5 trikova koji će vam pomoći da dizajnirate vizitkarte koje će ljudi želeti da nose - i jedva čekati da vas pozovu
Saveti zbog kojih će svi čuvati vašu vizitkartu
Možda ste načuli da su vizitkartice promotivni materijal koji polako izlazi iz upotrebe. Ukoliko poverujete u to, bićete u problemu, jer su one daleko od toga.
Ovaj čovek ima najbolju vizitkartu na svetu!
Zapravo, njihova namena je samo neznatno izmenjena, pa tako danas one nemaju samo svrhu da neko zapamti vaše ime i broj telefona, već predstavljaju svojevrsni produžetak vašeg brenda.
Tanka je granica između vizitkarte koju će ljudi svima pokazivati i one koja će završiti u kanti za đubre ili zakopana među gomilom drugih. Zato im morate pridati jednako pažnje koliko i svakom drugom segmentu na kome radite. Ukoliko ne želite da unajmite dizajnera, onda će vam ovi saveti sigurno pomoći da kreirate nezaboravne vizitkarte.
Izaberite odgovarajuću veličinu
Pre nego što počnete da radite na dizajnu, morate se opredeliti za veličinu, odnosno za dimenzije vizitkarte.
Standardne dimenzije su otprilike 90x50mm, ili još jednostavnije, možete koristiti kao uzorak bilo koju platnu karticu. Ideja je da krajnji proizvod može da stane u džep novčanika. Naravno, uvek se možete opredeliti za neki nestandardni oblik ili veličinu. Ali budite oprezni. Ukoliko nije reč o revolucionarnom rešenju, očekujte da će se ove kartice verovatno neko vreme nalaziti po unutrašnjim džepovima torbe, sve dok ne pronađu svoj put do kante za đubre. Zato, budite kreativni, ali pre svega praktični.
Počnite od najvažnije informacije
Vizija često baci senku na suštinu, pa se tako dešava da dizajneri odlutaju u svojim maštarijama i da ne prenesu ključnu poruku vizitkarte.
Zato se, pre nego što počnete, opredelite za jednu informaciju – bilo da je to ime, titula ili broj telefona – pozicionirajte je tamo gde će biti najupečatljivija i oko nje gradite sve ostale elemente.
Odlučite se za ono što vam je najvažnije, jer je svrha dizajna da to i prati, a ne da bude sam sebi dovoljan. Lepa vizitkarta bez jasne namene postaje beskorisna.
Ne preterujte sa informacijama
Broj telefona, e-mail adresa i eventualno web adresa, ukoliko vaša firma ima sajt, predstavljaju osnovne informacije koje ne smete izostaviti.
Međutim, ako počnete da dodajete i linkove za vaše naloge na Fejsbuku, Linkedinu ili Instagramu, ne možete očekivati da će vas svi shvatiti ozbiljno. Ovakve informacije dodaju se na materijalima koji su online, odnosno na koje se može kliknuti, pa su samim tim, osim u izuzetnim slučajevima, na vizitkarti višak.
Pokušajte da kreirate različita rešenja
Iako to može predstavljati dodatni trošak u produkciji, postoje firme koje će vam napraviti povoljne pakete tako da štampate nekoliko različitih paketa vizitkarata.
Razmislite o svojim klijentima i prema njihovim afinitetima prilagodite i dizajn vizitkarte koju ćete im uručiti. Činjenica da ste im posvetili pažnju i mislili na njihova interesovanja reći će mnogo više o vama od samog prvog utiska i imena na papiru. Zato dobro razmislite kako ćete koncipirati te primerke, jer oni predstavljaju deo vašeg ličnog marketinga.
Naučite kako
Talenat je neophodan, ali nipošto nije dovoljan. Takođe, ako morate da birate između talenta i upornosti, uvek je bolje izabrati ovo drugo, jer je i dizajn posao koji se može naučiti. Izdvojte barem jednu godinu da savladate sve neophodne alate i upustite se u ovaj posao. Kratki kursevi vam sigurno neće doneti onoliko znanja koliko ozbiljna škola može.
Upišite obuku za grafičkog dizajnera i počnite da odmah radite na svojim ličnim vizitkartama. Ubrzo ih možete deliti prijateljima i potencijalnim saradnicima, kako biste čuli njihove utiske. Vežbom do savršenstva!
(Telegraf.rs)