitalac moći odmah da zaključi šta je to što će raditi i da proceni da li mu to odgovara. Na vama je da odlučite hoćete li u ovom opisu iznositi mnoštvo pojedinosti, do tančina objasniti proces rada, ili ćete mu posvetiti tek nekoliko rečenica. Ipak, najvažnije je da budete jasni i konkretni, kako ne bi bilo zabune i da ne biste privukli pažnju i onih koji se ne uklapaju u profil kandidata za kojima tragate.

Kvalifikacije

Koja god da je pozicija u pitanju, postoji određeni profil potencijalnog zaposlenog koji imate na umu prilikom selekcije. Zamislite tog idealnog kandidata i pokušajte da napravite njegov „opis” kroz listu traženih kvalifikacija.

Da li je neophodno da ima završen fakultet i ako jeste, koji? Koliko godina radnog iskustva se od njega zahteva? Da li je važno da je radio u istoj industriji? Koje alate mora da zna da koristi? Sve su to sitnice koje će ljudi detaljno iščitavati i pokušavati da pronađu sebe u njima, pa se potrudite da deskriptivno prikažete zahteve i ne ulazite previše u detalje kako ne biste odbili možda i idealnog kandidata.

Opis kompanije

Vi ste predstavnik svoje firme i kao takvi, morate napraviti dobar plan nastupa. Napišite kratak tekst u kom ćete predstaviti misiju, viziju, vrednosti i imidž svog brenda kako bi ljudi zaista poželeli da rade za vas.

Kada budete razgovarali sa kandidatima, pitajte ih šta znaju o vama kako biste videli da li su sproveli dodatno istraživanje i koliko su se posvetili tom razgovoru. Zato je važno da tome prethodi vaš deo posla, kroz koji ćete opisati rad u vašem kolektivu, hijerarhiju i prednosti koje bi ljudima mogle da budu zanimljive.

Rad u ljudskim resursima je kreativno i dinamično zanimanje, budući da svakodnevno radite sa ljudima i zapravo predstavljate osobu koja ima jedno od najboljih zaduženja – da nekoga obraduje vešću da je dobio posao. Naravno, iza toga stoji ozbiljan trud i rad, kako biste mogli sebe da nazovete menadžerom, ali kada dođete do te tačke, shvatićete da definitivno radite jedan od najlepših poslova. Ako vam to zvuči zanimljivo, upišite menadžment u ljudskim resursima i već danas počnite da radite na svojoj novoj karijeri.

(Telegraf.rs)