Sve veći broj škola uvodi bilingvalnu nastavu i traži PROFESORE SA OVIM VEŠTINAMA

Bilingvalna nastava postaje sve važnija i može da bude ključna za budućnost deteta

Engleski jezik je najrasprostranjeniji jezik današnjice i govori ga više od 328 miliona ljudi širom sveta. Uz prisutnost u skoro svakom segmentu naših života, od sadržaja na internetu, filmova, preko knjiga i igrica, do pohađanja nastave na stranom jeziku, engleski je postao deo svakodnevice.

Roditelji koji to znaju, ali znaju i koliko je važno da deca što ranije počnu sa učenjem stranog jezika, sve češće se odlučuju za škole koje u svom programu imaju bilingvalnu nastavu.

Praćenje trendova u nastavi postaje imperativ ne samo za roditelje več i za profesore koji streme da usavršavanjem odgovore na izazove koje postavlja moderno doba.

Značaj ranog učenja jezika kod dece

Istraživanja su pokazala da deca koja do svoje 4. godine nauče bar jedan strani jezik pored maternjeg, mnogo lakše savladaju druge jezike. Isto tako, u eksperimentu koji je sproveden u Portlandu u Oregonu, prilikom evaluacije bilingvalnih programa u obrazovanju, učenici koji su pohađali ovaj program, a pre toga nisu najbolje govorili engleski jezik, prestigli su svoje vršnjake koji su išli na tradicionalne časove a u startu su bolje znali jezik.

Pohađanje nastave na stranom jeziku, kao jedna od opcija, pruža širi opseg znanja deci i priliku da odmah usvoje termine koji će im trebati u budućnosti, ali ih i priprema za studije u inostranstvu, dok održavanje bilingvalne nastave nastavniku pomaže da usavrši svoje metode prenošenja znanja po standardima koji su zastupljeni na Univerzitetu u Kembridžu.

Praksa bilingvalne nastave u Srbiji

Praksa organizovanja dvojezične nastave sve je češća pojava, i dok se u svetu praktikuje od 80-ih godina prošlog veka, u školama u Srbiji otpočela je tek 2004.

Dvojezični program je jako popularan među pripadnicima mlađih generacija, jer je usklađen sa stranim programima – što ga čini sadržajnijim, a učenicima daje utisak da uče na nekoj od prestižnih inostranih škola. Da bi u takvom okruženju profesori još više podsticali napredak i aktivnost učenika, neophodno je da otvore nove perspektive i dodatnim usavršavanjem uplove u novo poglavlje u obrazovanju.

Prilika za profesore koji žele da se usavršavaju

Menadžer Instituta za moderno obrazovanje, Marija Milenković, ističe važnost kvalitetne edukacije kao efikasan način usvajanja novih znanja s ciljem profesionalnog usavršavanja: „Biti profesor ne obuhvata samo vreme provedeno na časovima. Konstantan rad na sebi i pronalaženje načina za unapređivanje kvaliteta nastave i nakon završenog formalnog obrazovanja je ono čemu svaki profesor treba da teži. Upravo zbog toga, trudimo se da na našem Institutu ponudimo širok spektar mogućnosti koje će podstaći sve nastavnike, profesore, edukatore, ali i sve one koji žele da napreduju, da pronađu put kojim će nastaviti dalji razvoj svoje karijere”.

Bilingvalna nastava otvara novo poglavlje u obrazovanju jer pruža više mogućnosti učenicima za napredak ali i omogućava profesorima da usvoje znanja i implementiraju ih u svoju nastavu po standardima koji su zastupljeni na Univerzitetu u Kembridžu.

Za sticanje kvalitetnog znanja i informacija u vezi sa savremenim stremljenjima u obrazovanju, upišite Cambridge program stručnog usavršavanja Teaching Bilingual Learners!

(Telegraf.rs)