Teške optužbe na račun Snapchata, kompanija tvrdi da to nije njihova odgovornost?
Snapchat se našao na udaru zbog optužbi da nije preduzeo dovoljno koraka kako bi zaštitio svoje korisnike, pretežno mlade, od seksualnog zlostavljanja i iznude (sextortion).
Tužbu je podnela država Novi Meksiko, tvrdeći da platforma nije adekvatno upozorila korisnike na rizike koje nose ovakve pretnje, uprkos unutrašnjim upozorenjima zaposlenih.
Prema rečima tužioca Raula Toreša, Snapchat je znao za problem sve većeg broja slučajeva zlostavljanja dece putem platforme, ali je odlučio da to ne predstavlja prioritet zbog visokih troškova koji bi nastali preduzimanjem adekvatnih mera.
Unutrašnja komunikacija kompanije pokazuje da je više od 90% prijava korisnika ignorisano, a pogođenim korisnicima je preporučeno samo da blokiraju osobu koja ih uznemirava.
Skriveni podaci o obimu problema
Dokumentacija iz 2022. godine otkriva da je Snapchat mesečno primao oko 10.000 prijava o iznudi, iako je kompanija priznala da su stvarne brojke verovatno znatno veće, jer mnogi slučajevi ostaju neprijavljeni. Ove prijave često prolaze kroz sistem bez odgovarajuće obrade, a poznati prestupnici i žrtve "ispadaju kroz rupe u sistemu". A interni dokumenti su pokazali da ovo "ne bi trebalo da bude njihova odgovornost", piše Mashable.
Snapchat je odgovorio na tužbu tvrdnjom da neprestano unapređuje svoje mehanizme zaštite, uključujući korišćenje napredne tehnologije za prepoznavanje sumnjivih aktivnosti, ali su mnogi, uključujući tužioca, izrazili sumnju u efikasnost ovih mera. Kompanija je optužena da koristi funkcije poput "Streaks" i "Quick Add" koje mogu doprineti zlostavljanju korisnika, posebno među mlađom populacijom.
U svetlu sve većeg broja digitalnih pretnji, uključujući one koje koriste generativne AI alate, stručnjaci pozivaju na veću budnost i saradnju između roditelja, obrazovnih institucija i tehnoloških kompanija kako bi se deca zaštitila od ovakvih opasnosti.
(Telegraf.rs)