Želite da pokrenete svoj biznis? Evo šta ovaj 24-godišnji mogul savetuje

Ričard Lorenzen kaže da su mu bile potrebne „godine rada i izdržljivosti" da bi uspostavio odnose i dogovore koji su doprineli rastu i razvoju njegove kompanije

Sa 24 godine Ričard Lorenzen je postao direktor kompanije „Fifth Avenue Brands“. Brzorastuću firmu za odnose sa javnošću iz Njujorka osnovao je još kao tinejdžer u srednjoj školi.

Lorenzena danas možete videti na društvenim mrežama kako predstavlja poznate klijente iz sveta tehnologije, medija i finansija ili na visoko profilisanim događajima poput zasedanja Generalne skupštine Ujedinjenih nacija.

Ali nije uvek bilo tako. Lorenzen kaže da su mu bile potrebne „godine rada i izdržljivosti" da bi uspostavio odnose i dogovore koji su doprineli rastu i razvoju njegove kompanije.

Predstavljamo vam njegovih pet saveta, koji će vam pomoći ako želite da pokrenete svoj biznis.

Potražite osnovu za dugoročan uspeh

„Mnogi preduzetnici, naročito u sektoru tehnologija, žele da odmah steknu klijenta koji će im doneti  sedmocifrene zarade ili devetocifrene iznose sredstava za finansiranje, ali u realnosti se to retko dešava“, kaže Lorenzen. Umesto toga, on savetuje da prvo pokušate da steknete nekoliko manjih klijenata, a zatim da postepeno nastavljate da se gradite.

Ovo će takođe pomoći u izgradnji vašeg ugleda. Tako ćete se pripremiti za situaciju u kojoj će vam se ukazati velika prilika. Nijedan značajan uspeh se ne dešava preko noći. Svaki stepen razvoja se postiže deo po deo. Usredsredite se na dosledno zaključivanje poslova, a onda će uslediti i  uspeh.

Prodaja je sve – nikad ne prestajte da prodajete

Prodaja je „krvotok“ svakog poslovanja.

Postoji toliko mnogo novih startapova koji se više usredsređuju na zatvaranje finansiranja nego na zatvaranje prodaje, ali bez prodaje nemate posao“, kaže Lorenzen.

Jedan od osnovnih zadataka preduzetnika treba da bude prodaja, i to prodaja bez prekida. Ako ne date prioritet i ne usredsredite se na konkretne zadatke – poput postizanja većeg prihoda – koji stvarno pomeraju stvari u vašoj kompaniji unapred, rast koji ste već postigli ubrzo će početi da stagnira. Dakle, sve dok ne možete da priuštite sebi da angažujete ekipu profesionalnih prodavaca, fokusirajte se na prodaju.

Sve što radite treba direktno da utiče na vaš glavni cilj

Kada ste osnivač kompanije. treba da radite mnogo svakoga dana. Veoma je lako da se izgubite u moru sitnih obaveza, a samim tim možete da izgubite iz vida širu sliku vašeg poslovanja.

Kako se popis vaših zadataka popunjava a ponestaje vam vremena, možda nećete uvideti da provodite sate obavljajući zadatke koji izgledaju važni, ali zapravo ne doprinose rastu kompanije. To je razlog zašto mnogi startapovi dugo tapkaju u mestu. Iako im se čini da nešto rade, zapravo nikada ne idu nikuda, kaže Lorenzen.

Umesto toga, on savetuje preduzetnicima da svakoga jutra pogledaju listu obaveza i identifikuju obaveze koje stvarno doprinose njihovom primarnom cilju i za rezultat imaju napredak  kompanije. Obavite takve zadatke pre svega drugog i ne zaustavljajte se dok ih ne završite.

Budite prisutni u javnosti – postavite se kao značajna figura

Nikad nije bilo toliko važno kao na današnjem tržištu da izgradite brend koji je mnogo zastupljen u javnosti i da budete poznati na vašem tržištu. U savremenom dobu društvenih medija i marketinga sadržaja, ljudi apsolutno moraju da znaju ko ste i moraju da vas smatraju stručnjakom u vašoj industriji.

Odmah odvojite vremena da napišete stručne članke za publikacije u vašoj industriji (ili odredite nekog člana tima za to), delite neke zanimljivosti, uvide ili savete na vašim društvenim medijima i ponudite se da govorite na konferencijama u vašoj industriji. Plaćeni odnosi s javnošću (PR) i kupovina medijskog prostora više nisu dovoljni – potreban vam je organski publicitet i izloženost koja vas dosledno drži u očima javnosti na tržištu.

Putujte koliko god je moguće

Odvojite određeno vreme i novac kako biste redovno putovali i videli svet kroz objektiv različitih kultura i regiona. Putovanja ne samo da će vam dati obrazovanje samo po sebi, već mogu da vam otkriju velike poslovne prilike koje propuštaju svi oni preduzetnici koji ne napuštaju kancelariju.

Putovanje je vredna investicija jer vam pomaže pri umrežavanju, učenju o novim tržištima i da steknete bolje razumevanje poslovanja u svetu, kao i da uvidite koju ulogu vaša kompanija može da igra u njemu. Putujte koliko god često možete, savetuje Lorenzen.

Ako imate ideju za svoj biznis i želite da budete sami svoj šef, preduzetništvo je definitivno najbolji izbor za vas. Ali da biste postali uspešan preduzetnik potrebne su vam određene veštine i znanja, koja će vam pomoći da lakše prevaziđete sve potencijalne zamke i probleme i dođete do uspeha. Te veštine je danas moguće steći putem specijalizovanih edukativnih programa, koji postoje i kod nas. Više o edukaciji u oblasti preduzetništva možete da saznate na ovom linku.

(Telegraf.rs)