Četiri načina da izmerite efekte vašeg marketinga na poslovanje
Mnogi menadžeri digitalnih medija sreću se s ovim problemom – kako pokazati vidiljive rezultate svojih napora. Da bismo vam pomogli, predstavljamo nekoliko načina kako da uspostavite sistem merenja efikasnosti promocije
Prodaja i marketing su dva neodvojiva aspekta poslovanja svake firme. Od njihove usklađenosti zavisi uspeh. Nepostojanje načina da se pouzdano izmere efekti određene kampanje i njen uticaj na prodaju odavno predstavlja problem.
Ponekad je moguće napraviti direktnu vezu između određene promocije i realne kupovine, dok u većini drugih situacija rezultati ostaju samo na vidljivosti brenda i utisku koji on ostavlja.
Mnogi menadžeri digitalnih medija sreću se s ovim problemom – kako pokazati vidiljive rezultate svojih napora. Da bismo vam pomogli, predstavljamo nekoliko načina kako da uspostavite sistem merenja efikasnosti promocije.
Pratite posete svom sajtu
Naučite da koristite Gugl analitiku i da pratite posete koje dolaze do vašeg sajta.
Važno je da dobro razumete rezultate koje vam analitika nudi. Morate napraviti razliku između plaćenog oglašavanja koje je dovelo do vaše stranice i organskog puta, odnosno situacije u kojoj je posetilac jednostavno ukucao vaše ime u pretraživač u nadi da će saznati nešto više.
Takođe, uvek treba da proverite da li su posete došle s društvenih mreža. Ako je tako, da li su to vaši kanali ili neki drugi? Vaš posao je da ustanovite motivaciju s kojom su ljudi došli do vas.
Aktivnosti na društvenim mrežama
Imajući u vidu da čak 1,8 milijardi ljudi koristi društvene mreže u svetu, može se slobodno reći da je ovo još jedan od najboljih kanala za širenje vesti i zanimljivosti o vašim uslugama i proizvodu.
Zato je važno da u svakom trenutku merite efekte svog angažovanja i vodite evidenciju o svemu. Nije poenta samo u tome da procenite koliko je ljudi videlo to što ste imali da im kažete, već i da ustanovite koliko je njih bilo spremno da to podeli sa svojim prijateljima, prokomentariše ili pokaže interesovanje za vaš sadržaj.
Posetioci sajta koji se vraćaju
Jasno je da posetioci sajta koji dođu jednom, pa nakon nekoliko sati ili dana ponovo posete vašu internet-prezentaciju zapravo imaju želju i velike šanse da kupe vaš proizvod ili uslugu koju nudite.
Veliki broj ovakvih poseta direktno je povezan za stvaranjem profita, pa je to još jedan od detalja koji morate izmeriti. Ako je, s druge strane, ovaj broj manji od očekivanog, to znači da sadržaj koji im pružate ne daje dovoljno informacija da bi se odlučili za ponovnu posetu.
Analizirajte ove rezultate i razmislite o promeni pristupa.
CTR ili Click Through Rate
Kada počnete da se bavite oglašavanjem na internetu, ova skraćenica će biti nešto oko čega ćete graditi svoje kompletno poslovanje. Ona predstavlja procenat svih ljudi koji su videli vaš oglas i kliknuli na njega.
Ako je taj procenat visok, svaka čast – to znači da ste na pravom putu. Ako je nizak, morate hitno nešto promeniti, jer očigledno ne ostvarujete rezultate koje ste planirali.
Naravno, vaš oglas mora targetirati jasnu ciljnu grupu koja vam je zaista potrebna kako bi ovi rezultati bili relevantni. Prilagodite svoj sadržaj i počnite da merite.
Nije toliko teško izmeriti uspeh. Problem je kako ćete ustanoviti proces koji će odrediti koliko se novca uloženog u oglašavanje vratilo, jer je izuzetno teško, gotovo i nemoguće sa sigurnošću odrediti tu sumu. Zato upište internet-marketing. Pored toga što ćete znati kako da dođete do rezultata, naučićete i šta tačno da radite s njima i kako da ih iskoristite.
(Telegraf.rs)