YouTube smišlja novi trik: Kako će vas sad naterati da gledate reklame?
Ovaj potez bi mogao značajno da oteža rad blokatorima reklama
YouTube ponovo pokušava da doskoči blokatorima reklama, ovoga puta testirajući novu metodu ubrizgavanja reklama sa serverske strane. Ovaj potez bi mogao značajno da oteža rad blokatorima reklama, jer se reklame sada dodaju direktno u video pre nego što stignu na uređaje korisnika, što otežava njihovo blokiranje.
SponsorBlock, poznat po svojoj funkcionalnosti blokiranja sponzorisanih delova u video zapisima, objavio je da je nova strategija YouTube-a poremetila njihov rad. "Sada su svi vremenski žigovi pomereni zbog vremena trajanja reklama", navode iz SponsorBlock-a.
Portparol Google-a potvrdio je testiranje, navodeći da je cilj ove promene poboljšanje performansi i pouzdanosti u prikazivanju video sadržaja. "Ovo može rezultirati suboptimalnim iskustvom za korisnike sa instaliranim blokatorima reklama", dodao je portparol.
Google i dalje insistira da blokatori reklama krše YouTube-ove uslove korišćenja i preporučuje korisnicima koji žele iskustvo bez reklama da se pretplate na YouTube Premium.
YouTube se već duže vreme bori protiv blokatora reklama, konstantno pronalazeći nove načine da ih zaobiđe. Prošle godine, YouTube je uveo poruku koja je sprečavala gledanje video zapisa dok korisnici ne isključe blokatore reklama.
Kristof Modras, direktor proizvoda i inženjeringa u Ghostery-u, izjavio je da YouTube kao jedan od najvećih izdavača na svetu stalno ulaže u zaobilaženje blokiranja reklama i sve češće prilagođava svoje metode.
Nedavno je AdGuard, još jedan poznat blokator reklama, ukazao da je serverski pristup novitet na YouTube-u za web, ali da se sličan pristup već koristi u mobilnim aplikacijama. AdGuard ostaje optimističan, verujući da će se naći rešenje, iako će zahtevati zajedničke napore i inovativne pristupe od strane developera blokatora reklama i zajednice za filtriranje reklama.
(Telegraf.rs)