Dorsijev odgovor na X dostigao novi rekord: Bluesky sada ima 30 miliona korisnika

Vreme čitanja: oko 1 min.
Foto: bella1105 / Shutterstock.com

Bluesky, društvena mreža koju je pokrenuo Džek Dorsi, suosnivač Twitter-a (sada X), nastavlja da beleži impresivan rast. Platforma je zvanično prešla cifru od 30 miliona korisnika, što predstavlja rast od pet miliona korisnika u samo mesec i po dana.

Ova decentralizovana društvena mreža, koja je započela kao eksperimentalni projekat unutar Twitter-a pre nego što se odvojila kao nezavisna kompanija, nudi korisnicima iskustvo slično Twitter-u, ali sa značajnim razlikama u pristupu privatnosti i kontroli sadržaja.

Iako Bluesky beleži stabilan rast, još uvek je daleko od svog glavnog konkurenta. Threads, društvena mreža u vlasništvu kompanije Meta, može da se pohvali sa preko 100 miliona aktivnih korisnika dnevno.

Šta izdvaja Bluesky od drugih društvenih mreža?

Ključna karakteristika Bluesky-a je njegova decentralizovana priroda, što znači da korisnici imaju veću kontrolu nad svojim podacima i mogu sami da biraju kako će njihov sadržaj biti moderiran. Za razliku od tradicionalnih društvenih mreža, Bluesky koristi takozvani AT Protocol, koji omogućava korisnicima da prenose svoje naloge i pratioce između različitih servera i platformi.

Budućnost rasta

Sa trenutnim tempom rasta, Bluesky pokazuje da postoji značajno interesovanje korisnika za alternative tradicionalnim društvenim mrežama. Međutim, pravi izazov za platformu tek predstoji - kako zadržati postojeće korisnike i privući nove u sve konkurentnijem prostoru društvenih medija.

(Telegraf.rs)