Poslovni trendovi: Šta 2018. godina donosi menadžerima u prodaji
Bilo da govorimo o prodaji putem interneta, o upravljanju u prodaji ili o načinima komunikacije koju prodavci sprovode, trendovi se stalno menjaju
Praznična sezona uveliko traje, pa pri samom spomenu prodaje nikome nije prijatno. Bilo da je reč o velikim kupovinama uz popuste ili o traženju poklona za najbliže, ono što je sigurno jeste da svi daleko više novca potroše u ovom periodu. Međutim, iako su ove tradicionalne forme prodaje najstabilnije koje poznajemo, svima nam je jasno da se sam sistem menja iz dana u dan.
Bilo da govorimo o prodaji putem interneta, o upravljanju u prodaji ili o načinima komunikacije koju prodavci sprovode, trendovi se stalno menjaju. U tom svetlu, istraživali smo trendove koji nas tek očekuju i došli do zaključka da će nam 2018. godina doneti mnogo novina. A evo i kojih.
Video-prodaja
Prezentacija proizvoda će često biti ono što će taj proizvod prodati. To danas znači da morate osmisliti priču u koju će svaki potencijalni kupac poverovati, a koja će isto tako biti i istinita i otvorena.
Tradicionalne prezentacije, katalozi i brošure zastarevaju i tržištu su uvek, pa tako i sada, potrebna unapređenja samog načina da se predstavi brend. Tu sve popularniji video-zapis stupa na scenu.
Statistika pokazuje da će u odnosnu na statične vizuelne prikaze daleko veće šanse za prodaju imati proizvod koji prati i određeni tutorijal ili priča o korišćenju proizvoda, Zato, osmislite svoj sledeći video-prospekt i plasirajte ga na pravi način.
Automatizacija procesa prodaje
Budućnost koja nas očekuje, a koja je daleko bliža nego što smo mislili. Predviđanja pokazuju da će u 2018. godini prodavci imati najviše posla oko kreiranja strukture komunikacije i podešavanja „botova” koji će potom dalje preuzimati prodaju i odnos sa kupcima.
Iako ovakav pristup vodi obezličavanju brenda, on pruža mogućnost ličnog kontakta sa gotovo svakim kupcem i izvor novih informacija koje vam oni mogu dati. Iskoristite ovaj trend i pokušajte da postavite standarde u svojoj industriji korišćenjem inovacija ove vrste.
Dopisivanje putem četa
Suprotno automatizaciji, pojedini istraživači predviđaju više „ljudskosti” u prodaji. Personalizovana komunikacija preko interneta sa mušterijama, kažu oni, jedan je od trendova koji će obeležiti prodaju.
Aplikacije za dopisivanje poput WhatsAppa, Vibera ili Facebook Messengera su toliko popularne da danas retko ko koristi SMS servis. Istražite ove kanale komunikacije i pronađite najbolji način da se i vi tu pojavite, pronađete svoje mušterije i ponudite im pomoć i odgovore na sva pitanja koja imaju.
Ljudi vole da znaju da im je neko posvećen i da zapravo sluša i u skladu sa tim daje povratnu informaciju. Zato je lično dopisivanje sjajan pristup prodaji.
Prodaja krajnjem korisniku umesto prodaje firmi
Razlika između prodaje pravnim i fizičkim licima uvek je postojala. Za pravna lica uglavnom se prave povoljniji paketi i komunikacija se postavlja tako da menadžment shvati zašto dalje može da proda određeni proizvod i koliki profit od toga može da ostvari.
Međutim, pokazalo se da je prodaja krajnjim korisnicima drugih firmi ima svojih prednosti. Tako veliki broj firmi više ne prodaje svoje usluge drugim firmama, već njihovim klijentima, koji sa druge strane vrše pritisak na ove kompanije. Možda zvuči podlo, ali na kraju dana, ipak je zadovoljstvo krajnjeg korisnika najvažnije.
Da biste se kvalitetno bavili prodajom, morate redovno pratiti novine, jer je granica između vas i vašeg konkurenta u očima vašeg kupca mala. Morate se truditi da uvek ponudite nešto novo i da zadovoljite težnje i potrebe svojih korisnika. To je izvodljivo samo ako ste dobro upoznati sa tehnikama i alatima koje možete da koristite, kao i sa načinima komunikacije koje ćete sprovoditi. Zato, upišite menadžment u prodaji i naučite sve što je potrebno kako biste zaplivali sa velikim igračima naredne godine.
(Telegraf.rs)