Održite radnu etiku! Ovo nikako ne smete da otkrivate svojim kolegama na poslu
Budite svesni da osećaj bliskosti koji se razvio često može da bude poguban za vaše radno mesto
Kojim god kancelarijskim poslom da se bavite, verovatno je da osam sati provedete na istom radnom mestu, sa kolegama koje viđate svakoga dana. Hteli vi to ili ne hteli, s vremenom postajete upućeni jedni na druge, pa počinjete da otkrivate neke pojedinosti koje inače govorite samo prijateljima van posla. Nekada je to dobra ideja, ali u većini slučajeva može da se okrene protiv vas.
Činjenica je da ćete nekada na poslu upoznati ljude sa kojima ćete se družiti i mnogo godina nakon što prestanete da radite zajedno. Ipak, ukoliko sa nekim delite kancelariju, budite svesni da osećaj bliskosti koji se razvio često može da bude poguban za vaše radno mesto.
Zato izdvajamo nekoliko stavki koje nikako ne biste smeli da kažete svojim kolegama, zarad očuvanja radne etike.
Ukoliko ne volite svoj posao – ne pričajte to svima
Budite spremni na to da nećete uvek u životu raditi posao koji volite. Nekada ćete realno biti nezadovoljni uslovima, nekada samim poslom koji obavljate. Nije pametno da govorite kolegama kako ste nezadovoljni, jer je velika verovatnoća da će neko od njih iskoristiti ovo saznanje i podeliti ga sa nekim ko to možda ne bi trebalo da zna. Da li zaista želite da ova informacija dođe do vaših šefova?
Ne volite svog menadžera
Ništa novo – izuzetno veliki broj ljudi nije zadovoljan svojim timom nadređenih. Neki ljudi imaju realne razloge za to, a neki jednostavno misle da bi oni to radili bolje i da njihovi šefovi nisu dorasli poziciji koju obavljaju. Ukoliko pripadate bilo kojoj od ove dve grupe, zadržite mišljenje za sebe.
Ili pokušajte da utičete direktno na svog šefa ili pokušajte da promenite tim. Ukoliko počnete da ogovarate kolege i šefove s ljudima u kolektivu u kome se nalazite, informacije će vrlo brzo doći do osobe koja to ne bi trebalo da čuje i možete rizikovati da izgubite posao.
Ne razgovarajte o plati
Neke kompanije imaju zvanično pravilo da se u firmi ne razgovara o plati, a to nije bez razloga. Iako sigurno postoje neopravdane nejednakosti, nekada će se desiti da određena osoba zaista zaslužuje više novca, jer vredi više za firmu i donosi više posla.
To su informacije u koje uvid ima samo menadžment, pa zato ne bi trebalo sami da sudite o tome. Upravo zbog toga ne upuštajte se u diskusije o novcu sa svojim kolegama, već sumu koju zarađujete zadržite za sebe. Takođe, ne upadajte u zamku i ne postavljajte pitanje iznosa plate kolegama, jer možete doći u izuzetno neprijatnu situaciju.
Ne otkrivajte javno ukoliko vam se dopada neko od kolega
Svi smo mi ljudska bića i normalno je da nekada započnemo emotivnu vezu sa nekim od kolega. Ukoliko ta veza nije još stabilna i ako niste sto posto sigurni u to koliko će da traje i kako će da funkcioniše, ne otkrivajte ništa o tome kolegama i menadžmentu.
Takođe, profesionalno bi bilo da se na samom radnom mestu uzdržavate od svakog kontakta bližeg od kolegijalnog i poslovnog. Tek kada oboje budete sigurni u svoj odnos, onda je vreme da saopštite to timu u kom radite.
Ovi saveti će vam svakako pomoći da zadržite profesionalnost i da se distancirate od svih tračeva i neposlovnih priča u firmi. Na dugoročnom planu sigurno ćete pomoći sebi da ostvarite planove koje ste zamislili bez nepredviđenih ometanja, koja zapravo sami sebi možete da prouzrokujete.
Ovako ćete zadržati zdravu radnu atmosferu, što će vam prijati. Ukoliko sve pomenuto već znate i vi ste ona osoba u timu kojoj se ljudi obraćaju za savet, a koja nikaad ne otkriva previše o sebi, onda bi možda trebalo da razmislite o karijeri u HR-u, to jest u sektoru ljudskih resursa. Upišite menadžment u ljudskim resursima i započnite novi posao u kom ćete se konačno pronaći.
(Telegraf.rs)