YouTube ima novi trik da vas prisili da gledate reklame: Zajednica prilično besna

Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: PixieMe / Shutterstock.com

YouTube je već dugo omiljena platforma za besplatno gledanje sadržaja, ali čini se da Google sve više forsira korisnike da prihvate reklame ili pređu na plaćenu Premium opciju.

Nedavni testovi ukazuju na to da bi YouTube mogao da preduzme dodatne mere kako bi osigurao da korisnici vide reklame do kraja, uključujući skrivanje dugmeta "Preskoči" na reklamama.

U poslednje vreme, YouTube je pojačao svoj pritisak na korisnike koji koriste ekstenzije za blokiranje reklama ili alternativne aplikacije kako bi izbegli prikazivanje reklama. Nedavno je otkriveno da platforma testira novu taktiku koja uključuje postavljanje malog crnog pravougaonika preko dugmeta "Preskoči", čineći ga gotovo nevidljivim.

Korisnici su primetili da se ovo dešava na nekim reklamama, a dugme postaje dostupno tek kada istekne određeno vreme, ali je prikriveno u toku gledanja reklame.

Ova promena izaziva frustracije među korisnicima

Jedan korisnik Reddit-a je podelio iskustvo o tome kako je primetio ovu promenu, što je izazvalo zabrinutost među zajednicom. Postavljanje crnog pravougaonika preko dugmeta "Preskoči" mnogi smatraju namernim potezom YouTube-a kako bi otežao preskakanje reklama.

Iako je moguće da se radi o ograničenom testiranju, sve više korisnika prijavljuje slične probleme, što ukazuje da je ova funkcionalnost u fazi eksperimenta.

Google nastavlja da forsira korisnike ka Premium opciji

Ovaj potez je samo jedan u nizu novina koje YouTube uvodi kako bi naterao korisnike da prihvate reklame ili pređu na YouTube Premium. Pored sakrivanja dugmeta "Preskoči", YouTube je ranije uveo i tzv. "Pause Ads" – reklame koje se pojavljuju kada pauzirate video sadržaj na TV-u. Pored toga, detektovanje blokatora reklama može dovesti do pauziranja videa dok korisnik ne onemogući blokiranje.

Konačno, čini se da YouTube eksperimentiše sa različitim metodama kako bi korisnicima otežao izbegavanje reklama, a sve sa ciljem da poveća prihode od oglasa. Ostaje da se vidi da li će Google zaista ukloniti dugme "Preskoči" u budućnosti, ali je jasno da Premium opcija postaje sve atraktivnija za korisnike koji žele da izbegnu ove promene.

(Telegraf.rs)