Evo kako da odaberete prave alate za komunikaciju na društvenim medijima
Možda će vaš prvi instinkt biti da odmah sednete i počnete da istražujete. Ali postoji još jedan pristup koji može da bude mnogo manje stresan i mnogo efikasniji
Kada treba da odaberete alat za vaš posao, nudi vam se mnogo dobrih opcija. Zato nije uvek lak zadatak da izaberete upravo ono što je za vas ispravno. Za postizanje marketinških ciljeva na društvenim medijma, alat koji izaberete često je ključni „sastojak“. Svaki alat ima svoje prednosti i ne postoji savršeni alat za sve.
Kako onda da odredite koji će vam alat najviše odgovarati?
Možda će vaš prvi instinkt biti da odmah sednete i počnete da istražujete. Ali postoji još jedan pristup koji može da bude mnogo manje stresan i mnogo efikasniji. Umesto da direktno otpočnete istraživanje – što će vam pružiti veliki broj opcija koje možete izabrati – pokušajte da počnete tako što ćete prvo jasno postaviti svoje prioritete i ciljeve.
Razmislite o potrebama vašeg tima i o tome šta vam je najvažnije. Da bismo vam pomogli da donesete pravu odluku i pronađete alat koji vam najviše odgovara, predstavljamo vam nekoliko saveta i pitanja na koja bi trebalo da odgovorite.
Šta želite da postignete svojim marketingom na društvenim medijima?
Koji su vaši ciljevi? Želite li da podstaknete svest potrošača o vašem brendu? Da povećate saobraćaj na vašoj web stranici? Želite li da generišete veći broj potencijalnih kupaca ili prodaju direktno sa vašeg sadržaja?
Koje rezultate se nadate da ćete postići, tokom koliko vremena i uz koliko napora koje ulažete? Svi alati za društvene medije odlikuju se određenim osobinama. Ako niste sigurni koji su vaši ciljevi i šta želite da postignete, možda je prerano da tražite alate, a možda je baš to razlog zbog kog se mučite sa pronalaskom pravih alata.
Šta vas je podstaklo da počnete da tražite novi alat?
Negativno iskustvo sa vašim postojećim alatom vas je verovatno ponukalo da počnete da tražite alternative. Kakvo je to iskustvo? Da li je bilo nešto konkretno što vas je frustriralo? Nešto što ste hteli da uradite ali niste mogli? Ako želite da odaberete najbolji alat za vaš tim, identifikovanje osnovnih problema koje su vam izazivali prethodni alati jeste ključni korak u procesu pronalaženja novog alata.
Kakvo iskustvo želite da vaš tim ima uz pomoć alata?
Vaš tim će provesti dosta vremena koristeći ovaj proizvod i kako su oni ljudi koji kreiraju javno lice vašeg brenda, morate se uveriti da imaju pravi alat.
Pronalaženje alata koji su intuitivni, zabavni i jednostavni za korišćenje pomoći će im da uštede vreme na nepotrebnim zadacima, tako da mogu da potroše više vremena stvarajući neverovatno dobar sadržaj.
Koje osobine alat mora da ima?
Bez obzira na to koji alat izaberete, on bi trebalo da vam pomogne da postignete ciljeve koje ste naveli u odgovorima na prethodna pitanja.
Jednom kada ste jasno definisali šta želite da postignete i za šta vam treba pomoć alata, sledeći korak je da odredite koje osobine vaši alati za društvene medije moraju imati.
Ali kako to možete da odredite?
Funkcije koje alat MORA da ima – ako alatka ne dozvoljava da uradimo određeni zadatak, onda nećemo biti u mogućnosti da sprovedemo našu strategiju za društvene medije i da zadovoljavamo naše ciljeve.
Funkcije koje bi bilo lepo imati – ako znamo da alatka radi konkretnu stvar, moći ćemo je nekad iskoristiti u našoj strategiji.
Ako niste sasvim sigurni koje su funkcije koje alati „moraju da imaju", a koje su poželjne, zapišite 25 najvažnijih funkcija društvenih medija koje mislite da su vam potrebne.
Koje zadatke obavljate svakodnevno? Koje aktivnosti radite svakih nekoliko nedelja ili meseci? Ne morate da napravite spisak od tačno 25 stvari, samo pokušajte da zapišete što više stvari kojih možete da se setite.
Evo primera nekih važnih stvari:
- Društvene mreže – Koje društvene mreže želite da koristite?
- Planiranje poruka – Da li treba da budete u mogućnosti da planirate svoje postove unapred?
- Prilagođeno vreme postavljanja: Kako planirate i da li treba da podešavate vreme objavljivanja?
- Analitika – Da li vam je potrebna? Koje mere morate da pratite? Koliko detaljni treba da budu vaši izveštaji?
- Angažman – Da li treba da budete u mogućnosti da uđete u interakciju sa korisnicima i odgovorite na njihova pitanja i komentare?
- Nadgledanje – Da li vam je potrebna mogućnosti nadgledanja pominjanja brenda na društvenim medijima?
Da bi digitalna marketinška strategija uspela, morate da imate prave alate, da budete na pravim mrežama u pravo vreme, uz kvalitetan sadržaj.
Ako želite da steknete potrebne veština i znanja, koji su vam neophodni da biste u tome uspeli, više možete da saznate na ovom linku.
(Telegraf.rs)