Anketa otkriva: Da li Srbija gubi interes za društvene mreže?
Ova platforma očigledno i dalje drži primat među korisnicima koji traže zabavu i informativne sadržaje na mreži
Rezultati nedavne ankete sprovedene na portalu Telegraf.rs otkrivaju zanimljive trendove u preferencijama korisnika društvenih mreža u Srbiji. U anketi je učestvovalo preko 4000 posetilaca portala, a rezultati pokazuju značajnu diversifikaciju u izboru omiljenih platformi.
Možda pomalo iznenađujuće, YouTube je zauzeo prvo mesto kao najomiljenija društvena mreža sa 22,63% glasova. Ova platforma, poznata po video sadržajima, očigledno i dalje drži primat među korisnicima koji traže zabavu i informativne sadržaje na mreži.
Instagram se našao na drugom mestu sa 19,26% glasova, dok je Facebook odmah iza njega sa 19,05%. Ove dve platforme, iako veoma slične po svojoj prirodi, i dalje uspešno privlače veliki broj korisnika, naročito u Srbiji.
S druge strane, TikTok, koji je poslednjih godina globalno doživeo eksplozivan rast, zabeležio je 6,92% glasova, što ukazuje da je njegova popularnost u Srbiji još uvek u fazi rasta, ali ne doseže nivoe popularnosti kao u nekim drugim delovima sveta.
X, poznat ranije kao Twitter, dobio je svega 3,72% glasova, što sugeriše da ova platforma nije među omiljenima u Srbiji, uprkos njenoj globalnoj prisutnosti.
Interesantno je da je 25,80% učesnika ankete izjavilo da uopšte ne koristi društvene mreže, što ukazuje na rastući trend digitalnog detoksa i potencijalne zasićenosti društvenim mrežama među određenim delom populacije.
Ostale mreže poput LinkedIn-a, Reddit-a, Snapchat-a i Twitch-a zabeležile su vrlo nizak procenat glasova, što sugeriše da ove platforme imaju malu, ali specifičnu bazu korisnika u Srbiji.
Ovi rezultati pružaju uvid u to kako se koristi društvene mreže u Srbiji i ukazuju na raznolike preferencije korisnika kada je reč o digitalnom svetu.
(Telegraf.rs)