Većina Facebook korisnika ne shvata kako im funkcioniše news feed

N. M.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Istraživanje, sprovedeno od 29. maja do 11. juna, ukazuje na zabrinjavajući nivo nepoznavanja algoritama koji oblikuju sadržaj koji korisnici vide

Foto: Have a nice day Photo / Shutterstock.com

Novo istraživanje Pew Research Centra otkriva da većina odraslih korisnika Facebooka u SAD-u ne razume kako funkcioniše news feed na ovoj platformi, a mnogi smatraju da imaju vrlo malo kontrole nad sadržajem koji im se prikazuje. Istraživanje, sprovedeno od 29. maja do 11. juna, ukazuje na zabrinjavajući nivo nepoznavanja algoritama koji oblikuju sadržaj koji korisnici vide.

Od svih anketiranih, 53% korisnika Facebooka priznaje da ne razume u potpunosti zašto se određeni postovi pojavljuju u njihovom feedu, dok čak 20% navodi da uopšte ne razume način na koji funkcioniše news feed. Ovaj problem je posebno izražen kod starijih korisnika: samo 38% korisnika starijih od 50 godina tvrdi da imaju dobro razumevanje rada feeda, u poređenju sa 59% korisnika uzrasta od 18 do 29 godina.

Facebook pruža korisnicima niz alata za prilagođavanje sadržaja u news feedu, ali samo 14% korisnika veruje da imaju mnogo kontrole nad onim što se prikazuje. Dvostruko više njih (28%) oseća da nemaju nikakvu kontrolu. Stariji korisnici su posebno skeptični po ovom pitanju: 37% korisnika starijih od 50 godina smatra da nemaju kontrolu nad sadržajem u svom feedu, što je duplo više od onih mlađih od 50 godina.

Korisnici koji veruju da imaju određenu kontrolu nad sadržajem feeda češće pokušavaju da utiču na to šta im se prikazuje. Polovina korisnika koji veruju da imaju mnogo kontrole su preduzeli korake kako bi prilagodili svoj feed, dok je taj procenat manji među onima koji smatraju da imaju malo ili nimalo kontrole.

Kada je reč o konkretnim koracima koje su korisnici preduzeli, 81% onih koji su pokušali da utiču na svoj feed kaže da su pratili ili prestali da prate određene grupe ili organizacije. Takođe, 76% je označilo Facebooku da žele da vide više ili manje određenih tipova sadržaja, dok je 73% prijateljilo ili otpratilo određene ljude. Na kraju, 70% korisnika je koristilo opcije poput lajkovanja, deljenja ili komentarisanja određenih postova, kao i promena u podešavanjima privatnosti ili preferencijama za oglase.

Rezultati ovog istraživanja jasno pokazuju da postoji značajna razlika u pristupu i razumevanju između mlađih i starijih korisnika Facebooka, što može dodatno uticati na način na koji različite generacije doživljavaju i koriste ovu platformu.

(Telegraf.rs)