Evo kako da izaberete idealnu boju za svoj dizajn

Kompanije su pronašle način da teoriju boja okrenu u svoju korist, pa tako danas imamo neverovatno veliki broj marketinških rešenja koja utiču na nas na podsvesnom nivou

Godinama se priča o tome kako boje pozitivno utiču na raspoloženje ljudi.

Jedne imaju jače dejstvo od drugih, druge nas mogu uznemiriti, dok ćemo u trećima naći mir i odmor.

Ovo znanje su dizajneri enterijera odavno prepoznali i počeli da koriste ta saznanja prilikom kreiranja različitih rešenja za uređenje prostora tako da motiviše ljude koji u njemu provode vreme.

Kompanije su pronašle način da teoriju boja okrenu u svoju korist, pa tako danas imamo neverovatno veliki broj marketinških rešenja koja utiču na nas na podsvesnom nivou. Često se opredeljujemo za neke proizvode ni ne znajući zašto donosimo baš tu odluku u datom trenutku.

Kako biste i sami mogli da upotrebite ovo znanje, podsetićemo se koju emociju nosi koja boja.

Crvena boja

Reči koje ćemo najpre vezati za ovu boju su: strast, agresija, važnost.

Ovo je dominantna boja i kao takva podiže svest o informaciji koja se emituje, daje joj na važnosti i kreira sopstveni centar gravitacije.

Dokazano je da kada gledaju u nju, ljudima se povećava broj otkucaja srca i dišu ubrzano, što doprinosi pridavanju važnosti poruci koja im se prenosi i utiče na verovatnoću da shvate šta je to što im poručujete.

Ukoliko želite da se obratite mlađoj ciljnoj grupi, upotrebite nežnije, svetle nijanse, a ako ipak želite da ostavite utisak moći i prestiža, onda je tamnija varijanta daleko bolji izbor.

Narandžasta boja

Prve asocijacije koje će nam pasti na pamet su: razigrano, energično, jeftino.

Srodna boja crvenoj, samim tim nosi sličnu emociju energije i strasti, ali u daleko ublaženijoj formi. Ukoliko želite da omekšate poruku koju šaljete javnosti ili da dodate malo uzbuđenja, možete iskoristiti narandžastu boju da vam pomogne u tome.

Budući da je verovatno jedna od najrazigranijih boja, mnogi tvrde da se najpre može vezati za impulsivnost, pa je zato dobra ideja koristiti je u situacijama kada želite da isprovocirate upravo takvu reakciju kod ljudi.

Žuta boja

Reči kojih se uvek setimo kada vidimo ovu boju su: sreća, prijateljstvo, upozorenje.

Ovo je jedna od najneobičnijih boja imajući u vidu njene dvosmerne efekte.

Sa jedne strane stručnjaci kažu da izaziva smirenost i sreću, drugi ipak tvrde da ona u mozgu aktivira centre koji su blisko vezani za anksioznost.

Ona se može koristiti da bi se nešto „podmladilo“ ili kako bi se istaklo upozorenje. Zato se često može videti na znaku za taksi, kao i na tablama koje sadrže važne instrukciije i zabrane.

Kao i sa ostalim bojama, njene svetlije nijanse se mogu koristiti za komunikaciju sa mlađom ciljnom grupom, a snažnije mogu stimulisati jake reakcije i povećati energiju onog ko ih posmatra.

Zelena boja

Prvo čega će se svi setiti prilikom pogleda na ovu boju jeste: priroda, stabilnost, prosperitet.

Jasno je da će zelena obeležja uvek probuditi asocijacije na prirodnu okolinu u kojoj živimo, kao i na različite sportske aktivnosti i zdrav život.

Zato je zelena uvek prvi izbor kod isticanja svih proizvoda organskog porekla. Imajući u vidu da ona sadrži i toplinu boja koje bude energiju, kao i hladnoću onih drugih tonova, zelena predstavlja najstabilniju boju, pa zato mnogima uliva poverenje i podstiče finansijski prosperitet.

Sada, kada znate sve ove informacije, možete ih iskoristiti da na najbolji način kreirate vizuelna rešenja koja će stimulisati i izazvati one emocije koje su vam potrebne.

Da biste to postigli, morate poznavati i same osnove dizajna kako biste mogli da napravite prvi korak.

Razmislite o školi

Ako želite da se bavite dizajnom i koristite ovo znanje, pred vama je nekoliko koraka. Pre svega, pronađite kvalitetnog mentora, sa relevantnim iskustvom i znanjem iz oblasti za koju se školujete, a potom izdvojte bar godinu dana da usavršite sve veštine koje su vam potrebne za bavljenje ovim poslom. Zaboravite na kratke kurseve koji će vam samo izvući novac, a neće vas naučiti ništa korisno.

Dakle, jasno je, ako želite da se bavite ovim poslom, upišite obuku za dizajnera i ne razmišljajte više o tome odakle i kako da počnete. Imate jasan plan i putokaze kako da stignete na cilj. Sada je sve na vama.

(Telegraf.rs)