Primenite odmah ovih šest postulata uspešnog marketinga
Vreme je da budete iskreni sa sobom. Da li postoji tržište za vaš proizvod ili uslugu? Odgovor na ovo pitanje je od ključne važnosti
Na savremenom tržištu proizvoda i usluga marketing je neophodan i nijedna kompanija ne može sebi da priušti luksuz da ne ulaže u marketing. Marketing je od ključnog značaja za pronalaženje novih kupaca, ali i jedini način da se istaknete u odnosu na konkurenciju. Evo kako da izbegnete uobičajene zamke.
Ne propustite da sprovedete odgovarajuće istraživanje tržišta
Vreme je da budete iskreni sa sobom. Da li postoji tržište za vaš proizvod ili uslugu? Odgovor na ovo pitanje je od ključne važnosti.
Da li u vašoj privrednoj grani postoji potreba za onim što nudite? To može da bude i vrlo specifična niša. Zapravo, ne bojte se usmeravanja na ključno tržište, to je mnogo isplativije nego da pokušavate da oglašavate svoje proizvode i usluge svima.
Ne zaboravite da izgradite svoju zajednicu
Kada čujete koliko je važno da napravite svoju mejling listu, razvijate svoje društvene medije, šta tačno to znači? U suštini, trebalo bi da se ozbiljno angažujete i stalno komunicirate sa vašom bazom klijenata – naročito na društvenim medijima (Facebook, Twitter, Instagram itd).
Ako budete slušali vaše pratioce, i pre nego što očekujete možete da dobijete vredna saznanja. Zato olakšajte ljudima da se prijave na vašu mejling listu i pronađu vaše profile za društvene medije tako što ćete prečice postaviti odmah na glavnoj stranici vašeg web sajta.
Razmotrite zajedničke promocije
Razmislite o tome da organizujete poseban događaj, u vašim prostorijama, ili – žurku koju pravite zajedno sa jednim ili više drugih vlasnika sličnih biznisa.
Ovo ne mora da bude teško za organizovanje. Praveći zabavu steći ćete neke nove potencijalne korisnike, klijente, kontakte i preporuke, i tokom organizacije i kao rezultat vašeg događaja.
Iskoristite resurse koje imate. Imate prodavnicu gvožđa? Organizujte seriju predavanja ili događaja na temu „uradi sam“. Dovedite domaće stručnjake da održe predavanja.
Budite kreativni. Ako imate dobrotvornu organizaciju, donesite stolicu za masažu, povežite se sa dobavljačima zdrave hrane i organizujte originalan koktel.
Ne samo da će vaši klijenti doći da vas vide, već ćete dobiti neke odlične preporuke od drugih profesionalaca.
Ako ne znate kako da organizujete događaj, angažujte profesionalnog event menadžera.
Zapamtite da je jaka infrastruktura važna
Danas je lako, čak i bez tehničkog znanja, napraviti pristojnu web stranicu, uz dobar budžet. Osnovna web stranica daje vašim fanovima mesto na kome mogu da stupe u kontakt s vama, kao i da dobiju sve informacije o novim proizvodima, uslugama, a informativan i zabavan blog je odličan dodatak.
Iako umreženi društveni mediji mogu da postignu odlične rezultate za vaš marketing, uverite se da je vaša odabrana platforma ona koju ciljno tržište koristi redovno. – Ne morate da budete na svim medijima, već samo tamo gde je važno. Ne trošite vreme na Tviteru ako tamo nisu vaši korisnici i kupci.
Ne zaboravite kritike
Pregledi, recenzije i kritike su važni! Da li ste ikada pretraživali podatke o nekom brendu ili kompaniji, a onda odustali od kupovine ili poslovanja sa njima jer su imali samo jedan pregled ili loše recenzije?
Ohrabrite vaše klijente da vam ostave preglede i recenzije na Guglu ili na Fejsbuku.
Ovo vam takođe daje priliku da odgovorite na povratne informacije bilo koje vrste. Treba da znate da u očima potrošača izgleda veoma dobro kada je vlasnik aktivno uključen u stvaranje zadovoljnih klijenata.
Nemojte da čekate „savršen" medij ili promociju
Nijedna prilika nije suviše mala! Nemojte da odbacite nijednu priliku za intervju, da pišete kao gost na nekom blogu ili za neke novine. Kompanija „Chicken Soup for the Soul“ je i postala tako ogromna jer su iskoristili svaki intervju, bez obzira na veličinu ili vreme (ponekad je to bio i radijski intervju u 3h ujutru).
Budite aktivni. Pošaljite uzorak proizvoda. Napišite članak. Uradite intervju. Mali koraci vode ka većem napretku i ka više mogućnosti. Ako sarađujete sa medijima bilo koje vrste, koristite uglove koji na neki način mogu da se povežu sa njihovim najnovijim vestima i budite spremni za medije!
Ako vas interesuje karijera u marketingu, želite kreativan i dobro plaćen posao, više o potrebnim veštinama i znanjima za ovu karijeru možete da saznate na obuci za menadžere u marketingu.
(Telegraf.rs)